Arabada kayis sesi neden gelir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
213.672
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Arabada kayış sesi neden gelir?​

Kayış, hava şartlarının etkisiyle sertleşir ve ses yapmaya başlar. Eğer bu sesi duymazdan gelirseniz, kayış sıyıracak veya kopacaktır. Aracınızı stop etmediğiniz takdirde, gösterge tablonuzda şarj etmiyor uyarısı göreceksiniz. Direksiyonu çevirmek istediğinizde sertleştiğini göreceksiniz.

Kayış gerginliği nasıl ölçülür?​

Gerginlik ölçer ile sabit durumdaki kayışın kayış gerginliği (Newton cinsinden) ve frekansı (Hz cinsinden) ölçülür. Kayışın titremesini sağlamak için ufak bir darbe yeterlidir. Gerginlik ölçer, kayışın doğal frekansını ölçerek sonucu ekranda görüntüler.
Triger kayışı arızası nasıl anlaşılır?
Triger kayışı koptuğunda, öncelikle hafif bir patlama sesi duyulur ve motor stop eder. Anahtarı çevirdiğinizde, marş motorunun devreye girdiğini duyarsınız ancak triger kayışı koptuğu için krankı ve eksantrik milini artık döndürmeyecektir.

Yeni değişen kayış neden ses yapar?​

Kayış, eskiyip yıprandığı zaman “ciyk” diye yazıya dökeceğimiz ince ve devirle paralel artıp azalan bir ses yapar. Bu ses, kayışın kasnaklara tutunup senkronize olarak dönemesinden kaynaklanır.

Arabanın kayışı ötüyor ne yapmalıyım?​

Motor devriyle doğru orantılı olarak dönen V kayışı, boşluk olunca ses yapmaya başlar. V kayışı ses yapınca 2 çözüm vardır. Bunlardan biri kayışı germektir. Bir diğeri ise kayışın değişimini gerçekleştirmektir.
Kayış ölçüsü nasıl alınır?
V-kayışlarının ilk kullanılan ölçüleridir. Sırt genişliğinin yaklaşık ölçüm ile adlandırılır.Buna göre sırtı yaklaşık 22 mm gelen yükseliği 14 mm gelen kayış C/22 profil kayıştır. Boy ölçüleri içten içe (iç daire boyu) alınır rumuzuyla adlandırılır.

V kayışı çok gergin olursa ne olur?​

Kayışların gerginliğinin V kayışlarında çok fazla olması durumunda: Kayışların maruz kaldığı aşırı gerginlikten dolayı iç yapıları kısa sürede bozulabilir, Kasnaklara aşırı yükler bineceği için rulman dağılmalarına sebep olabilir, Mile uygulanan gerilim kuvvetleri artar.
 
Geri
Üst