Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Araba neden yuksek rolantide calisiyor?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.232
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Araba neden yüksek rolantide çalışıyor?​

Rölanti devrinin yüksek veya düşük olmasının bazı nedenleri vardır. Gaz kelebeği gövdesinde mevcut olan rölanti devri ayar mekanizması arızalıdır. Bu arıza iki şekilde olabilir. Birincisi gaz kelebeği elektronik ise, araç rölanti vaziyetteyken kelebek açıklığını elektronik motoru ayarlar ve bu bölüm arızalı olabilir.

Benzinli araç rolantide neden titrer?​

Benzinli araç rolantide neden titrer?
Benzinli motorun Rölantide titremesi nedenler; Aracın içindeki hortumun yıpranması, delinme veya katlanma sonucu aktarım yapamamasına bağlıdır. Hortum bir süre sonra ısıdan esneyerek kopma aşamasına gelebilir. Buji kablolarındaki kopmalarda titreme göstergesidir.

Rölanti motoru bozulursa ne olur?​

Rölanti motoru bozulursa ne olur?
Rölanti motoru arızası durumunda hava kaynağı yetersiz kalabilmektedir. Hava kaynağı tam olarak alınamaması rölanti motorunu tıkar ve araç stop eder.

Rolanti ayarı kaç olmalı?​

Rölanti Ayarı Kaç Olmalıdır? Rölanti ayarı için ortalama 500 – 1000 devir aralığını verebiliriz; çünkü bu aralığında altında olunması motorun çalışırken tekleme ya da durma ihtimalini oluşturur ki bu da oldukça zararlıdır.

Benzinli motor neden titrer?​

Benzinli motor neden titrer?
Motorda titreme veya sallanamaya sebep olan yaygın nedenler: Gevşek motor kulakları Arızalı buji ve buji telleri. Motor titreşim uyum dengeleyicisi. Aşınmış triger kayışı/zinciri.

Benzinli araba neden titrer?​

Benzinli araba neden titrer?
Benzinli araçlar bu konuda daha çok sorun çıkartabilen motor tipleridir. Genelde bujilerde ıslanma, arıza ya da buji kablolarında kopukluk çıkma gibi olduğu gibi, rölanti düzenleme için kullanılan harici otomobil parçalarının arızalarında da bu sorunla karşılaşabiliyoruz.

Rölanti valfi arızası nasıl anlaşılır?​

Rölanti Valfi arızalarının en sık yaşanan belirtileri; düzensiz veya olağandışı rölanti devri, Motor Arıza Işığının yanması ve motorun rölantide stop etmesi durumlarıdır.
- 1- Düzensiz Rölanti Devri.
- 2- Motor Arıza Lambası
- 3- Stop Etme.
- 4- Aşırı Elektriksel Yüklenmelerde Stop Etme.
 
Araba neden yüksek rolantide çalışıyor konusunda, genellikle rolanti devri kontrol sistemindeki arızalardan kaynaklanabileceği belirtilmiş. Özellikle gaz kelebeği gövdesinde bulunan rölanti devri ayar mekanizmasının arızalı olmasının bu duruma neden olabileceği üzerinde durulmuş. Elektronik gaz kelebeği sistemlerinde kelebek açıklığını elektronik motorun ayarladığı ve bu mekanizmanın arızalanabileceği vurgulanmış.

Benzinli araçların rolantide titremesinin nedenlerine gelindiğinde ise, hortumların yıpranması, delinmesi veya katlanması sonucu aktarım yapamamasının araçta titremeye neden olabileceği belirtilmiş. Bunun dışında buji kablolarındaki kopmaların da titreme belirtisi olabileceği ifade edilmiş.

Rölanti motorunun bozulması durumunda ise hava kaynağının yetersiz kalabileceği ve dolayısıyla rölanti motorunun tıkanarak aracın stop edebileceği üzerinde durulmuş.

Rölanti ayarının ne olması gerektiği sorusuna yönelik ortalama 500-1000 devir aralığının uygun olduğu belirtilmiş. Bu aralığın altında olunması durumunda motorun çalışırken teklemeler veya durmalar yaşanabileceği ve bu durumun zararlı olabileceği vurgulanmış.

Benzinli motorların neden titreyebileceği konusunda genel nedenlerden bahsedilmiş. Gevşek motor kulakları, arızalı buji ve buji telleri, motor titreşim uyum dengeleyicisi ve aşınmış triger kayışı/zincirinin titremeye sebep olabileceği üzerinde durulmuş.

Benzinli araçların neden titreyebileceği konusunda bujilerde ıslanma, arıza veya buji kablolarında kopukluk gibi durumlar, rölanti düzenleme için kullanılan harici parçalardaki arızaların bu soruna yol açabileceği belirtilmiş.

Son olarak rölanti valfi arızasının belirtileri üzerinde durulmuş. Düzensiz veya olağandışı rölanti devri, motor arıza ışığının yanması, motorun rölantide stop etmesi gibi durumların rölanti valfi arızasının işaretleri olabileceği vurgulanmış. Ayrıca aşırı elektriksel yüklenmeler durumunda da aracın stop edebileceği belirtilmiş.
 
Geri
Üst