AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Araba calisirken radyator hortumlari neden siser?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.490
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Araba çalışırken radyatör hortumları neden şişer?​

Diyafram devamlı sıcağa-soğuğa maruz kaldığından dolayı diyafram sertleşiyor ve yırtılıyor. İçerideki gaz dahi soğutma sistemine geçiyor. Kısacası soğutma suyuna gaz karışınca radyatör hortumlarının şişmesine neden oluyor.

Radyatör su hortumları neden şişer?​

Radyatör su hortumları neden şişer?
Radyatör hortumunun şişmesi fazla basınçtan kaynaklanmaktadır. Radyatör hortumu şu sebeplerden şişer: Otomobilin üst kapak silindir kısmı yandıysa radyatör hortumu şişer ve hararete neden olur. Aracın termostatında sorun olabilir.

Radyatör Üst Hortum neden patlar?​

Radyatör Üst Hortum neden patlar?
Basınçtan dolayı patlar, eğer sistemde hava varsa hararet yükselip basınç arttığında ürün eskiyse patlayabilir.Birde üst kapak contası yanık olan araçlarda motor içi kompresyonu aracın motor suyuna verdiğinden basınç artar ve yine o hortum patlayabilir.

Radyatör hortumu neden ısınır?​

Radyatör kanalları böcek ve döküntülerle tıkanmışsa veya iç geçişleri tortu, pas veya pislikle tıkanmışsa, soğutma verimi düşer ve motor ısınır. Soğutma fanı, radyatörden hava çekecek kadar hızlı hareket etmiyorsa veya dönmüyorsa aynı şey meydana gelecektir.

Radyatörde hava olduğu nasıl anlaşılır?​

Radyatörde hava olduğu nasıl anlaşılır?
soğutma sisteminin hava yapıp yapmadığını anlamanın en basit yolu, motor ısınıp devirdaim çalışmaya ve suyu döndürmeye başladığında, özellikle radyatör girişindeki ana hortumu kontrol etmektir. bu hortumda normalin üzerinde aşırı bir şişme oluşuyorsa, hava yapmış olma ihtimali oldukça yüksektir.

Yedek su deposu neden basınç yapar?​

Yedek su deposu neden basınç yapar?
Sıcaklık ile motor soğutma suyu genleşerek, hortum ve motor su haznesi içerisinde ekstra bir basınç oluşumuna neden olacaktır. Basınç araç içerisinde istenen bir durum olmaması nedeniyle, basınca bağlı olarak yedek su deposu su yükselmesi meydana gelir.
Radyatör su kaçağı nasıl önlenir?​
Aracınızın motoru sıcak konumdayken doğrudan soğutma suyuna ekleyin. Soğutma sıvısı genleşme tankına doğru akıyorsa yalnızca genleşme tankına ekleyin. Termostat açılana kadar motoru 10 dakika çalıştırın. Sonra da motoru kapatın, soğutma suyunun seviyesini kontrol edin ve gerekirse tamamlayın.

Radyatör hortumu neden yerinden çıkar?​

Radyatör hortumu neden yerinden çıkar?
çıkmasının nedeni muhtemelen basınç. tekrar olursa demek ki motor soğutma sistemine kaçak yapıyor.

Radyatör üst hortumu ne işe yarar?​

Radyatör üst hortumu ne işe yarar?
Soğutma sistemi, motor için aşırı ısıya karşı birincil savunmadır ve radyatör üst hortumu, motor soğutucusunun dolaşımını sağlayan birçok önemli parçadan sadece biridir. Normal çalışmada, radyatör üst hortumu zaman ve ısı nedeniyle bozulacak ve yumuşadığında veya sızıntı yaptığında değiştirilmesi gerekecektir.
 
Radyatör hortumları neden şişer sorusuna verdiğiniz cevap oldukça detaylı ve açıklayıcı. Radyatör hortumlarının şişmesinin sebepleri ve sonuçları hakkında önemli bilgiler içeriyor. Sıcaklık değişimlerine maruz kalan diyaframın sertleşmesi ve yırtılması sonucu gaz geçişinin oluşması, radyatör hortumlarının şişmesine neden olabilir.

Radyatör su hortumları neden şişer konusunda da basınç faktörünün etkili olduğunu vurgulamışsınız. Motor üst kapak silindir kısmında yaşanan sorunlar veya termostat problemleri, radyatör hortumlarının şişmesine yol açabilir.

Radyatör üst hortumlarının neden patladığı konusundaki açıklamanız da çok bilgilendirici. Basınç artışı ve sistemdeki hava gibi faktörlerin radyatör üst hortumlarının patlamasına sebep olabileceğini belirtmişsiniz.

Radyatör hortumlarının neden ısındığına dair verdiğiniz bilgi, radyatör kanallarının tıkanması durumunda veya soğutma fanının yetersiz çalışması sonucu motorun ısınabileceğine işaret ediyor.

Radyatörde hava olduğunu anlamanın belirtilerini ve yedek su deposunun basınç yapmasının sebebini açıklamışsınız. Motor soğutma suyunun genleşmesiyle oluşan basınç, yedek su deposundaki su seviyesinin yükselmesine yol açabilir.

Radyatör su kaçağı nasıl önlenir konusunda verdiğiniz pratik bilgi, araç sahiplerinin soğutma sistemiyle ilgili dikkat etmeleri gereken noktaları açıklıyor.

Radyatör hortumlarının yerinden çıkmasının nedenleri ve radyatör üst hortumunun önemi hakkındaki açıklamalarınız da oldukça yararlı. Basınç ve motor soğutma sistemindeki kaçaklar konularına dikkat çekerek bilgi vermişsiniz.

Genel olarak verdiğiniz bilgilerin kapsamlı ve detaylı olması, sorunların nedenlerini ve çözüm yollarını anlamamıza yardımcı oluyor. Teşekkür ederim.
 
Geri
Üst