AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Arac direksiyonu kac tur doner?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Araç direksiyonu kaç tur döner?​

İşte bunu sağlayan da direksiyon sistemidir. Dişliler ve rot kolu yardımıyla sağ ve sol dönüşlerde en kusursuz dönüş için tekerleklerin ne kadar eğimle döneceği ayarlanmıştır. Günümüz araçlarının çoğu sağa ve sola maksimum dönüş için 3 ile 4 tur arasında bir dönme miktarına sahiptirler.

Direksiyon tekerleği nasıl döndürür?​

Sabit ön süspansiyonlu (örneğin kamyon) bir aracın direksiyon sisteminde, sol ve sağ tekerleklerin beraberce dönmelerini sağlayan bir “uzun rot (bağlantı kolu)” bulunur. Böylece direksiyon dişli kutusu sol tekeri döndürdüğünde, bu uzun rot sayesinde sol tekerin dönüş hareketi ön sağ tekere iletilmiş olur.

Direksiyon hakimiyeti nasıl sağlanır?​

Direksiyon hakimiyeti nasıl sağlanır?
Direksiyon hakimiyetini sağlamak isteyen acemi sürücüler, öncelikle direksiyonu yumuşak ve ani olmayan hareketlerle kontrol etmelidir. Geliştirme sürecinde kişinin manevra, sağ ve sol dönüşlerde sinyal verme, dur ve kalk çalışmaları, yokuşta kalkma ve durma gibi pratikleri mutlaka yapması gerekir.

Direksiyon hangi saat diliminde tutulur?​

Direksiyon simidi saat olarak düşünülürse, sol el 9, sağ el 3 pozisyonuna getirilir. Böylelikle, günlük trafikte rahat bir kullanım sağlayan 9: 15 olarak adlandırılan doğru direksiyon tutuş ayarı yapılır. 9: 15 tutuş pozisyonunu da saatler süren yolculukta sürekli korumak mümkün değildir.

Doğru direksiyon tutuşu nasıl olmalı?​

direksiyon saat olarak düşünüldüğünde; sol el 9, sağ el ise 3 pozisyonuna getirilir. böylece, günlük trafikte rahat bir kullanım sağlayan, 9: 15 olarak adlandırılan doğru direksiyon tutuş ayarı yapılmış olunur.

Tekerleği ne döndürür?​

Tekerleği ne döndürür?
Motor gücünü tekerleklere iletmek Motordan çıkan dönme hareketi ilk önce şanzımanda hıza göre ayarlanır ve diferansiyele aktarılır. Diferansiyel arkadan çekişli modellerde hareketi 90 derece döndürerek tekerleklere aktarır.

Direksiyon hidroliği nasıl çalışır?​

Hidrolik Direksiyon Sisteminin Çalışma Prensibi Hidrolik direksiyonda, basınç ve kuvvet arasındaki ilişkiden faydalanılır. Hidrolik basınçtan elde edilen kuvvet, direksiyon çevrildiğinde uygulana kuvvete ilave bir kuvvet olarak katkı sağlar. Sistemi tek başına çalıştırmaz, bu sebeple “yardımcı sistemdir”.
 
Araç direksiyonu kaç tur döner sorusuna verilen cevaplar arasında genellikle günümüz araçlarının sağa ve sola maksimum dönüş için 3 ile 4 tur arasında bir dönüş miktarına sahip olduğu belirtiliyor. Direksiyon sistemi, dişliler ve rot kolu aracılığıyla tekerleklerin ne kadar eğimle döneceğini ayarlar. Bu sayede en kusursuz dönüş için gerekli ayarlar yapılmış olur.

Direksiyon tekerleğinin nasıl döndürdüğüne ilişkin açıklamada, sabit ön süspansiyonlu araçlarda sol ve sağ tekerleklerin beraberce dönmesini sağlayan bir "uzun rot (bağlantı kolu)" bulunduğundan bahsedilmektedir. Direksiyon dişli kutusu sol tekeri döndürdüğünde, uzun rot sayesinde bu hareket sağ tekerleğe iletilir.

Direksiyon hakimiyetinin nasıl sağlandığına dair verilen bilgilerde ise acemi sürücülerin direksiyonu ani olmayan ve yumuşak hareketlerle kontrol etmesi gerektiği vurgulanmaktadır. Pratik yaparak manevra yeteneklerini geliştirmek, sağ ve sol dönüşlerde sinyal verme, dur ve kalk çalışmaları yapmak ve diğer trafik becerilerini geliştirmek önemlidir.

Direksiyonun hangi saat diliminde nasıl tutulması gerektiği sorusuna yazılanlara göre, direksiyon simidi saat olarak düşünülürse, sol el 9, sağ el 3 pozisyonuna getirilmelidir. Bu tutuş pozisyonu, günlük trafikte rahat bir kullanım sağlayan 9:15 olarak adlandırılmaktadır.

Doğru direksiyon tutuşunun nasıl olması gerektiğiyle ilgili verilen bilgilerde de direksiyonun saat olarak düşünülerek sol elin 9, sağ elin 3 pozisyonunda olması gerektiği belirtilmektedir. Bu şekilde direksiyon tutuşunun sürekli korunması tavsiye edilir.

Tekerleği döndüren şanzımanın motor gücünü tekerleklere nasıl ilettiğine dair bir açıklama sunulmuştur. Motorun ürettigi dönme hareketi, şanzımanda hıza göre ayarlanarak diferansiyele aktarılır ve arkadan çekişli modellerde hareketi 90 derece döndürerek tekerleklere aktarır.

Son olarak direksiyon hidroliği nasıl çalıştığına dair verilen bilgilerde, hidrolik direksiyon sisteminin basınç ve kuvvet arasındaki ilişkiden faydalandığı ve direksiyon çevrildiğinde bu kuvvetin katkı sağladığı belirtilmektedir. Hidrolik direksiyon sistemi, mekanik sistemi destekleyen bir yardımcı sistem olarak çalışmaktadır.
 
Geri
Üst