AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Araba Turboyu neden yer?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Araba Turboyu neden yer?​

Yetersiz yağlama turboların arıza vermesine sebebiyet veren en önemli etkenlerdendir. Yağlama şartları bozulduğunda turbolarda arıza meydana gelmesi kaçınılmazdır. Bunun en büyük sebebi yüksek hızlarda çalışmalarıdır.

Kötü yakıt Turboyu bozar mı?​

Kaliteli yakıt tercih ediniz. Kötü yakıt turbo sistemi içinde kurum oluşmasına sebep olabilir. Yağ değişim aralıklarını geçirmeyin ve en kaliteli yağı tercih edin. Yağ aracın sürtünme ve ısınmayı engelleyici özelliğiyle oldukça kritik bir öneme sahiptir.

Turbo kaç bin devirde devreye girer?​

Turbo kaç bin devirde devreye girer?
Turbolarda meydana gelmesi muhtemelen arızaları ve sebeplerini anlamak için öncelikle araçlarda turbo ne zaman devreye girer konusuna bakmak gerekiyor.Bu her ne kadar aracın modeline ve yaşına bağlı olarak değişim gösteren bir durum olsa da ortalama 1500 ila 1750 devir sonrasında turbo devreye giriyor.

Turbo revizyon ne kadar tutar?​

Taban fiyat ile örnek verecek olursak turbo revizyon maliyetlerinin 800-1000 lira bandından başladığı söylenebilir. Bu sayede arızanız sıfır turbo fiyatının dörtte/beşte bir maliyetine çözülebilmektedir.

Turbosu bozuk araba gider mı?​

Genel olarak bakıldığında bu sorunun cevabı zarar vermediği şeklindedir. Ancak biraz daha değinmek gerekirse öncelikle turboda meydana gelen bir arızanın motorun yanma veriminde düşüş meydana getirdiğini söylemek gerekir. Motor çekişinin düşmesi ile aynı anda yakıt sarfiyatı da artış gösterir.

Turbo devreye neden girmez?​

Turbo devreye neden girmez?
Arabalarda Turbo Neden Devreye Girmez? Seyir esnasında sıkça karşılaşılan durumlardan bir taneside arabanın turbo mekanizmasının devreye girmemesi veya çalışmamasıdır. Bu durum genellikle aracın boğulması sonucu meydana gelmektedir. Sık rampa iniş çıkışlarında hava sirkülasyonundan dolayı turbo arıza verebilmektedir.

Turbo bozuk olursa ne olur?​

Turbo arızası sonucu egzoz sistemi üzerinde görülebilecek problem emisyon artışı ile ortaya çıkar. Bunun yanında egzoz gazı içerisinde yer alan partikül ve çeşitli bileşenlerde de artış gözlenir. Egzoz emisyonunda artış meydana gelmesi katalitik konvertör ve dizel partikül filtrelerine ciddi oranda zarar verir.

Bozuk turbo motora zarar verir mi?​

Turbo arızaları genelde motor için pek büyük bir sorun oluşturmasa da nadir de olsa motoru öldürebilmektedir.

Turbo motor kaç beygir artırır?​

Turbo motor kaç beygir artırır?
Turbo sistemi motorun daha çok yakıt ve hava karışımını yakmasını sağlar. Turbo sisteminin normal etkisi kare başına 6 ya da 8 psi basınçtır ve %30-%40 arası güç artışı sağlar.

1.4 TSI turbo ne zaman devreye girer?​

Cevap: TSİ 122 hp motorda turbo ne zaman devreye girer? Turbo her zaman devrededir. Ancak 1500 devirden sonra tam kapasiteyle dönmeye başlar ve aracın 1500-4000 küsür devir arasındaki tam torkunu vermesine yardımcı olur.

Turbo revizyon ne demek?​

Kısacası arızalı turboyu tekrar verimli şekilde çalışır duruma getirme işlemine turbo revizyonu ( yenileme işlemi ) denmektedir. Turbo sökülmeden önce araçdaki problemler iyi bir gözlem ve tecrübe ile belirlenmeli ve turbo ile birlikte mutlaka turbo servisi bilgilendirilmelidir.

Dizel araçta turbo bozulursa ne olur?​

Dizel araçta turbo bozulursa ne olur?
Turbo havayı, yanma odasına basmakla mükelleftir. Turbo arızası sonucunda oluşan boşluktan yağ sızabilir. Sızan yağ, turbonun bastığı hava ile birlikte yanma odasına gönderilir ve araç yağ yakmaya başlar. Yağ sızıntısı zamanla artar ve motor yağı yakıt olarak görür.

Dizel araçlarda turbo arızası neden olur?​

Turbo arızasına sebep olacak birçok olasılık vardır. – Kurum Birikintisi: Turbonun düzgün çalışması için yağa ihtiyacı vardır. Yağ eksikliği, yanlış yağ kullanımı veya düşük kaliteli yağlar motorda ve turbo sisteminde aşındırıcı hasara neden olabilecek kurum ve pisliklerin birikmesine neden olur.

Turboya ne zarar verir?​

Yağlama sisteminde ki gibi modern turbo motorlarda da bulunan intercooler, araç durduğunda devre dışı kalır. Burada turbo pervaneleri dönmeye devam eder. Bu sırada yataklardaki yağ miktarı da azaldığından kaynaklı turbo ısınmaya devam eder. Böylece hem yataklar hem de turbo aşırı şekilde zarar görür.

Turbo devre dışı kalırsa ne olur?​

Turbo devre dışı kalırsa ne olur?
Güvenli modda ya basıncın tamamının dışarı atılması için wastegate açık kalır, ya da ECU motoru turbo basıncı yaratamayacağı kadar düşük devirde çalışmaya zorlar. Aşırı turbo basıncı pistonlara, valflere, silindir kapak contasına, turbo hortumlarına, motora ve turbonun kendisine zarar verebilir.
 
Turbo sistemi aracın gücünü artırmak için egzoz gazlarını kullanarak daha fazla hava ve yakıt karışımını yanma odasına yönlendiren bir komponenttir. Ancak birçok sebep turbo sisteminin arızalanmasına veya devre dışı kalmasına neden olabilir. Burada bazı konuları detaylı bir şekilde ele almak istiyorum:

1. **Turboyu Bozabilecek Unsurlar:**
- **Yetersiz Yağlama:** Turbo sistemlerinin en önemli düşmanı yetersiz yağlamadır. Yağlama şartları bozulduğunda turbolar arıza vermeye meyillidir.
- **Kötü Yakıt:** Kötü kalitede yakıt, turbo sisteminde kurum oluşmasına ve performans kaybına neden olabilir.
- **Arıza:** Turbo sistemi üzerindeki herhangi bir arıza turbo sisteminin devreye girmesini engelleyebilir.

2. **Turbonun Devreye Girmesi:**
- Turbo genellikle aracın 1500 ila 1750 devir aralığında devreye girer ve performans artışını sağlar.

3. **Turbo Arızalarının Etkisi:**
- Turbonun arızalı olması durumunda egzoz sistemi üzerindeki sorunlar artabilir. Emisyon artışı, katalitik konvertör ve diğer egzoz parçalarına zarar verebilir.
- Motor performansında düşüş yaşanabilir ve yakıt tüketimi artabilir.

4. **Turbo Devre Dışı Kalması:**
- Turbo sisteminin devre dışı kalması durumunda aracın performansında düşüş yaşanabilir ve motor ömrü kısalabilir.
- Aşırı turbo basıncı motor parçalarına zarar verebilir ve genel motor performansını etkileyebilir.

Bu nedenlerle, turbo sisteminin düzenli olarak bakımının yapılması, kaliteli yağ ve yakıt kullanımına özen gösterilmesi ve olası arızaların erken teşhis edilip giderilmesi önemlidir. Aksi takdirde araca ve motoruna zarar verebilecek durumlarla karşılaşabilirsiniz.
 
Geri
Üst