Arabada debriyaj neden takili kalir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
201.940
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Arabada debriyaj neden takılı kalır?​

Debriyaj pedalına basınca takılı kalması, debriyajda bulunan merkez silindirlerin arızalanması ile ortaya çıkmaktadır. Bu silindirlerin hasar görmesi yapılan basıncın tutulmamasına sebep olup, pedaldan ayak çekildiği anda takılma olarak ortaya çıkmaktadır.

Debriyaj pedalı neden dipte kavrar?​

Muhtemelen debriyaj balatan yeni değişmiştir. Balata yeni değiştiğinde debriyajda kaçırma olmadığı için çok dipten kavrar.
Hidrolik debriyaj alt merkezi arızası nasıl anlaşılır?
Debriyaj alt merkezi arızası nasıl anlaşılır denildiğinde ise hidrolik yağ kontrolüne bakmak gerekmektedir. Sürüş esnasında debriyaj kullanımında boşalma hissediyorsanız, halatlarda değil hidrolik sistemde bir arıza meydana gelmiş olduğu bilinmektedir.
Debriyaj baskı balata biterse ne olur?
Debriyaj balatası bittiğinde volan ile şanzıman arasındaki hareket iletimi sekteye uğrar. Düzgün bir kullanımla baskı balata ömrü 90.000 km’ye kadar çıkabilmektedir. Ancak araç uygunsuz kullanıldığında bu ömür 20.000 km’nin altına inebilir. Baskı balatanın bitmesi debriyajın da ömrünün kısalmasına neden olur.

Debriyaj pedal ayarı nasıl olmalı?​

Debriyaj ile kavrama arasındaki tel, pedaldan şanzımana kadar uzanır. Telin bağlantı noktasındaki somunun sıkıştırılıp gevşek bırakılması ile debriyaj kavraması ayarlanır. Debriyaj kavrama ayarı yapılırken yine üreticinin belirttiği değerler dikkate alınmalıdır. Aracın kullanım şekli de bu konuda belirleyici olabilir.

Debriyaj baskı balata bittiğini nasıl anlarız?​

Debriyajın Bittiği Anlamak İçin İpucu!
- El frenini çekin.
- Vitesi 1’e alıp arabayı kaldırmaya çalışın.
- Motorun devri bitiyor ama hala stop etmiyorsa büyük ihtimalle debriyaj baskı balatası bitmiştir.
Hidrolik debriyaj hava yaparsa ne olur?
Bu nedenle havasının alınması gerekir. Sistemde hava varsa; debriyaja bastığınızda hava kabarcıkları sıkışacak, ana silindirden yardımcı silindire gönderilen sıvının çoğunu emecek ve yardımcı silindirin görevini yapmasını engelleyecektir.
Debriyaj ayarı bozuk olursa ne olur?
*Debriyaj pedalı boşluk ayarı yanlış yapılmıştır ve bozulmuştur, bu durumda sürücü debriyaj pedalına basmamasına rağmen, sanki basıyormuş gibi; debriyaj bilyası, baskı plakasındaki ayırma parmaklarına baskı yapar, bu durumda balatayı volana iten kuvvet azalmış olur ve kavrama kısmen ayrılmış olur.

Baskı balata bitince neye zarar verir?​

Baskı balatanın tamamen bitmesi durumunda şanzıman ve motor arasında bağlantı yapılamayacağından dolayı aracın yerinden hareket ettirilmesi mümkün olmayacaktır.
 
Geri
Üst