AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Alternator hangi parcalardan olusur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Alternatör hangi parçalardan oluşur?​

Alternatörün Parçaları Kasnak, rotor, statör, köşebent, kapaklar, rulmanlar, düzenleyici ve doğrultucudan oluşur. Fırça, kollektör (collector) ve manyetik kutuplar alternatorun diğer parçalarıdır.

AKS alternatör Nedir?​

AKS alternatör Nedir?
Mekanik enerjinin rotorları döndürmesiyle iletkenler etrafındaki manyetik alan değişir ve elektrik akımı üretilmiş olur. Dizel motorundan aldığı mekanik enerjiyi alternatif akım elektrik enerjisine çeviren makinelere AC jeneratör veya diğer bir adla alternatör denir.

Alternatör ve Regülatör nedir?​

Regülatör (Konjektör):Şarj sisteminin gerilimini sınırlandıran parçadır. Alternatörün çıkış gerilimini (şarj gerilimini) belirli bir değer aralığında tutarak, sistemdeki elektrikli alıcıları koruyan bir elektronik devredir.

Alternatör uç gerilimini sabit tutmak için neler yapılır?​

Alternatör uç gerilimini sabit tutmak için neler yapılır?
Alternatörde sabit gerilim elde etmek için omik-endüktif yükte uyartım akımının artırımı, kapastif yükte ise uyartım akımının azaltılması gerekir.
Alternatör sinyali nedir?​
Temel olarak alternatör , motorun krank milinin mekanik enerjisini endüksiyon yoluyla elektrik enerjisine dönüştürür. Alternatörün içindeki teller manyetik bir alan oluşturur; bu da elektrik akımını indükler. Bu akım, arabanızın elektrikle çalışan tüm aksesuarlarına güç sağlamak için kullanılır.

Araba aks ne demek?​

Araba aks ne demek?
Halk arasında dingil adıyla da anılan aks, motorlu araçlarda diferansiyel sisteminden çıkan dönme hareketini tekerleklere ileten çelik mildir. Bir diğer deyişle motorun sağladığı gücü ve torku tekerleğe aktaran parçadır. Bunu yaparken yolcular da dahil olmak üzere aracın tüm yükünü üstlenir.

Alternatör regülatörü ne ise yarar?​

Alternatörün çıkış gerilimini (şarj gerilimini) belirli bir değer aralığında tutarak, sistemdeki elektrikli alıcıları koruyan bir elektronik devredir. Regülatör, alternatörün ikaz (giriş) akımını kontrol ederek, alternatörün çıkış (şarj) akımını düzenler.

V kayışı neden sürekli kopuyor?​

V kayışı neden sürekli kopuyor?
Değişim periyodunda kayışın değiştirilmemiş olması. Değişim sırasında gerginin çok sıkı olması. V kayışının yan sanayi kalitesiz muadili ile değişmiş olması. Aracın çok fazla zorlanması veya klima kompresörünün vs. kilitlenerek kayışı yerinden atması.

V kayışı neden ses yapar?​

V kayışı zamanla deformasyona uğrayarak genişler. Kasnak ve kayış arasında boşluk oluşur. Motor devriyle doğru orantılı olarak dönen V kayışı, boşluk olunca ses yapmaya başlar.

Sabit mıknatıslı alternatör nedir?​

Sabit mıknatıslı alternatör nedir?
Sabit mıknatıslı alternatörlerde kutup manyetik alanı kontrol edilemediğinden direkt olarak kullanılmaz. Genelde devrin sabit tutulmasının mümkün olmadığı yerlerde akü şarj etmek için kullanılır. Sistemde devir sabit tutulamıyorsa frekans da değişkendir.
 
Alternatörün parçaları şunlardan oluşur: Kasnak, rotor, statör, köşebent, kapaklar, rulmanlar, düzenleyici ve doğrultucu. Ayrıca fırça, kollektör ve manyetik kutuplar da alternatörün diğer parçaları arasında yer alır.

AKS alternatör, mekanik enerjiyi rotorları döndürerek ileten iletkenler etrafındaki manyetik alanı değiştirerek elektrik akımı üreten bir makinedir. Dizel motorundan aldığı mekanik enerjiyi alternatif akım elektrik enerjisine çeviren bu makineler genellikle AC jeneratör veya alternatör olarak da adlandırılır.

Alternatör uç gerilimini sabit tutmak için omik-endüktif yükte uyartım akımının artırılması, kapasitif yükte ise uyartım akımının azaltılması gerekmektedir. Bu sayede alternatörde sabit bir gerilim elde edilebilir.

Alternatör sinyali, motorun mekanik enerjisini elektrik enerjisine dönüştüren alternatörün çalışma prensibini tanımlar. Alternatör içindeki teller manyetik bir alan oluşturarak elektrik akımı üretir, bu akım da aracın elektrikli aksesuarlarını çalıştırmak için kullanılır.

Aks, motordan gelen dönme hareketini tekerleklere ileten çelik mil olarak tanımlanır. Genellikle dingil adıyla da anılan aks, motorun ürettiği gücü ve torku tekerleklere aktarır ve aracın tüm yükünü taşır.

Alternatör regülatörü, alternatörün çıkış gerilimini belirli bir aralıkta tutarak sistemdeki elektrikli alıcıları korur. Aynı zamanda regülatör, alternatörün çıkış akımını düzenleyerek sistemin doğru çalışmasını sağlar.

V kayışının kopmasının nedenleri arasında değişim periyodunda kayışın değiştirilmemiş olması, gerginin çok sıkı olması, kalitesiz yedek parçaların kullanılması, aracın aşırı zorlanması veya klimaların kayışa zarar vermesi sayılabilir.

V kayışının ses yapmasının nedeni ise zamanla deformasyona uğrayarak genişlemesi ve kasnak arasında oluşan boşluktan kaynaklanır. Bu durumda motor devriyle orantılı olarak dönen V kayışının boşluk olması ses yapmasına sebep olur.

Sabit mıknatıslı alternatörler, kutup manyetik alanının kontrol edilemediği durumlarda kullanılır. Genellikle devrin sabit tutulamadığı yerlerde akü şarj etmek için tercih edilir ve bu sistemlerde frekans da değişkendir.
 
Geri
Üst