AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Araba Motoru neden Vuruntulu calisir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Araba Motoru neden Vuruntulu çalışır?​

Detonasyon olarak da adlandırılan vuruntulu çalışma, silindir içerisine alınan hava yakıt karışımında, bujinin yaptığı ateşlemenin düzensiz olmasıdır. Yanlış zamanda yapılan ateşleme; patlama yerine tutuşma olmasına neden olur. Bu durumda motor vuruntulu olarak çalışır.
Arac neden vuruntu yapar?
Vuruntu, yanma odasında bulunan piston üst ölü noktaya (ÜÖN) yaklaşırken, henüz daha ulaşamadan hava ve yakıt karışımının yüksek basınç ve sıcaklığın etkisiyle kendiliğinden yanması olayıdır. Ayrıca motorun performansı düşer ve yakıt tüketimi ise dolayısıyla artar.

Vuruntu sensörü bozulursa ne olur?​

Vuruntu sensörü, emme manifoltu, motor bloğu ya da silindir kapağı içinde yer almaktadır. Bu noktalarda yer alması motorda oluşan vuruntu ve patlamaları daha hızlı algılayabilmesidir. Sensörde arıza oluşursa araçtan anormal sesler çıkmaya başlar, anı hızlanmalarda güç kaybı oluşur ve yakıt tüketimi olumsuz etkilenir.
Motor yatak sesi nedir?
Motor Yatak Sesi Nedir? İstenilen düzeyde yağlamanın yapılamadığı ya da komple yağsız kalan motorlarda, motor yatak sarması denilen mekanik arızalar oluşur. Bu arızalar nedeni ile motor normalden farklı bir ses çıkarmaya başlar. Normalüstü bu sesler motor yatak sesi olarak tanımlanabilir.

Motorda vuruntu neden olur?​

Motor vuruntusu silindirde bulunan yakıtın zamanından önce patlamasıyla gerçekleşir. Normal çalışma sırasında, buji yanma işlemini başlatılır ve silindirdeki tüm yakıtı yakar, böylece patlamayı kontrol eder. Silindirlerde yakıt ve havanın kendiliğinden ateşlemesi motorun vuruntu sesi yapmasına neden olabilir.
Dizel vuruntusu nedir?
Dizel motorlarında yakıt sıvı damlacıklar halinde püskürtüldüğünden karışım homojen olmamakta, tam buharlaşma için epey zaman geçmektedir. Buna dizel vuruntusu (diesel knock) denir.

Piston vuruntusu nedir?​

Pistonlar, piston kolları ve piston kol yatakları titreşim yaparak avans vuruntusu denilen sesi oluşturur. Oluşan ses; silindirlerde yanma odası denilen alanda çınlayan bir madeni ses olarak duyulur. Motora kompresyon testi yaptırarak, yanma odalarının sıkıştırma oranları ölçtürülmelidir.
Oksijen sensörünün arızalı olduğu nasıl anlaşılır?
Yakıt odaklı bir sistem olması nedeniyle oksijen sensör arızası belirtileri ilk olarak yakıt tüketimi ile anlaşılabilmektedir. Yakıt tüketiminin artması Aracın hızlanmasında kesiklik yaşanması ya da çekiş gücü düşüklüğü Düzensiz ve dalgalı rölanti devri.

Eksantrik mili sensörü arızası nedir?​

Eksantrik Mili Konum Sensörü arızalandığında veya farklı sorunlar yaşamaya başladığında, motor bilgisayarına iletilen sinyaller de zayıflar. Nihayetinde sinyal o kadar zayıf olur ki, aracın çalışmasına dahi izin vermeyebilir. Çünkü, marşı çevirdiğinizde ateşleme olmayacaktır.
Motor neden yatak vurur?
Motorda, yatak boşluğunun fazla verilmesi motor yatak vuruntu sesi için ilk neden olacaktır. Piston kol yataklarında ve/veya ana yataklarda yağlama için bırakılan mikrometre düzeyindeki yatak boşluğu fazlaysa takırtı şeklinde sesler oluşur. Oluşan bu sesler motor yatak vurması şeklinde tabir edilir.

Motor Vuruntusu hangi olay sırasında gerçekleşir?​

Benzin motorlarında buji ile oluşturulan alev nüvesinin hacmi dışında kalan ve alev cephesi ilerledikçe basınç ve sıcaklığı yükselen taze karışıma son gaz denir. Son gaz bölgesinde meydana gelen ve çok hızlı basınç yükselmesi ile duyulabilir bir ses oluşturan kendiliğinden tutuşma olayına vuruntu denir.
 
Geri
Üst