AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ana yatak kol yatak nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
140.190
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ana yatak kol yatak nedir?​

TEKNIK BILGILER – YATAKLAR Yatakların motordaki yerleri yanda görülmektedir. Ana yatak, krank mili ve motor bloğu arasında hareketi düzenler. Kol yatak, krank mili ve piston kolu arasında hareketi düzenler. Ana yataklar farklı görevleri yerine getirmeleri için değişik tiplerde bulunurlar.

Arabada yatak sesi ne demek?​

Motor Yatak Sesi Nedir? İstenilen düzeyde yağlamanın yapılamadığı ya da komple yağsız kalan motorlarda, motor yatak sarması denilen mekanik arızalar oluşur. Bu arızalar nedeni ile motor normalden farklı bir ses çıkarmaya başlar. Normalüstü bu sesler motor yatak sesi olarak tanımlanabilir.

Araba motor Kitlerse ne olur?​

Araba motor Kitlerse ne olur?
Su, hava-yakıt gibi sıkıştırılamadığından, pistonlar en tepeye kadar ulaşamaz ve motorun aniden durmasına neden olur. Böyle bir durumda, düşük devirlerde çok fazla hasar meydana gelmez. Ancak yüksek devirlerde piston kollarının yamulması, kırılması ve pistonların delinmesi garantidir.

Motor kol yatak nedir?​

Motor kol yatak nedir?
Krank mili muylusuyla piston kolunun geniş kısmının arasına yerleştirilen motor parçalarına kol yatak denir. Her motorda silindir sayısı kadar kol yatak bulunur.

Kol burcu nedir?​

Piston ile piston kolunun, pimle birbirine tutturulduğu yerlerde kullanılan parçalara kol burcu denir. şeklinde aktarılarak mekanik enerjiye dönüştürülür. Elde edilen mekanik enerji ile motorun hareket etmesi sağlanır.

Yatak sesi nasıl anlaşılır?​

Yatak Vurma Sesi Nasıl Anlaşılır? Vuruntunun şiddetine göre, araç çalışırken ayağınızı gaz pedalına koyduğunuzda vuruntuyu az veya çok hissetme ihtimaliniz var. Bu durum, motor yatak vurmasına ait alâmetlerden sadece biri olarak karşınıza çıkabilir.

Araba nasıl motor kitler?​

Araba nasıl motor kitler?
Aşırı ısı, dahili bileşenlerin genleşmesine ve bozulmasına neden olacak, yataklar krank miline ve eksantrik miline çarpacak ve motorun kilitlenmesine neden olacaktır. Bazı durumlarda aşırı ısı nedeniyle parçalar birbirine kaynayabilir ve pistonlar motor bloğunu delerek dışarı doğru fırlayabilir.

Yatak sarmak ne demek?​

Yatak sarmak ne demek?
Yatakların yağsız kalması, hareket esnasında oluşan sürtünmeyle çok miktarda ısı üretilmesine sebep olur. Sürtünme ile birlikte krank mili, yataklar ve piston kolları zarar görür. Bu parçalar yağlama yapılmadan hareket edince kısa bir süre içerisinde dönemez hale gelir ve sonunda motor bloğuna sıkışırlar.
Arabanın motor yemesi ne demek?​
Motor yatağı adı verilen üst kapaktan başlayıp silindire kadar ulaşan motor parçaların da oluşan aşırı titreşim, sürtünme ve ses dolayısıyla aracın yağsız kalmasından başlayarak yağ pompasının işlevini görmemesi sebebiyle doğuran sonuçlar aracımızın motorunu yer.
Yuvarlanmalı yatakların avantajları nelerdir?​
KS PERMAGLIDE kaymalı yatakların avantajları – bakım gerektirmez ve az bakım gerektirir
- Kompakt yapı şekli sayesinde asgari yer ihtiyacı ve düşük ağırlık.
- Yüksek dayanıklılık.
- Darbe, sarsıntı ve titreşim durumunda iyi sönümleme özelliği.
- Kirlere karşı dayanıklı olmaları sayesinde düşük sızdırmazlık maliyeti.

Bilyalı yatak çeşitleri nelerdir?​

Bilyalı yatak çeşitleri nelerdir?
Rulmanlı yatak tipleri
- Bilyalı yataklar; Sabit bily rulmanlı yataklar, Eğik bilyalı rulmanlı yataklar, Omuzlu bilyalı rulmanlı yataklar, Oynak bilyalı rulmanlı yataklar,
- Makaralı yataklar; Silindirik makaralı rulmanlı yataklar, Konik makaralı rulmanlı yataklar, Oynak makaralı rulmanlı yataklar,
- İğneli rulmanlı yataklar.

Aksiyal yatak nedir?​

Aksiyal yatak nedir?
İğne rulmanlı yataklar, zorlanma ve yüklere karşı başarılıdır ancak aksiyal yükler karşısında hiç dayanamaz. Yüksek devirde çalışamaz. Ekseni doğrultusunda zorlanan muyluları desteklemek için kullanılan rulmanlı yataklara aksiyal yataklar denir.

Yuvarlanmalı yatakları meydana getiren ana parçalar nelerdir?​

Bir rulman başlıca şu parçalardan meydana gelir:
- Yuvarlanan parçalar (bilyalar, iğneler, makaralar).
- Çalışma sırasında biri dönerken (iç bilezik), öbürü sabit kalan (dış bilezik) ve yuvarlanma yüzeylerini (veya yollarını) meydana getiren bilezikler.

Kaymalı yataklar içerisinde rulman kullanılır mı?​

Rulmanlarda yukarıdaki üç parçaya ilaveten, bilyeleri eşit mesafede tutan bir kafes elemanı da kullanılır. Modern makinelerde millerin yataklanmasında rulman ve kaymalı yataklar sıkça kullanılır.

Eksenel yük taşıyan bilyalı yatak çeşitleri nelerdir?​

Eksenel yük taşıyan bilyalı yatak çeşitleri nelerdir?
Rulmanlı yataklar genel olarak hem radyal hem de eksenel yükleri taşıyabilirler.

Radyal eksenel ne demek?​

Radyal eksenel ne demek?
Radyal ve eksenel boşluk olarak ayrılmaktadır. Radyal boşluk rulmanın merkez eksenine dikey olarak ölçülürken, eksenel boşluk merkez eksen boyunca ölçülmektedir. Bir son pozisyondan diğer son pozisyona olan mesafe ölçülmektedir.

Radyal yataklar nedir?​

Endüstride sıkça karşılaşılan, yüke radyal doğrultuda direnç gösteren hidrodinamik yatak tipidir. Mil desteklenmesinin bu tip yataklarla gerçekleştirilmesinde, genelde iyi bir yağlama temini için, yatak bronz gibi iyi kayma özelliğine sahip malzemeden yapılır.

Rulmanlı yatak nerede kullanılır?​

Rulmanlı yataklar ağır yük altında yol alma için oldukça uygundur. Yüksek hızlar ve darbeli çalışma için ise kaymalı yataklar daha uygundur.

Vites kol burcu nedir?​

Vites kol burcu nedir?
Piston ile piston kolunun, pimle birbirine tutturulduğu yerlerde kullanılan parçalara kol burcu denir. Pistondan gelen enerjinin ilk aktarıldığı parça olan kol burcu, fonksiyonel özelliklerini kaybettiyse, kendinden sonraki mekanik parçalara enerjiyi aktarırken enerji kaybı oluşacaktır.
 
Ana yatak ve kol yatak, motorun içinde önemli rol oynayan parçalardır. Ana yatak, krank mili ve motor bloğu arasında hareketi düzenlerken, kol yatak ise krank mili ile piston kolu arasında hareketi düzenler. Ana yataklar farklı görevleri yerine getirmek için farklı tiplerde tasarlanabilirler.

Arabada "yatak sesi" dediğimiz durum ise genellikle motordaki yatakların yağlanamadığı durumlarda ortaya çıkar. Bu durumda motor yatak sarması denilen mekanik arızalar oluşabilir ve motor normalden farklı bir ses çıkarmaya başlayabilir. Bu durum motor yatak sesi olarak adlandırılır.

Araba motoru kitlerse, pistonlar en tepeye ulaşamaz ve motor aniden durabilir. Düşük devirlerde hasar fazla olmasa da yüksek devirlerde ciddi zararlar meydana gelebilir. Motor kol yatağı ise krank mili ile piston kolunun geniş kısmı arasına yerleştirilen parçalara denir ve her motorda silindir sayısı kadar bulunur.

Kol burcu ise piston ile piston kolunun tutturulduğu yerlerde kullanılan parçalara verilen isimdir. Bu parçaların işlevleri sayesinde mekanik enerji piston hareketine dönüştürülür. Yatak sesi ise genellikle araç çalışırken ayağınızı gaz pedalına koyduğunuzda hissedebileceğiniz bir vuruntu sesi olarak karşımıza çıkabilir.

Motoru yemesi ise aşırı titreşim, sürtünme ve ses nedeniyle motor parçalarının zarar görmesi ve yağsız kalması sonucunda oluşabilir. Yuvarlanmalı yatakların avantajları arasında bakım gerektirmemeleri, dayanıklılıkları ve düşük ağırlık gibi özellikler bulunabilir. Bilyalı yatak çeşitleri arasında sabit bilyalı, eğik bilyalı, omuzlu bilyalı ve oynak bilyalı rulmanlar bulunmaktadır.

Aksiyal yataklar ise ekseni doğrultusunda zorlanan muyluları desteklemek için kullanılan rulmanlı yataklardır. Radyal eksenel terimi ise rulmanların taşıdığı yüklerin radyal ve eksenel olarak farklı yönlere uygulanmasıyla ilgilidir. Radyal yataklar, endüstride sıkça karşılaşılan ve yüke radyal doğrultuda direnç gösteren hidrodinamik yatak tipleridir.

Son olarak, kaymalı yataklar içerisinde rulman kullanılabilir. Modern makinelerde genellikle millerin yataklanmasında rulman ve kaymalı yataklar birlikte tercih edilir. Ayrıca eksenel yük taşıyan bilyalı yatak çeşitleri genellikle rulmanlı yataklar arasında bulunabilir.
 
Geri
Üst