AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Arabaya Kamber neden yapilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Arabaya Kamber neden yapılır?​

Genellikle daha yüksek viraj performansı (virajı savrulmadan daha yüksek hızlarla dönebilme kabiliyeti) ve daha iyi yol tutuşu için arka tekerleklere negatif kamber verilir. Sonuç olarak o tekerleklerin kamberi, viraj dönüşlerinde daha büyük pozitif kamber açısı oluşturur, bu ise viraj alma performansını düşürür.

Araçlarda kamber ne işe yarar?​

Bu uygulamanın en büyük amacı aracın tekerlekleri arasındaki açıklığın artmasıyla viraj kabiliyetini arttırabilmektir. Özellikle aracın yüklü olduğu durumlarda arka lastiklerde bir miktar negatif kamber oluşmaz ise virajlarda bu açının pozitife dönmesi ve yol tutuşun azalması ihtimali vardır.

Kaster ne işe yarar?​

Kaster ne işe yarar?
Taşıt tekerleklerine yandan bakıldığında görülen, aks piminin veya alt ve üst salıncak rotillerini birleştiren doğrunun taşıtın önüne veya arkasına doğru yaptığı eğime kaster denir.

Arka tekerlere rot ayarı yapılır mı?​

Eğer tekerlekler arasında açısal bir bozukluk tespit edilirse ön ve arka düzen rot ayarı işlemi yapılır. Rot kolları rot ayarı programının olduğu bilgisayarlı makinaya bağlanır. Bozukluğun derecesi belirlenir ve uzmanlar tarafından temel ayarına döndürülerek işlem sonlandırılır.

Kaster açısı bozuksa ne olur?​

Bu açının negatif olması durumunda ise; Direksion ağırlaşır. Süspansiyonun rahat çalışamamasından dolayı aracın önünde zıplama meydana gelebilir. Düz gidişte kararsızlığa neden olur.

Bozuk rot ayarı nasıl anlaşılır?​

Bozuk rot ayarı nasıl anlaşılır?
ROT AYARININ BOZULDUĞUNUN ANLAMAK İÇİN BASİT YÖNTEM Bunun için oldukca basit bir yöntem bulunuyor. Bunun için düz yolda giderken direksiyonunu bırakın ve aracın sapma yapıp yapmadığını inceleyin. Aracınız düz ilerliyorsa ‘sorun yok’ anlamına geliyor. Eğer araç sağa veya sola gidiyorsa, rot ayarı bozulmuş demektir.
Rot başı bozuk olursa ne olur?​
Arızanın ilerlemesi durumunda ise aracın sağa sola çekmesi, aşırı direksiyon boşlukları, direksiyonun kendini toparlayamaması gibi belirtiler görülür. Ayrıca aracın tekerleklerinde hızlı ve düzensiz aşınmalar meydana gelir. Böyle durumlar tespit edilirse rot mili tamir edilemediği için yenisi ile değiştirilmelidir.
 
Arabaların kamberleri genellikle daha yüksek viraj performansı ve daha iyi yol tutuşu için ayarlanır. Arka tekerlere negatif kamber verilmesi, viraj dönüşlerinde daha büyük pozitif kamber açısı oluşturarak viraj alma performansını artırır. Bu sayede araç, virajlarda daha stabil bir şekilde dönebilir ve daha yüksek hızlarla virajları alabilir.

Kamber ayarı, aracın tekerlekleri arasındaki açıklığı arttırarak viraj kabiliyetini arttırmayı amaçlar. Özellikle yüklü durumlarda, arka lastiklerde negatif kamber olmaması durumunda virajlarda yol tutuşun azalabileceği unutulmamalıdır.

Kaster ise, taşıt tekerleklerine yandan bakıldığında görülen aks piminin veya alt ve üst salıncak rotillerini birleştiren doğrunun taşıtın önüne veya arkasına doğru yaptığı eğimi ifade eder. Bu ayar, direksiyon tepkisini ve stabiliteyi etkiler.

Arka tekerlere rot ayarı yapılıp yapılmayacağı, tekerlekler arasındaki açısal bozukluk tespit edildiğinde önem kazanır. Rot ayarı işlemi, tekerleklerin doğru yönde ve uygun açıda olmasını sağlayarak aracın düzgün bir şekilde ilerlemesini ve lastiklerin eşit şekilde aşınmasını sağlar.

Kaster açısının bozuk olması durumunda, direksiyon ağırlaşabilir, süspansiyonun düzgün çalışmaması nedeniyle araçta zıplama hissedilebilir ve düz gidişte kararsızlık yaşanabilir. Bu nedenle kaster açısının düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerektiğinde ayarlanması önemlidir.

Rot ayarının bozulup bozulmadığını anlamak için basit bir yöntem kullanılabilir. Düz bir yolda giderken direksiyon bırakıldığında aracın sapıp sapmadığı kontrol edilebilir. Eğer araç sağa veya sola kayıyorsa, rot ayarında bir sorun olabilir.

Rot başının bozuk olması durumunda araçta sağa sola çekme, aşırı direksiyon boşlukları, direksiyonun kendini toparlayamaması gibi belirtiler görülebilir. Ayrıca tekerleklerde hızlı ve düzensiz aşınmalar meydana gelir. Bu durumlar tespit edildiğinde rot mili tamir edilemez durumdaysa, değiştirilmesi gerekebilir._rot_
 
Geri
Üst