- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 144.784
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
Alternatör testi nasıl yapılır?
Voltmetrenin kırmızı ucunu pozitif akü terminaline ve siyah ucunu ise negatif terminale yerleştir. Cildin aküye değmesin. Voltmetreyi oku. Akü 12,2 volttan fazlasını gösteriyorsa alternatörü çalıştıracak yeterli voltaja sahip demektir ve alternatör de daha sonra voltmetre ile test edilebilir.Alternatör kasnağı ne işe yarar?
Kasnak alternatörü harekete geçirmekte ve o da akünün yeniden şarj olmasını sağlamaktadır. Rulmanlı kasnak olarak da adlandırılan Tek Yönlü Alternatör Kasnağı (OAP), alternatörün bir yedek parçasıdır.Araba neden şarj etmez?
Şarj problemleri, alternatördeki veya voltaj regülatöründeki elektrik arızalarından, akü veya alternatördeki zayıf kablo bağlantılarından veya kayma ve kopuk tahrik kayışından kaynaklanabilir. Alternatörün ürettiği gerçek çıkış voltajı sıcaklığa ve yüke bağlı olarak değişecektir.
Akünün sağlam olup olmadığı nasıl anlaşılır?
Peki, akü bitik mi? Araç stop ettiğinde akü voltajının 12 volt civarında olması gerekir. Marşa basınca da 10 voltun altına inmemeli. Eğer 10 voltun altına iniyorsa akü bitmiş, yani akünün değişmesi gerekiyor demektir.
Şarj dinamosu kasnağı neden ses yapar?
Şarj dinamosundan ses gelmesinin sebebi ise çoğunlukla rulmandır. Bilyelerden oluşan rulman zaman içinde aşınabilir ve dolayısıyla çalışırken ses çıkartabilir. Şarj dinamosunun ses yapmaya başladığını fark ettiğinizde acilen servise gitmeli ve rulmanı değiştirmelisiniz.Şarj dinamosu kasnağı arızası nasıl anlaş?
Motoru dakikada yaklaşık 2000-2500 devire (rpm) kadar hızlandırın. Ardından motoru durdurun ve alternatörden bir vızıltı sesi gelip gelmediğine bakın. Kısa bir vızıltı sesi (1 ila 5 saniye süren) duyuyorsanız, kasnağın yatağı aşınmış olabilir ve tek yönlü alternatör kasnağının değiştirilmesi gerekebilir.Alternatör kaç watt üretir?
Araç Şarj Dinamosu Kaç Volt Üretir? Şarj dinamoları veya alternatör, yaklaşık 12,9 Volt – 14,9 Volt arası bir gerilimle aküyü şarj ederler. Araç modeli ve motor tipine göre değişiklik gösterebilir. Akünün her zaman şarjlı halde kalmasını sağlar.