AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Arabada direksiyon hakimiyeti nasil saglanir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Arabada direksiyon hakimiyeti nasıl sağlanır?​

Direksiyon hakimiyeti nedir?
- Koltuğunuzu size en uygun doğru pozisyona getirin ve dik şekilde ayarlayın.
- Sırtınızın sürücü koltuğuna tam olarak temas etmesini sağlayın.
- Bileklerinizi direksiyonun üst kısmına gelecek şekilde yerleştirin.
- Direksiyon tutuşunuzun saat 9:15 yönünde olmasına özen gösterin.

EPS direksiyon neden sertleşir?​

Bunun nedenleri kabaca şöyle sıralanabilir: Direksiyon sistemindeki mekanik bağlantılarda meydana gelen bir arıza olabilir. Hidrolik – elektrikli direksiyon sisteminde meydana gelen bir sorun olabilir. Süspansiyon – lastik basıncı gibi farklı noktalardaki sorunlardan kaynaklanabilir.

EPS arabada ne demek?​

EPS arabada ne demek?
EPS (Elektrik Kontrollü Direksiyon) direksiyon mekanizmasına takviye gücü vermek için elektrikli bir motor kullanır, bu şekilde sürücünün direksiyonu çevirmek için harcaması gereken gücü azaltır. Yol direncini ölçmek için bir Tork sensörü kullanılır, bu parça aynı zamanda direksiyonun dönüş yönünü de algılar.

Direksiyon hakimiyetini kaybetmek ne demek?​

Direksiyon hakimiyetini kaybetmek ne demek?
aracı artık daha fazla yolda tutamayıp kontrolünü kaybederek yol dışına çıkma, şarampole yuvarlanma, karşıdan gelen araca toslama, yan yatırma, vesair kazaya sebebiyet verebilecek olay…

EPS hangi araçlarda var?​

Her Opel Corsa C kasa sahibinin başına gelmiş veya gelecek olan EPS arızası, elektrikli direksiyon sisteminde oluşan bir arızadır. Elektrikli direksiyon bulunan her araçta oluşabilir.

Araçta ESP nedir ne işe yarar?​

ESP algılayıcıları da gitmek istediğiniz yön ile aracın gitmekte olduğu yön arasındaki dengesizliği tespit eder. Aracı düz bir hatta ya da yapmak istediğiniz manevra güzergahında tutmak için sistem gerekli gördüğü tekerleğe fren uygular. Bu da yol tutuşunu dengeli ve doğru bir hale getirir.

Virajlar kaçıncı vitesle dönülür?​

Virajlar kaçıncı vitesle dönülür?
Virajın dönüm noktasında 3 ten 2 ye alın, iyi eğlenceler. 2 viteste geç. Çok yavaşlaran debriyaja basıp yavaş yavaş çek 2. Vitesteyken. viraja göre değişir 5 te olur 3 te,yolun eğimide önemli.
 
Direksiyon hakimiyeti sağlamak araç kullanırken oldukça önemlidir. Doğru direksiyon pozisyonu ile başlamak gerekir. Koltuğunuzu size en uygun ve doğru pozisyona getirerek sırtınızın tamamen koltuğa temas etmesini sağlamalısınız. Böylece sırtınızı destekleyerek daha rahat bir sürüş yapabilirsiniz. Bileklerinizi direksiyonun üst kısmına yerleştirerek kontrolü daha iyi sağlayabilirsiniz. Direksiyon tutuşunuzu sağlamak için genellikle önerilen pozisyon saat 9:15 yönündedir. Bu pozisyon sayesinde ani manevralar veya dönüşler sırasında daha iyi kontrol sağlayabilirsiniz.

EPS (Elektrik Kontrollü Direksiyon) sistemi, direksiyon mekanizmasına elektrikli bir motor aracılığıyla ek güç sağlar. Bu sayede sürücünün direksiyonu çevirirken harcadığı güç azalır ve direksiyon daha hafif bir şekilde döner. EPS arızaları, genellikle elektrikli direksiyonlu araçlarda ortaya çıkar ve mekanik veya elektriksel sorunlardan kaynaklanabilir.

Direksiyon hakimiyetini kaybetmek, aracın kontrolünü tamamen veya kısmen kaybetmek anlamına gelir. Bu durum genellikle aracın yoldan çıkmasına, kaza yapmasına veya başka araçlara çarpmasına neden olabilir. Direksiyon hakimiyetini kaybetmemek için dikkatli ve kontrollü bir şekilde araç kullanmak önemlidir.

ESP (Elektronik Stabilite Programı), aracın kayma veya savrulma durumlarında devreye girerek aracın dengesini sağlar. ESP sensörleri, aracın gideceği yön ile aslında gitmekte olduğu yön arasındaki dengesizlikleri tespit ederek gerektiğinde tekerleklere fren uygular. Bu sayede aracın yol tutuşu artar ve kayma riski azalır.

Virajlara hangi vitesle girilmesi gerektiği aracın hızına, virajın açısına ve yolun durumuna göre değişebilir. Genelde virajın dönüm noktasında vitesten 3'ten 2'ye alınması önerilir. Ancak virajın karakteristiğine göre bu değişebilir. Yavaş girilen sert virajlarda 2. viteste kalınabilirken, daha hızlı virajlarda 3. veya 4. vitese geçilebilir. Yani viraja giriş hızına ve virajın karakteristiğine göre vites seçimi yapılmalıdır.
 
Geri
Üst