AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Araba lastikleri yapiminda ne kullanilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Araba lastikleri yapımında ne kullanılır?​

Araba lastiğinin ana maddesi kauçuktur. Lastik, ham kauçuğun işlenmesiyle elde edilen esnek maddeye denir. Tabii veya suni kauçuk, kükürtle vulkanize edilerek lastiğe dönüştürülür.

Lastik içinde ne var?​

Lastik yapımında hangi bileşenler kullanılır?
- Doğal ve sentetik kauçuk.
- Dolgu malzemesi : siyah karbon, silika, tebeşir.
- Yumuşatıcılar : yağ, kayganlaştırıcı
- Yaşlanma engelleyiciler : aromatic amineler.
- Sertleştiren malzemeler , sülfür vb.
- Sertleştirme hızlandırıcılar , zinc oxide vb.
- Pigmentler ve boyalar.

Kauçuktan lastik nasıl yapılır?​

Kauçuktan lastik nasıl yapılır?
Lastiğin yapımındaki ham madde kauçuktur. Lastik yapımında farklı çeşitlerde kauçuk malzeme kullanılır. Ortalama 30’dan fazla kauçuk türü karıştırılır 150 derecelik fırınlarda pişirilerek lastik hamuru elde edilir. Lastik hamuru hazır olduktan sonra rol adı verilen makinelere alınır.

Paket lastiği neyden elde edilir hangi maddeden üretiliyor?​

Paket lastiği neyden elde edilir hangi maddeden üretiliyor?
Paket lastikler %80-100 oranında kauçuktan yapılır. Kauçuk, Güney Amerika ve Güney Afrika bölgelerinde yetişen ağaçların öz suyundan üretilir. Sağlam ve esnek bir yapı kazanması için de kükürtle karıştırılır.

Tekerlekler hangi malzemeden yapılır?​

Lastiğin iki ana hammaddesi vardır. Bunlardan ilki olan kauçuk, aynı ismi taşıyan ağaçtan yapılan doğal kauçuk ve petrolden elde edilen suni kauçuk, ortaya çıkacak lastiğin kullanım alanına göre uygun oranlarda lastik hamuruna katılıyor. Lastiğin içindeki toplam kauçuk miktarı %60 ila %80 değişiyor.

Tekerleğin hammaddesi nedir?​

Bugün kullandığımız “lastik tekerleğin” hammaddesi olan kauçuk 19.yy sonundan itibaren kullanılmaya başlanılmıştır.

Lastik rotasyonu ne demek?​

Lastik rotasyonu ne demek?
Rotasyon; aracınmekanik olarak yere düz basmasıyla ilgili bir ayardır. Bu işlem gereklidir çünkü lastikler eşit şekilde aşınmaz, ön lastikler her zaman arka lastiklerden daha hızlı aşınır. Dolayısı ile lastiklerin aşınmasını dengelemek için zaman zaman yerlerinin değiştirilmesi gerekir.
 
Araba lastikleri yapımında kullanılan ana madde kauçuktur. Ham kauçuk işlenerek lastik haline getirilir. Bu işlem genellikle doğal veya sentetik kauçuk kullanılarak gerçekleştirilir. Lastiğin içinde bulunan bileşenler arasında şunlar yer alır:

- Doğal veya sentetik kauçuk
- Dolgu malzemeleri: Siyah karbon, silika, tebeşir gibi maddeler
- Yumuşatıcılar: Yağlar, kayganlaştırıcılar
- Yaşlanma engelleyiciler: Aromatic amineler
- Sertleştirme malzemeleri: Sülfür gibi maddeler
- Sertleştirme hızlandırıcılar: Çinko oksit gibi maddeler
- Pigmentler ve boyalar

Kauçuktan lastik yapımı için farklı türlerde kauçuk malzemeleri kullanılarak lastik hamuru hazırlanır. Hamur 150 derecelik fırınlarda pişirilir ve daha sonra makinelere alınarak işlenir.

Paket lastikler genellikle %80-100 oranında kauçuktan yapılır. Kauçuk, Güney Amerika ve Güney Afrika bölgelerinde yetişen ağaçların öz suyundan elde edilir. Sağlam ve esnek bir yapı elde etmek için kükürtle karıştırılır.

Lastik tekerleklerin hammaddesi olan kauçuk, aslında 19. yy sonlarından itibaren kullanılmaya başlanmıştır. Tekerleklerin içindeki kauçuk oranı %60 ila %80 arasında değişebilir.

Lastik rotasyonu, bir aracın lastiklerini düzgün şekilde aşındırmak ve lastik ömrünü uzatmak amacıyla yapılan bir işlemdir. Çünkü lastikler eşit şekilde aşınmaz, genellikle ön lastikler arka lastiklere göre daha hızlı aşınır. Bu nedenle zaman zaman lastiklerin yerlerinin değiştirilmesi gerekir.
 
Geri
Üst