- Konu Yazar
- #1
anasınıfı öğretmani nasıl olunur
Bu işin sınavsal ve idari kısmına geçmeden önce hangi vasıflara sahip olması gerektiğine bakmak gerekir. Bir kere anaokulu öğretmeni bu iş için gerekli pedagojik bir eğitimden geçmiş olmalıdır. Bu eğitim doğrultusunda uygulayacağı metotları geliştirmeli ve gerekirse her çocuk için ayrı ayrı ilgilenebilecek kapasitede kendini geliştirmelidir. Bu mesleği seçecek kişilerin kesinlikle özellikle o yaş grubuna ait çocukları sevmesi ve onlarla ilgilenmeye gönüllü olması gerekmektedir. Güler yüzlü olması, bazı duygularını gizleyebilmesi, bakımlı ve temiz olması belki de en önemlisi adil olması bu özelliklerden bazılarıdır.
Empatik olmaları, sempatik olmaları, iyi bir diksiyona sahip olmaları, oyunu ve oyuncakları sevmeleri, okul dışındaki hayatlarının düzenli ve örnek oluşturabilecek şekilde olması çok önemlidir. Bu özelliklere haiz olamayan kişilerin çocuklarla iyi bir iletişim kurabilmesi gerçekten çok zordur. Dolayısıyla bunun sonucu mesleğini sevmeme hatta nefret etmeye dönüşebilmesidir. Zaten MEB’inin ilgili mevzuatında anaokulu öğretmeninin görevleri anlatılırken : “Çocukların zihinsel yönden gelişmelerini sağlayacak konuları, çocukların anlayacağı şekilde, günlük yaşantılarından örneklerle anlatır” , “Kalem tutma, oyuncaklarını kullanmayı öğrenme ve el becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur,” Ortak sosyal davranışlarla, çocukların fiziksel gelişmelerini artırmak üzere faaliyetler organize eder”, “Çocukların tuvalet, giyinme gibi günlük ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için gerekli becerileri kazandırır” ifadeleri geçmektedir. 5 yaşındaki bir çocuğa tuvalet ihtiyacını karşılaması konusunda yardımcı olmak hiçte kolay olan bir şey değildir. Bu ancak kendisini eğiticiliğe adamış birinin yapacağı davranışlardır.
Yine Milli Eğitim Bakanlığı’nın meb.gov.tr adresinden derlediğimiz bilgilere göre;
Anaokulu öğretmeni olmanın teknik ve idari şartlarını ise şu şekilde sıralayabiliriz:
Lise mezunu olmak.
Üniversite de okul öncesi öğretmenliği, çocuk gelişimi ve eğitimi, anaokulu öğretmenliği bölümlerinden birinden mezun olmak
Ya da; Okul öncesi Öğretmenliğine kaynak teşkil eden yükseköğretim programlarından mezun, kadrolu veya sözleşmeli ataması yapılamamış öğretmenlerden, yüksek lisans belgesi/diploması olanlar
Ya da; Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi mezunu olup, herhangi bir alanda yüksekokul mezunu olanlardan okul öncesi eğitim alanında düzenlenecek 14.10.2009 tarih ve 2975 sayılı yazı eki Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Okul öncesi Eğitim Öğretmenliği Eğitim Seminer Çerçeve Programını (60 saat) başarı ile tamamlayanlar.
Ya da; Üniversitelerin Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü mezunları
Ayrıca norm kadroda bulunan öğretmenlerin 14.10.2009 tarih ve 2975 sayılı yazı eki Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Okul öncesi Eğitim Öğretmenliği Eğitim Seminer Çerçeve Programını (60 saat)tamamlayıp sertifika almaları ile de anaokulu öğretmeni olabilirler.
Burada şunu belirtelim, anaokulu öğretmenliğinin yüksekokulunu okuyanlar direkt anaokulu öğretmeni olamasalar da bu okullarda yardımcı pozisyonunda çalışabilirler. İkinci bir husus 14.10.2009 tarih ve 2975 sayılı yazı eki Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Okul öncesi Eğitim Öğretmenliği Eğitim Seminer Çerçeve Programını (60 saat)tamamlayıp sertifika alanlar ücretli öğretmenlik, ya da özel okullarda çalışabilirlerKPSS (Kamu Personel Seçme Sınavı)’na girip bir puan almak. Dikkat edilirse bir puan almak ifadesi anaokulu öğretmenlerinin atamasının diğer öğretmenlere göre ne kadar kolay olduğunun bir göstergesidir. Zira 2010 yılının son atamasında 1216 kişi atanmış ve puanlar 52de kalmıştır.
Tabi KPSS’ye bulaşmadan özel anaokullarında da çalışma imkânı her zaman bulunmaktadır. Bu üç yolu başarı ile izleyen ve gerçekten bu mesleği yapmak istediğine inanan birinin anaokulu öğretmeni olmaması için hiçbir neden bulunmamaktadır.
Bu işin sınavsal ve idari kısmına geçmeden önce hangi vasıflara sahip olması gerektiğine bakmak gerekir. Bir kere anaokulu öğretmeni bu iş için gerekli pedagojik bir eğitimden geçmiş olmalıdır. Bu eğitim doğrultusunda uygulayacağı metotları geliştirmeli ve gerekirse her çocuk için ayrı ayrı ilgilenebilecek kapasitede kendini geliştirmelidir. Bu mesleği seçecek kişilerin kesinlikle özellikle o yaş grubuna ait çocukları sevmesi ve onlarla ilgilenmeye gönüllü olması gerekmektedir. Güler yüzlü olması, bazı duygularını gizleyebilmesi, bakımlı ve temiz olması belki de en önemlisi adil olması bu özelliklerden bazılarıdır.
Empatik olmaları, sempatik olmaları, iyi bir diksiyona sahip olmaları, oyunu ve oyuncakları sevmeleri, okul dışındaki hayatlarının düzenli ve örnek oluşturabilecek şekilde olması çok önemlidir. Bu özelliklere haiz olamayan kişilerin çocuklarla iyi bir iletişim kurabilmesi gerçekten çok zordur. Dolayısıyla bunun sonucu mesleğini sevmeme hatta nefret etmeye dönüşebilmesidir. Zaten MEB’inin ilgili mevzuatında anaokulu öğretmeninin görevleri anlatılırken : “Çocukların zihinsel yönden gelişmelerini sağlayacak konuları, çocukların anlayacağı şekilde, günlük yaşantılarından örneklerle anlatır” , “Kalem tutma, oyuncaklarını kullanmayı öğrenme ve el becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur,” Ortak sosyal davranışlarla, çocukların fiziksel gelişmelerini artırmak üzere faaliyetler organize eder”, “Çocukların tuvalet, giyinme gibi günlük ihtiyaçlarını karşılayabilmeleri için gerekli becerileri kazandırır” ifadeleri geçmektedir. 5 yaşındaki bir çocuğa tuvalet ihtiyacını karşılaması konusunda yardımcı olmak hiçte kolay olan bir şey değildir. Bu ancak kendisini eğiticiliğe adamış birinin yapacağı davranışlardır.
Yine Milli Eğitim Bakanlığı’nın meb.gov.tr adresinden derlediğimiz bilgilere göre;
Anaokulu öğretmeni olmanın teknik ve idari şartlarını ise şu şekilde sıralayabiliriz:
Lise mezunu olmak.
Üniversite de okul öncesi öğretmenliği, çocuk gelişimi ve eğitimi, anaokulu öğretmenliği bölümlerinden birinden mezun olmak
Ya da; Okul öncesi Öğretmenliğine kaynak teşkil eden yükseköğretim programlarından mezun, kadrolu veya sözleşmeli ataması yapılamamış öğretmenlerden, yüksek lisans belgesi/diploması olanlar
Ya da; Kız Meslek Lisesi Çocuk Gelişimi mezunu olup, herhangi bir alanda yüksekokul mezunu olanlardan okul öncesi eğitim alanında düzenlenecek 14.10.2009 tarih ve 2975 sayılı yazı eki Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Okul öncesi Eğitim Öğretmenliği Eğitim Seminer Çerçeve Programını (60 saat) başarı ile tamamlayanlar.
Ya da; Üniversitelerin Ev Ekonomisi Yüksek Okulu Çocuk Gelişimi ve Eğitimi Bölümü mezunları
Ayrıca norm kadroda bulunan öğretmenlerin 14.10.2009 tarih ve 2975 sayılı yazı eki Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Okul öncesi Eğitim Öğretmenliği Eğitim Seminer Çerçeve Programını (60 saat)tamamlayıp sertifika almaları ile de anaokulu öğretmeni olabilirler.
Burada şunu belirtelim, anaokulu öğretmenliğinin yüksekokulunu okuyanlar direkt anaokulu öğretmeni olamasalar da bu okullarda yardımcı pozisyonunda çalışabilirler. İkinci bir husus 14.10.2009 tarih ve 2975 sayılı yazı eki Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Okul öncesi Eğitim Öğretmenliği Eğitim Seminer Çerçeve Programını (60 saat)tamamlayıp sertifika alanlar ücretli öğretmenlik, ya da özel okullarda çalışabilirlerKPSS (Kamu Personel Seçme Sınavı)’na girip bir puan almak. Dikkat edilirse bir puan almak ifadesi anaokulu öğretmenlerinin atamasının diğer öğretmenlere göre ne kadar kolay olduğunun bir göstergesidir. Zira 2010 yılının son atamasında 1216 kişi atanmış ve puanlar 52de kalmıştır.
Tabi KPSS’ye bulaşmadan özel anaokullarında da çalışma imkânı her zaman bulunmaktadır. Bu üç yolu başarı ile izleyen ve gerçekten bu mesleği yapmak istediğine inanan birinin anaokulu öğretmeni olmaması için hiçbir neden bulunmamaktadır.