AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Alternator kasnagi ne ise yarar?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Alternatör kasnağı ne işe yarar?​

Kasnak alternatörü harekete geçirmekte ve o da akünün yeniden şarj olmasını sağlamaktadır. Rulmanlı kasnak olarak da adlandırılan Tek Yönlü Alternatör Kasnağı (OAP), alternatörün bir yedek parçasıdır.

Alternatör voltajı kaç olmalı?​

Rölantide sadece motor çalışırken 14.2-14.4 Volt arası olmalıdır. Sıfır alternatör bu değeri verir. Rölantide sadece motor çalışırken 14.2-14.4 Volt arası olmalıdır.
Araba Alternatörü Kaç Amper Üretir? Araba alternator imalatı çeşitli güçlerde yapılmaktadır. Ağır iş makinelerinde ve acil durum araçlarında kullanılan alternatorler 120 ila 150 Amper’ e kadardır. Çok az ışığı ve elektronik sistemi olan eski araçlar ise sadece 30 amperlik bir alternatöre sahiptir.
Araba neden şarj etmez?
Şarj problemleri, alternatördeki veya voltaj regülatöründeki elektrik arızalarından, akü veya alternatördeki zayıf kablo bağlantılarından veya kayma ve kopuk tahrik kayışından kaynaklanabilir. Alternatörün ürettiği gerçek çıkış voltajı sıcaklığa ve yüke bağlı olarak değişecektir.
Şarj dinamosu kasnağı neden ses yapar?
Şarj dinamosundan ses gelmesinin sebebi ise çoğunlukla rulmandır. Bilyelerden oluşan rulman zaman içinde aşınabilir ve dolayısıyla çalışırken ses çıkartabilir. Şarj dinamosunun ses yapmaya başladığını fark ettiğinizde acilen servise gitmeli ve rulmanı değiştirmelisiniz.

Şarj dinamosu kasnak arızası nasıl anlaşılır?​

Şarj Dinamosu arızası genel olarak belirli belirtilerle kendini göstermektedir….Şarj dinamosu arızası için okumanız gereken belirtiler;
- Araç uyarı sisteminde şarj ya da alt gösterge ışığının yanması
- Şarj dinamosundan sus gelmesi.
- Motorun hiç çalışmaması ya da geç çalışması
- Farların aniden kararması

Araç çalışırken akü voltajı kaç olmalı?​

Akünün araca montajından önce mutlaka yüzey voltajı ölçülmelidir. Akünün kabul kriteri minimum 12.6 volt değerinde olmalıdır. Akü voltajı 12,4 ve altında ise bu akünün kullanıma uygun değildir. Çünkü aküde sülfatlaşma reaksiyonu başlamış demektir.
Motorun devri ve üretilen elektrik ne olursa olsun,konjektör çıkış gerilimi 12-14 volt arasıdır.2 Voltluk farkı da akü emer ve sabit 12Volt elde edilir.Eski 6V veya manyetolu motorlar dışında ekserisi bu şekilde çalışır.Yani 12V gerilim sabittir.
Motosiklet stator kaç volt üretir?
gt650 statorunun orjinali 5000 rpm de 70 – 80 volt arası voltaj üretiyor. benim sardığım 75 – 85 volt arası üretiyor.
Şarj dinamosunun arızalı olduğu nasıl anlaşılır?
Şarj dinamosu arızası için okumanız gereken belirtiler;

Şarj dinamosu şarj etmezse ne olur?​

Şarj Etmezse Ne Olur? Araç çalışırken şarj dinamosu çalışmazsa gerekli elektrik enerjisi aküden kullanılır. Ancak aracın kullanım ömrü akü bitene kadardır.

Şarj dinamosu kasnağı arızası nasıl anlaş?​

Motoru dakikada yaklaşık 2000-2500 devire (rpm) kadar hızlandırın. Ardından motoru durdurun ve alternatörden bir vızıltı sesi gelip gelmediğine bakın. Kısa bir vızıltı sesi (1 ila 5 saniye süren) duyuyorsanız, kasnağın yatağı aşınmış olabilir ve tek yönlü alternatör kasnağının değiştirilmesi gerekebilir.
Krank Mili Kasnağı Arıza Belirtileri Nelerdir?
- Motor Titreşimleri ve Yalpalamaları
- Olağan Dışı Sesler.
- Motor Arıza Işığının Yanması
- Gözle Görünür Aşınmalar ve Hasar.
- Motor Performansının Düşmesi.
 
Geri
Üst