AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Araba Islak zeminde neden kayar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Araba Islak zeminde neden kayar?​

hydroplaning ya da aquaplanning, lastiğin bir su filmi üzerinde kaymasıdır. bir otomobil durgun sudan geçtiği ve su tamamen lastiğin altından çıkamadığı zaman, hydroplaning meydana gelebilir. bu, lastiğin yerden kalkmasına ve su üzerinde kaymasına neden olur. sudan geçen lastik çok az çekişe sahip olacak ve bu nedenle.
Araba sola çekiyorsa sebebi nedir?
Araba neden sağa sola çeker sorusunun bir yanıtı da direksiyonun tork sensörü arızasından kaynaklanır. Bu durumda siz fren yaparken aracınız sağa ya da sola çeker. Çoğunlukla önden çekişli arabalarda görülen tork sensörünün ayarının bozulması, araç hızlanırken aracın sağa veya sola çekmesine neden olur.
Aracın savrulma sebebi nedir?
Savrulma nedenleri de birden fazladır. Araç viraja hızlı bir şekilde girdiğinde arka taraf savrulabilir. Zeminin kaygan olması durumunda da savrulma meydana gelebilir. Zeminin kaygan olmasının sebebi kar ya da yağmur yağışına bağlı olabileceği gibi mocorlı yollarda da kayma tehlikesi bulunur.

Araba kayarsa ne yapmalıyız?​

Araba savrulduğunda veya kaydığında, kurtulmak için ne yapmanız gerektiğini bilin.
- Ayağınızı pedaldan çekin. Ne gaz ne de frene basmak bir kayma sırasında size yardım edebilir.
- Direksiyonu gitmek istediğiniz yöne doğru yavaşça çevirin.
- Araç tekrar çekmeye başladığında, hafifçe gaza veya frene basın.
Kar lastiği ıslak zeminde kayar mı?
Mevsim boyunca kış lastikleri aracın 4 lastiği için de kullanılmalıdır. Kış lastikleri sadece karda ve buzda değil, 7 derecenin altında ıslak veya kuru hava şartlarında da kullanımı güvenli kılıyor.
Rot balans ayarı ne kadar tutar?
Rot balans ayarı fiyatı 2021 yılında binek araçlar için ortalama 80-120 TL 2022 yılında rot balans fiyatları ortalama 150-200 TL aralığında değişiyor. Aracın ön düzen ayarının yapılmasına (lastikler sökülmeden) rot ayarı denir.

Rot ayarının bozuk olması nasıl anlaşılır?​

Sürüş esnasında aracın olması gerektiğinden daha fazla titremesi ya da sağa veya sola çekmesi, rot balans ayarının bozuk olduğunun öncelikli işaretleridir. Özellikle bozuk ve çukurlu yollarda kolaylıkla bozulabilen rot balans ayarının normal şartlarda 5 bin ile 10 bin km’de bir kontrol ettirilmesi önerilir.
Arabanın arka tarafı neden kayar?
Araçlarda kaymanın esas nedeni ağırlık dengesinin bozulmasından kaynaklanır. Çekiş sistemine bakılmaksızın viraj dönüşlerinde gerek ön gerekse de arka tekerlekler baskı altındadır. Arkadan kayma ise temel olarak dönüş yapıldığı sırada aracın arka tekerleklerinin çekişi kaybetmesinden kaynaklanır.
Araba yolda giderken neden sağa çeker?
Araba sağa çekiyorsa hemen lastik basıncını kontrol edin. Bir taraf daha şişik, diğer taraf daha sönükse araç bir tarafa çeker. Doğru basınçla ilgili teknik özellikler, sürücü el kitabında ya da lastik şişirme alanlarında bulunmaktadır.

Kayan araba nasıl durur?​

Bu noktada yapmanız gerekenler, ön veya arka tekerleğin kaymasına göre değişir. Ön tekerlek kayıyorsa, hafifçe frene basarak, aracı tekrar kontrol altına alabilirsiniz. Arka tekerlek kayıyorsa, yavaşça gaza basmanız gerekir.
Kayan araba nasıl durdurulur?
Yan yan kayıp araç yoldan çıkacak gibiyse: direksiyonu kaydığı tarafa çevirip tekrar hakimiyet sağlanınca diğer yöne çevirmek durumu kurtarabilir. Diyelim ki araba sağa doğru kaymaya başladı. Normalde sola çeviririz ya. Önce sağa Kaydığı yöne çevirip kayma durunca sola çevirmek bir çözüm olabilir.
Kar lastiği yağmurlu havada kayar mı?
Kış lastikleri, yağmurda da performansı çok arttırır. Bir su birikintisinde otomobilin kontrolü bir anda kaybolabilir, aracımızda uygun diş derinliğine sahip kış lastiği varsa hiçbir sıkıntı yaşanmadan yolla devam edilebilir.
 
Geri
Üst