AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Arabada giderken titreme neden olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
136.680
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Arabada giderken titreme neden olur?​

Bu dengesizliklerin oluştuğu yerler genelde topuk denilen, kaplamanın birleştiği noktalardır. Daha düşük hızlarda aracın titremesi durumu sürtünme probleminin işaretçisidir. Fren rotoru, lastikler ve en kötüsü motor kaynaklı olabilir. Fren rotorundaki bir sorunda aynı şekilde titremelere sebep olacaktır.

Kalkışta titreme neden olur?​

Kalkışta titreme neden olur?
Otomobillerin kalkış yaparken titremesinin birçok farklı sebebi olabilir. Debriyaj Seti: Debriyaj seti içerisinde bulunan balatanın yaylaları arızalandığında araç kalkışlarda titreme yapacaktır. Ateşleme Sistemi: Aracın ateşleme sistemindeki arıza, kalkışlarda titremeye neden olabilir.

Direksiyon sallaması neden olur?​

Direksiyon titremesinin en yaygın nedenlerinden birisi rot ayarlarının bozuk olmasıdır. Rot ayarları bozuk olması durumunda, tekerleklerin birbirine farklı olarak konumlandırılması direksiyonun titremesine neden olur. Özellikle engebeli yollarda sürekli araç kullanmak, zamanla rot ayarının bozulmasına neden olur.

Rot ayarının bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Rot ayarının bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
ROT AYARININ BOZULDUĞUNUN ANLAMAK İÇİN BASİT YÖNTEM Bunun için oldukca basit bir yöntem bulunuyor. Bunun için düz yolda giderken direksiyonunu bırakın ve aracın sapma yapıp yapmadığını inceleyin. Aracınız düz ilerliyorsa ‘sorun yok’ anlamına geliyor. Eğer araç sağa veya sola gidiyorsa, rot ayarı bozulmuş demektir.

Araç kalkışta neden silkeleme yapar?​

Kalkışlarda ve vites değişimlerinde meydana gelen silkelemenin nedeni büyük ihtimalle debriyaj setidir. Bujilerin kötü olması silkeleme yaptırır: Silkelemenin bir nedeni de bujilerin eskimesidir. Eskiyen bujiler ateşlemeyi tam anlamıyla yapamaz. Bu durum silkelemeye neden olacaktır.

Rot ayarsız olursa ne olur?​

Rot ayarsız olursa ne olur?
Rot ayarı bozulduğunda sürüş keyfiniz bozulacağı gibi, direksiyonunuz titreme yapar. Aytıca ani fren yaptığınızda aracınız şağa ve ya sola kayabilir. Lastikte dengesiz aşınma meydana gelebilir. Ayrıca jant, amörtisör ve aks kelepçelerinin yıpranması hızlanır.
 
Arabada giderken titreme genellikle dengesizliklerin olduğu yerlerde, yani kaplamanın birleştiği noktalarda meydana gelir. Özellikle daha düşük hızlarda aracın titremesi, sürtünme probleminin bir işareti olabilir. Fren rotoru, lastikler veya motor kaynaklı sorunlar da titreme nedenleri arasında yer alabilir. Örneğin, fren rotorundaki bir sorun da aracın titremesine sebep olabilir.

Kalkış sırasında aracın titremesi de çeşitli nedenlere bağlı olabilir. Örneğin, debriyaj setinde bulunan balatanın yaylarının arızalanması durumunda araç kalkışlarda titreme yapabilir. Aynı şekilde, aracın ateşleme sistemindeki bir arıza da kalkışlarda titremeye neden olabilir.

Direksiyon sallamasının en yaygın nedenlerinden biri ise rot ayarlarının bozuk olmasıdır. Rot ayarlarının bozuk olması durumunda tekerleklerin birbirine farklı olarak konumlandırılması, direksiyonun sallanmasına sebep olabilir. Özellikle engebeli yollarda sürekli araç kullanmak, rot ayarının zamanla bozulmasına yol açabilir.

Rot ayarının bozuk olup olmadığını anlamak için basit bir yöntem vardır. Düz bir yolda giderken direksiyonu bırakıp aracın sapıp sapmadığını kontrol edebilirsiniz. Eğer aracınız düz ilerliyorsa, rot ayarıyla ilgili bir sorun olmadığı anlamına gelir. Ancak araç sağa veya sola doğru gidiyorsa, rot ayarında bir problem olabilir.

Araç kalkışlarda ve vites değişimlerinde meydana gelen silkeleme genellikle debriyaj setinden kaynaklanır. Aynı zamanda, bujilerin eskimesi de araçta silkeleme yapabilir çünkü eskimiş bujiler ateşlemeyi tam olarak yapamazlar.

Rot ayarının bozuk olması çeşitli sorunlara yol açabilir. Örneğin, direksiyonunuz titreme yapabilir, ani fren durumlarında aracınız sağa veya sola kayabilir, lastiklerde dengesiz aşınma olabilir ve jant, amortisör ve aks kelepçelerinin yıpranması hızlanabilir. Bu nedenle rot ayarının düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse ayarlanması önemlidir.
 
Geri
Üst