AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Alternator kayisi koparsa ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.187
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Alternatör kayışı koparsa ne olur?​

Araç hareket halindeyken, V kayışı kopması; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur. V kayışı kopmasının dışında, ideal sıkılıkta olmaması motor için risk taşır.

Motor kayışı koparsa ne olur?​

Kısacası motorun rektefiye işlemi görmesi gerekir. Özetle triger kayışının kopması durumunda, otomobilin krank mili, supaplar, pistonlar ve diğer bunlara bağlı parçalar hasar görür. Birbiriyle eş zamanlı çalışan bu parçalar aslında bir zincirin halkalarını oluşturur.

Alternatör kayışı ne demek?​

Alternatör kayışı ne demek?
Alternatör kayışı diğer bir ismi ile (V kayışı) olarak bilinmektedir. Krank milinin motor dışında kalmış olan kasnağa üzerinden almış olduğu hareketi su pompası ile beraber, kompresör sistemine ve alternatöre ileten bir kayış olarak nitelenir.

Vantilatör kayışının koptuğu ilk önce hangi göstergeden anlaşılır?​

Uyarı : Vantilatör kayışı koptuğunda ilk önce şarj göstergesinden anlaşılır. Önce şarj göstergesi daha sonra hararet göstergesi yanar. Vantilatör kayışı çok sıkı olursa alternatör yatakları bozulur.

Renault Symbol V kayışı koparsa ne olur?​

V KAYIŞI KOPARSA NE OLUR? Esnekliğini kaybeden bu parça krank milinden aldığı hareketi alternatöre, klima motoruna, hidrolik direksiyon pompasına ve soğutma sistemi pompasına iletirken bunların kasnaklarının dönüş balansını etkiler. Alternatör, klima motoru gibi pahalı parçaların arızalanmasına da neden olur.

Triger kayışının koptuğu nasıl anlaşılır?​

Triger kayışının koptuğu nasıl anlaşılır?
Triger kayışı koptuğunda, öncelikle hafif bir patlama sesi duyulur ve motor stop eder. Anahtarı çevirdiğinizde, marş motorunun devreye girdiğini duyarsınız ancak triger kayışı koptuğu için krankı ve eksantrik milini artık döndürmeyecektir.

Arabanın motor kayışı neden kopar?​

Triger kayışı aşırı gerilme ile zamanla çatlamaya başlayabilir. Malzeme çatladığında, kayışta kopma riski daha da yükselecektir. Devirdaim su pompası hareketini triger kayışından alır. Devirdaim sı pompası bir arıza durumunda kitlendiği zaman triger kayışını koparacak kadar güce ulaşır.

V kayışı neden ses yapar?​

V kayışı zamanla deformasyona uğrayarak genişler. Kasnak ve kayış arasında boşluk oluşur. Motor devriyle doğru orantılı olarak dönen V kayışı, boşluk olunca ses yapmaya başlar.

Vantilatör kayışı nereye hareket iletir?​

Vantilatör kayışı nereye hareket iletir?
Motor gücünü su pompası, şarj dinamosu ve vantilatöre ileten parçadır. V kayışı, Eksantrik milinden aldığı gücü çeşitli dişliler yardımıyla vantilatör, şarj dinamosu, su pompası gibi parçaların üzerindeki çarkları çevirmesiyle iletmektedir.

V kayışı Sıyırırsa ne olur?​

Seyir halindeyken kayış koparsa Büyük ihtimalle halat kopmasına benzer bir ses duyulur (araç motorunun ses yalıtımı iyiyse ve dışardan gelen sesler de fazlaysa bu sesi duymayabilirsiniz) ve anında motor stop eder. Bir daha da çalışmaz.

Alternatör kayışı ve triger kayışı aynı mı?​

V kayışı, bir diğer adıyla alternatör kayışı, krank milinden aldığı gücü klima motoru, şarj dinamosu ve motor soğutma sistemindeki su pompasına aktarmaya yarayan bir parçadır. Triger kayışı ile aynı maddeden yani kauçuktan imal edilir.

V kayışı değişimi ne kadar?​

V kayışı değişimi ne kadar?
Araçların genel donanımlarında olduğu gibi v kayışının da belli bir süresi bulunmaktadır. Günümüzdeki araçlardaki v kayışı her 60 bin kilometrede bir değişmelidir. Yaklaşık 4 yılda bir v kayışının değiştirilmesi gerekebilir. V kayışı kauçuk bir parça olması nedeni ile kilometre dolmadan da değişimi yapılabilir.

Alternatör kayışı kaç km de değişir?​

Günümüzdeki araçlardaki v kayışı her 60 bin kilometrede bir değişmelidir. Yaklaşık 4 yılda bir v kayışının değiştirilmesi gerekebilir. V kayışı kauçuk bir parça olması nedeni ile kilometre dolmadan da değişimi yapılabilir.

Vantilatör kayışı kopmuş ise aşağıdaki arızalardan hangisi meydana gelir?​

 
Vantilatör kayışının kopması durumunda aşağıdaki arızalardan biri veya birkaçı meydana gelebilir:

- Şarj Göstergesi Yanar: Vantilatör kayışı kopması durumunda şarj göstergesi ilk olarak uyarı verebilir. Bu genellikle ilk belirtilerden biridir.
- Hararet Göstergesi Yükselir: Soğutma sistemi pompasının çalışmaması sonucunda motorun hararet yapması söz konusu olabilir.
- Alternatör Arızası: Alternatör kayışı koparsa, alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamayabilir ve aracın aküsü şarj olmayabilir.
- Klima Problemi: Vantilatör kayışının kopması, klima sistemini de etkileyebilir ve klimanın çalışmasını engelleyebilir.
- Hidrolik Direksiyon Sorunları: Vantilatör kayışının kopması, hidrolik direksiyon pompasının çalışmasını etkileyebilir ve direksiyon sisteminde sorunlara yol açabilir.

Bu gibi nedenlerle, vantilatör kayışının zamanında değiştirilmesi ve düzenli olarak kontrol edilmesi önemlidir. Eğer vantilatör kayışı koparsa, bu sorunun neden olabileceği arızaların en kısa sürede giderilmesi gerekmektedir.
 
Geri
Üst