AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Anlamsal bolutleme nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Anlamsal bölütleme nedir?​

anlamsal bölümlendirme veya anlamsal bölütleme olarak da türkçeye çevrilebilen yapay zeka, deep learning alanlarında tanımlama aşamalarından biridir. görüntüdeki her pikselin anlamca nereye ve neye ait olduğunun algoritmasıdır. bu sayede imaj içerisindeki örneğin gökdelen, gökyüzü ve uçağın bulunduğu fotoğrafta her …

3d u net nedir?​

U-Net, Freiburg Üniversitesi Bilgisayar Bilimleri Bölümü’nde biyomedikal alanlardaki görüntü işleme çalışmalarında bölümleme yapmak için geliştirilmiş bir evrişimsel sinir ağıdır.
Semantik segmentasyon nedir?
Semantic Segmentation: Semantic Segmentation, bir görüntüde bulunan tüm objeleri piksel düzeyinde algılar ve farklı sınıflara ait nesnelere sahip bölgeleri çıkarır. Görseldeki tüm objeleri ayrı ayrı gruplar.

Makine öğrenmesi segmentasyon nedir?​

Kümeleme ile Segmentasyon Kümeleme tekniği makine öğrenmesinde gözetimsiz öğrenmede sıkça kullanılan bir yöntemdir. Sınıflandırma problemlerinde etiketsiz veriyi belirli niteliklere göre kendi başına sınıflandıran kümeleme algoritmaları görüntü bölütlemede de kullanılmaktadır.

Gri seviye histogram nedir?​

Histogram Nedir? Görüntüdeki gri değerlerin dağılımının grafiksel olarak gösterimidir. X ekseni üzerinde sola doğru ilerledikçe (orijine yaklaştıkça) daha koyu ve siyah alanlara ait pikseller temsil edilir.
U Net sistemi nedir?
U-Net ise E-Devlet sistemi üzerinde Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından Tehlikeli Madde Güvelik işlemleri kapsamında işlem giriş ve takipleri için kurulmuş otomasyon sistemidir. İkisi benzer fakat farklı bakanlıklara bağlı olmakla birlikte işlem giriş ve takipleri amacıyla kurulmuş otomasyon sistemleridir.
Segmentasyon, markaların ilgili olduğu pazarı bölümlere ayırarak, seçilen küçük pazara yönelik strateji oluşturmayı hedefleyen yönteme denir. Öncelikle hedef müşteri kitlesini belirleyen şirketler, daha sonra segmentasyon yani bölümleme yaparlar.
 
Geri
Üst