AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Araba surerken dur kalk nasil yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Araba sürerken dur kalk nasıl yapılır?​

Kalkacağınız zaman sol ayağınız kavrama noktasındayken sağ ayağınızı hızla frenden gaza geçirin. Araba yokuşta zorlanacağı için yokuşta iken ayağınızı debriyajdan hemen çekmeyin, yokuş esnasında yarım debriyaj da gidebilirsiniz.
Benzinli düz vites araba nasıl kullanılır?
Debriyaja basıldıktan ve vites boşa alındıktan sonra aracın kontağı çevrilmelidir. Daha sonra aynı anda frene basılmalıdır. Ayağın frene basılmasının ardından el freni indirilmeli ve vitesi geri ise R, ileri ise 1’e alıp yavaş bir şekilde debriyaj ve gaz ilişkisi kurulmalıdır.

Yokuş yukarı çıkarken vites kaçta olmalı?​

yokuşuna, arabasına, şoförüne bağlı. 3üncü viteslik yokuş araba gazlıysa 2 ile de çıkılır. şoför acemi ise yüksek devir daha iyidir vesaire.
Düz vitesli araç nasıl kullanılır?
Manuel vites için ilk olarak debriyaj pedalına sonuna kadar basıyoruz. Daha sonra sağ ayağımız ile de gaz pedalının üzerinde bekletiyoruz, fakat basmıyoruz henüz. Sol ayağımızı debriyajdan yavaşça kaldırıyoruz bu esnada tam araba titremeye ve kalkışa hazır olacaktır.
benzinli araçlarda kavrama noktasına alınıp geri kaçırılmayacak emniyete alındıktan sonra gaza dokunulur ve debriyaj pedalı bu yolla bırakılır. dizel araçlar için; dizel araçlarda kavrama noktası, benzinli araçlara göre daha geniştir.
Araba nasıl kaldırılır debriyaj gaz ilişkisi?
Ayağın frene basılmasının ardından el freni indirilmeli ve vitesi geri ise R, ileri ise 1’e alıp yavaş bir şekilde debriyaj ve gaz ilişkisi kurulmalıdır. Burada sürücünün motor sesine dikkat etmesi gerekir. Özellikle sürücü ayağını debriyajdan kaldırmaya başladığı zaman motorun sesinde değişim duyulur.

Araba kullanırken neden stop eder?​

Arabanın egr sisteminin kirlenip tıkanarak işlevini yitirmesi durumunda havasız kalan motor stop edebilir. Ateşleme bobini, buji, distribütör ve enjektör arızaları düzensiz ateşlemeye sebep olur. Bu da aracın her durumda stop etmesine sebep olur.
 
Geri
Üst