AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Araba lastikleri neden siyahtir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Araba lastikleri neden siyahtır?​

İs, her ne kadar lastiğe renk verilmesini zorluyor olsa da lastiğin siyahlığının en büyük nedeni kendisi değil. Günümüzdeki araçların siyah lastiğe sahip olmalarının en büyük nedeni “karbon siyahı” isimli pigmenttir. Bu pigment sayesinde kullandığımız lastikler bu denli güçlü ve dayanıklı olabiliyorlar.

Lastik üzerindeki kanallar ne işe yarar?​

Lastik üzerindeki kanallar ne işe yarar?
2-Kanallar ve oluklar lastik ile zemin arasında biriken suyun tahliyesini sağlar. Lastiğin ıslak zemin performansını kanal sayısı değil, kanal genişliğinin temas yüzeyine oranı belirler. 3-Lastik dişlerinin doğru esnekliğe sahip olabilmesi açısından da kanal ve oluklar önemli rol oynamaktadır.

Lastik gövdesinin amacı nedir?​

Lastik gövdesinin amacı nedir?
Lastiğin çevresi boyunca sırt ve topuk bölgeleri arasında kalan, yola temas etmeyen kauçuk kısmıdır. Lastiğin yanak kısmında, mukavim ve hava etkilerine karşı dayanıklı karışım kullanılır. Gövdeyi yandan gelecek sürtünmelere karşı korur ve lastiğe esneklik sağlar.

Neden siyahtır?​

Zencilerin ten renginin siyah oluşu, derilerindeki Melanin pigmentinin yoğunluğuyla ilişkili. Koyu ten rengi ise, yaşadıkları bölgelerdeki ortam koşullarına sağladıkları uyumun bir sonucu. Güneş ışınları, MSH hormonunun salgısını arttırıyor ve vücutta Melanin sentezi hızlanıyor.

Lastiğin ham maddesi nedir?​

Lastiğin ham maddesi nedir?
Kullanım yerlerine göre çeşitli ebat, tip ve yapıda üretilir. Tekerleğin Sümerler tarafından icadından bugüne dek 5000 yıldan fazla zaman geçmiştir. Bugün kullandığımız “lastik tekerleğin” hammaddesi olan kauçuk 19.yy sonundan itibaren kullanılmaya başlanılmıştır.

Oto lastik tarihi nasıl okunur?​

Oto lastik tarihi nasıl okunur?
Lastiğin üretim tarihi de dikkat edilmesi gereken konulardan bir tanesi. Lastiğin üzerinde oval bir çerçevenin içerisinde 4 haneli bir sayı göreceksiniz. Bunlardan ilk iki hanesi, lastiğin yılın kaçıncı haftasında üretildiğini son iki hanesi ise hangi yıl üretildiğini gösterir.

Lastik neden oluşur?​

Araba lastiğinin ana maddesi kauçuktur. Lastik, ham kauçuğun işlenmesiyle elde edilen esnek maddeye denir. Tabii veya suni kauçuk, kükürtle vulkanize edilerek lastiğe dönüştürülür. Lastiğin elde edilmesi sadece vulkanizasyonla gerçekleşmez.

Lastik tipleri nedir?​

Lastik tipleri nedir?
Bu aşamaların da her birinin önemi ayrıdır. Ancak araç lastiğinin önemi yola çıkıldığında anlaşılır. Elbette lastik çeşitleri mevsimlere göre, yola göre veya havaya göre değişkenlik gösterir….Araç Lastikleri Üzerinde Yer Alan Rakamlar.
Yük Endeksi | Tekerlek Başına Düşen Kilo
80 | 450
81 | 462
82 | 475
83 | 487
 
Araba lastikleri genellikle siyah renkte olduğu için sıklıkla "Araba lastikleri neden siyahtır?" gibi bir soru akıllara gelebilmektedir. Bu durumun temel nedeni, kullanılan pigment olan "karbon siyahı"dır. Karbon siyahı pigmenti, lastiklerin dayanıklılığını ve gücünü artırmak için kullanılan bir madde olarak karşımıza çıkar. Bu pigment, lastiklerin zeminle temasını güçlendirir ve onlara gerekli özelliklerini kazandırır.

Araba lastiklerinde bulunan kanallar ve oluklar ise oldukça önemli bir fonksiyona sahiptir. Bu kanallar ve oluklar, lastik ile zemin arasında biriken suyun tahliyesini sağlar. Ayrıca, ıslak zemin performansını etkileyen faktörler arasında yer alırlar. Kanal genişliği ve sayısının yanı sıra, kanalların temas yüzeyine oranı da önemli bir faktördür. Doğru esneklik ve yol tutuşu için bu kanalların tasarımı büyük bir öneme sahiptir.

Lastik gövdesi ise lastiğin çevresi boyunca yer alan kauçuk kısmıdır. Bu bölge, sırt ve topuk arasında kalan ve yol ile temas etmeyen kısımdır. Yanak kısmında ise mukavim ve hava etkilerine karşı dayanıklı karışımlar kullanılır. Aynı zamanda, gövde lastiğe esneklik sağlar ve yandan gelebilecek sürtünmelere karşı koruma sağlar.

Son olarak, lastiklerin ham maddesi kauçuktur. Bu ham madde, tekerleğin icadından bu yana 5000 yıldan fazla bir süredir kullanılmaktadır. Kauçuk, 19. yüzyılın sonundan itibaren lastik tekerleklerin hammaddesi olarak yaygın bir şekilde kullanılmaya başlanmıştır. Lastik üretim tarihinin okunması da, lastiğin ne zaman üretildiğini ve hangi yılın kaçıncı haftasında üretildiğini belirlememize yardımcı olabilir.
 
Geri
Üst