Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Arabanin lastigi inerse ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
47.664
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Arabanın lastiği inerse ne olur?​

Eğer lastik hava basıncı az olursa o zaman yüksek yakıt kaybı yaşanır ve araç gereksiz yere ciddi anlamda efor sarf eder. Aynı zamanda lastiğin patlama riskini artırır ve kaza riskini de doğal olarak ciddi noktaya ulaştırır. Fazla basıncı ise lastiklerin taban bölümünün kısa sürede aşınmasına sebep olur.

Lastik ebatına göre km etkiler mi?​

Araçlarda gördüğümüz hız birimi km/saat’dir ancak hız ölçerler alınan yolu tekerleğin devir yani dönüş sayısına göre hesaplar. Bu nedenle lastik ölçüsünde yapılacak herhangi bir değişiklik gösterilen hızı doğrudan etkiler.

Patlak lastikle gidilir mı?​

Patlak lastikle gidilir mı?
Ciddi patlak durumunda Maksimum 5 kilometre gidebilir diyen lastik ustaları var. Otoyolda giderken lastiğiniz patlasa da tekerleğe zarar vermeden birkaç yüz metre gidebilmenin mümkün olduğu da söyleniyor. Ama bunun için hızınızın saatte 30 kilometrenin altında olması lazım..

Lastiğin inik olduğu nasıl anlaşılır?​

Lastiğin inik olduğu nasıl anlaşılır?
Eğer sürüş sırasında lastik patlamışsa, sürücü direksiyon başındayken bunu hissedecektir. Genellikle lastiğin patlaması sonucu oluşan ses bunu anlamayı sağlayabilirKimi zaman da hangi tekerdeki lastiğin patladığına bağlı olarak aracın o tarafa doğru çekildiği de hissedilebilir.

Lastik havaları neden iner?​

Lastiğin yapısında bulunan moleküllerin arasına hapsolmuş hava moleküllerinden kaynaklanan çok küçük boşluklar vardır. Lastik içindeki hava basıncı dışarıdaki basınçtan daha yüksek olduğu için lastiğin içindeki havayı oluşturan moleküller, bu boşluklardan geçip dışarı doğru kaçabilir.

Lastik hızlanmayı etkiler mi?​

Lastiğin yol tutuş performansı da iyileşir, bu yüzden spor veya agresif sürüş tarzınızın lastik performansına etkisi olacaktır. Yola ve virajlara sert girmekten veya ani hızlanma ve fren yapmaktan kaçındığınızda lastiklerinizden daha yüksek kilometre alabilirsiniz.

Araç seyir halindeyken lastiği patlarsa ne yapmalıyız?​

Araç seyir halindeyken lastiği patlarsa ne yapmalıyız?
Lastik Değiştirme Nasıl Yapılır?
- Bijonları gevşetin.
- Arabayı kriko ile kaldırın.
- İki takoz-taş bulabilirseniz diğer taraftaki lastiği güvene alın.
- Eski tekerleği çıkarın.
- Lastiği merkeze oturtun.
- Bijonları elinizle yerine yerleştirin.
- Bijonları karşılıklı yerleştirmeye dikkat edin.
- Sıkıştırın.

Patlak lastik ne kadar surede iner?​

Patlak lastik ne kadar surede iner?
Bu değeri ilk etapta gözünüze küçük gibi gelebilir, fakat en uygun lastik basıncı 30 psi olan bir lastiğin basıncı hava osmozu sebebiyle 1 yılda toplam 24 psi düşebilir. Bu miktardaki bir basınç azalımı, otomobil lastiğinin bir yılda tamamen inmesine sebep olabilir.

Lastik basıncına nasıl bakılır?​

Basıncı nasıl kontrol edeceksiniz?
- Basınçölçer kullanın.
- Aracı sürerken lastikler ısındığından ve bu durum ölçümü etkileyebileceğindenlastikler soğukken ölçüm yapın.
- Sibop kapağını döndürerek açın ve ölçeri sibopun üzerine yerleştirin.

Araba lastiği neden söner?​

Lastikler, bir yerde kullanılmadan beklediğinde ya da araçta takılı halde beklediğinde veya aktif olarak kullanıldığında zamanla içinde hava basıncı azalır. Bu üç durumun hepsinde de farklı seviyelerde azalır ama sonuçta; zamanla basınç azalır. Lastiklerdeki basıncın zamanla düşmesinin ana nedeni, hava osmozudur.

Lastik hava basıncı nasıl düşürülür?​

Lastik hava basıncı nasıl düşürülür?
- 1. adım. Lastiğin üzerindeki valf kapağını sökünüz. Havanın lastikten çıkmasını sağlamak için valf kapağının uç ucunu kullanın.
- 2. adım. Tahliye ettiğiniz hava miktarını ölçmek için lastik ölçeri kullanın.
- 3. adım. Göstergeye hava vermeyi bırakın, istediğiniz PSI okumasını gösterir.

Lastik hava basıncı kaç günde bir kontrol edilmelidir?​

Lastik hava basıncı kaç günde bir kontrol edilmelidir?
Lastik basıncı, var ise yedek lastikler olmak üzere her 14 günde bir kez kontrol edilerek ayarlanmalıdır.

Lastiklere ne kadar hava basılır?​

Aracınızın lastik hava basıncı güvenliğiniz ve sürüş keyfiniz için önemlidir. Belirli aralıklarda kontrol etmelisiniz. Lastik hava basınç değerlerinizi olağan dışı durumlar haricinde 10-30 gün aralığında kontrol etmelisiniz. Normal şartlarda bile lastiğiniz aylık küçük bir miktarda basınç kaybı yaşar.

Lastik yanak tamiri yapılır mı?​

Lastik yanağındaki delinmeler tamir edilebilir mi? Tek kelimeyle, hayır. Daha net bir deyişle, küçük onarım alanının dışında kalan bir delinmenin tamiri, yanak bölgesine yakınlığı nedeniyle uygun değildir. Yanak bölgesi, basit bir nedenden ötürü tamir alanının dışındadır.

36 PSI kaç bar yapar?​

36 PSI kaç bar yapar?
Lastik Hava Basıncı tablosu
1 Psi kaç bar eder?
2.35 bar 34 psi | 34 psi 2.35 bar
2.4 bar 35 psi | 35 psi 2.4 bar
2.5 bar 36 psi | 36 psi 2.5 bar
2.55 bar 37 psi | 37 psi 2.55 bar

215 55 17 lastik basıncı kaç olmalı?​

215 55 17 lastik basıncı kaç olmalı?
Bu basınç farklılığı oranında lastiklerinin hava basıncını da da düzenlemeniz gerekmektedir. 225 55 R17 lastik ebatları için eğer aracınızı sürekli yüklü bir konumda kullanıyorsanız, Ön ve arka lastikleri 40 psi oranında hava basmalısınız.

Lastiğin patlak olduğunu nasıl anlarız?​

Lastik şişirme nasıl yapılır?​

Hava hortumunu en yakındaki lastiğe (ya da şişirilmesi gereken lastiğe) götür ve pompanın ucunu hava supabına bastır. Sertçe ve sürekli baskı uygulayarak öyle dur ve pompa, lastiği şişirirken havanın akış sesini dinle. Eğer hava kontrolsüz biçimde çıkıyorsa pompayı düzgün tutmaya çalış.

Patlak lastik tamir olur mu?​

Patlak lastik tamir olur mu?
Lastiğiniz hasar görürse, aşağıdaki durumlarda tamir edilebilir: Patlak durumdayken kullanılmadıysa. Hasar lastiğinizin sadece sırt kısmındaysa (lastik yanağındaki bir hasar lastiği hemen kullanılmaz hale getirir.) Delik 6 mm’yi aşmıyorsa.

Lastik tamiri ne kadar?​

Lastik tamiri ne kadar?
Lastik Hizmetleri
Sökme/Takma/Balans (4 Adet – Binek) | 220 TL
Lastik Tamiri (Nitelikli Tamir) | 90 TL
Rotasyon (Binek) | 170 TL
Rotasyon (UHP, 4X4, H. Ticari) | 230 TL
Nitrojen Dolumu (Binek) | 170 TL
 
Arabanın lastiği inerse ne olur konusunda değerli bilgiler verilmiş. Lastik hava basıncının az olması durumunda yüksek yakıt kaybı yaşanabilir ve araç gereksiz efor sarf eder. Ayrıca lastiğin patlama riski artar ve kaza riski yükselir. Fazla basınç ise lastiklerin aşınmasına sebep olabilir. Lastiklerin hava basıncı düzenli olarak kontrol edilmeli ve gerekli ayarlamalar yapılmalıdır.

Lastik ebatına göre km etkiler mi sorusuna verilen yanıtta, araç hızının km/saat olarak gösterildiği ancak hız ölçümlerinin tekerlek devir sayısına göre yapıldığı belirtilmiş. Dolayısıyla lastik ölçüsünde yapılacak herhangi bir değişikliğin gösterilen hızı doğrudan etkileyebileceği vurgulanmış.

Patlak lastikle gidilir mi sorusuna verilen yanıtta, ciddi patlamalarda maksimum 5 kilometre gidilebileceği söyleniyor. Ancak bu durumun hızın saatte 30 kilometrenin altında olması gerektiği vurgulanıyor. Bu durumda lastik değişimi için uygun bir yere güvenli bir şekilde ilerlemek önemli.

Lastiğin inik olduğunun nasıl anlaşılacağı konusunda sürücünün direksiyon başındayken patlama hissedeceği, oluşan sesin fark edilebileceği ve aracın patlayan teker tarafına doğru çekilebileceği ifade edilmiş. Bu durumda lastik sağlık kontrolünden geçirilmelidir.

Lastik havalarının neden indiği konusunda yapılan açıklamada, lastiğin içindeki hava basıncının dışarıdaki basınçtan daha yüksek olmasından kaynaklı olarak hava moleküllerinin lastik içinden dışarı kaçabileceği belirtilmiş.

Lastik hızlanmayı etkiler mi sorusuna verilen yanıtta da lastiklerin yol tutuş performansının iyileşeceği ve spor veya agresif sürüş tarzının lastik performansına etkisinin olacağı ifade edilmiş. Bu nedenle sakin sürüş yapmanın lastikler için daha iyi olduğu vurgulanmış.
 
Geri
Üst