Arabalar neden 1 viteste kalkar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.120
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Arabalar neden 1 viteste kalkar?​

Araç hareket ettikten sonra tekrar 1. vitese takılmaz. 1. Vites sadece ve sadece araç tamamen FULL-STOP hareketsiz bir halde iken hareketli bir hale getirmek için kullanılır.

Araba yokuşta park halinde neden kayar?​

Bu arabalarda yokuşun yönü ne olursa olsun geri vites tavisye edilirdi. Yani her şekilde en küçük vitese takmak önemli. Vites dişlisinin yönü önemli değil, motor iki yöne de aynı dirençle dönebilir. Yeterli ağırlık ve eğim olursa, veya debriyaj balatası kaçırırsa araba kayabilir.
Yokuş aşağı fren nasıl yapılır?
Yokuş inerken motor freni yetersiz kalıyorsa araba hızlandıkça freni sert basarak yavaşlatın. Sabit az miktar basılı tutmayın. Kısa ve sert basarsanız ısınma ve aşınmalar çok daha az olur. 1 kere frenle inersin 2 kere 3 kere sonra balatalarını yakarsın duman attırırsın.
Yokuş aşağı geri geri nasıl gidilir?
Tam arabada geri hareketi hissetiğiniz anda azar azar el frenini indirin ve gaza biraz daha dokunun. debriyajı azaltın. Araba harekete başladığında da debriyajtan tamamen çekmeyin. Hafifçe tutun. Duracağınız zamanda Debriyaja tamamen basıp fren ile durun ve el frenini tekrar çekin.

Araba kaç viteste kalkar?​

Araba 1. Viteste kalkar ve hemen sonrasında 2. Vitese takmanız gerekir. Sonrasında yol durumuna ve trafiğe göre 3. vitese takarak 90-100 arasında bir hıza sahip olursunuz. Şehir içinde araba kullanıyorsanız 3.vites, ortalama bir düz yol var ise 4. vitese takabilirsiniz.

Ikinci vitesle kalkış yapılır mı?​

ara gaz ile devrin yeteri kadar yükseltilmesinden sonra gerçekleştirilen. yokuş yukarı kalkışta yapılamayacak olandır. yokuş yukarı kalkışta birinci vites şart.
Rampada araba nasıl park edilir?
Öncelikle araç güvenli bir biçimde rampada durdurulur. Daha sonra vites ”N” konumuna alınır. Bu esnada ayağımız sürekli frendedir. Önce el freni çekilir ve aracın sabit durduğundan emin olunur.
Yokuşta debriyaj nasıl kullanılır?
Arabanızı vites boşta ve el freni çekili halde çalıştırın. Debriyaja sonuna kadar basın, vitesi 1’e alın. Ayağınızı debriyajdan yavaşça çekip gaza basın….
- Aracınızın vitesi ve hızınız mümkün olduğunca düşük olmalı.
- Dik yokuşları inerken vitesi boşa almayın.
Yokuş aşağı inerken düşük devirlere inilmeli ve fren mümkün olduğunca az kullanılmalı. Çünkü yokuş inerken dikkat edilecek en önemli nokta, hızın kontrol altında tutulmasıdır. Yokuş inerken motor freninden destek alınırsa daha sağlam sonuçlar elde edilir.
 
Geri
Üst