AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Arabanin silindir kapagi neden degisir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Arabanın silindir kapağı neden değişir?​

Motor bloklarında meydana gelen arızalar sonucunda da silindir kapağı değişimi gerekebilmektedir. Silindir kapağı contasının yandığını aracın zor çalışması, çekiş gücünün düşmesi ve suyunun azalması gibi belirtilerden anlayabiliriz. Silindir kapağı contası değişimi için önce buji ve kablolar sökülür.

Silindir kapağı arızası nedir?​

Silindir Kapağının Çatlaması; Genel olarak kış mevsiminde çok soğuk ve don olan hava şartlarında motor suyunun donmasıyla silindir kapağında çatlama görülebilir. Diğer bir silinidir kapağının çatlamasına neden olan sebep ise; motor çok sıcakken radyatöre soğuk su konularsa silindir kapağı çatlayabilir.

Silindir kapağı çatlak olursa ne olur?​

Silindir kapağı çatlak olursa ne olur?
Oluşan çatlak yüzünden motorda hava kaçakları oluşacak ve motordaki sıkıştırma oranı düşecektir. Silindir bloğu çatlak ise aracın çalışması da zorlaşacaktır ve motor gürültülü çalışmaya başlayacaktır. Bazı durumlarda motorun sebepsiz yere stop ettiği görülebilir.

Silindir üst kapak ne işe yarar?​

Motor gücü silindir kapağı ve motor bloğunun birleştiği noktada üretilir. Bu birleşim noktasında yanma odaları vardır. Silindir kapak contası da bu birleşim bölgesinde yer alır, yağ, su ve kompresyon kaçaklarını önler. Motor aşırı hararet yaptığında ilk olarak silindir kapak contası yanar.

Üst kapak arızası nasıl anlaşılır?​

Motor Conta Yanması Belirtileri Nelerdir?
- 1 – Soğutma suyu genleşme kabı içerisindeki suyun kirlenmesi:
- 2 – Motor çalışır durumdayken egzozdan yoğun beyaz duman çıkması:
- 3 – Motorda karter yağ seviyesinin sudan dolayı yükselmesi:
- 4 – Motor Soğutma suyunun azalması:

Silindir arızası nedir?​

Silindir arızası nedir?
P0301 arıza kodu, araç bilgisayarı (PCM / ECM / ECU) 1 numaralı silindirde birden fazla kez tekleme algıladığında tetiklenir. Silindirlerden birinde, hava-yakıt karışımı düzgün yanmadığında tekleme meydana gelir. Hava-yakıt karışımının düzgün yanması krank miline ve dolayısıyla motora güç sağlar.

Üst kapak çatlak olursa ne olur?​

Çatlak üst kapak, yanma odasındaki karışımın kalitesini bozar. Bu da karışımın olması gibi yanmayacağı anlamına gelir. Üst kapak çatlarsa motor tekleme yapar.

Silindir kapağında çatlak varsa ne olur?​

 
Silindir kapağında çatlak olması durumunda birkaç olumsuz etki ortaya çıkabilir. Öncelikle, bu çatlak nedeniyle motorun yanma odalarında hava sızıntıları oluşabilir. Bu durum sıkıştırma oranını düşürerek motorun performansını olumsuz etkiler. Aynı zamanda, silindir kapağı çatlağı nedeniyle motorun normal çalışması zorlaşabilir ve gürültülü bir şekilde çalışmaya başlayabilir. Bazı durumlarda ise motorun beklenmedik şekilde stop etmesi gibi ciddi sorunlar ortaya çıkabilir.

Bu nedenle, silindir kapağında çatlak tespit edildiğinde mümkün olan en kısa sürede bu sorunun giderilmesi önemlidir. Silindir kapağındaki çatlak genellikle contanın yetersiz sıkılmasından veya motorun aşırı ısınmasından kaynaklanabilir. Bu durumda, uygun onarımlar yapılarak ve gerekli parçalar değiştirilerek motorun sağlıklı bir şekilde çalışması sağlanmalıdır. Aksi halde motor performansı olumsuz yönde etkilenebilir ve daha ciddi arızalar meydana gelebilir.
 
Geri
Üst