AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Alternator bozuk oldugu nasil anlasilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.887
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Alternatör bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Eğer şarj voltajı düşükse veya alternatör üzerine yerleştirilmiş olan elektrik yüklerine ayak uyduracak kadar akım vermiyorsa, alternatör test edilmelidir. Test edilmeden değiştirilmemelidir. Çoğu zaman bir alternatör şarj devresindeki zayıf elektrik bağlantıları nedeniyle düzgün çalışmıyordur.

Alternatör Nasıl Çalışır?​

Çalışma prensibi Alternatörler doğru akım üreteçleriyle aynı mantıkla çalışırlar. Bir iletkenin etrafındaki manyetik alan değişince iletkende bir akım oluşur. Modern tipik bir alternatörde rotor denilen mıknatıslar, demir cevherine sarılmış olan stator denilen sabit iletken sargıların içinde veya etrafında dönerler.

Fırçasız jeneratör nedir?​

Fırçasız jeneratör nedir?
Fırçasız bir uyarıcı, alan sargısı stator üzerine ve endüvi devresi motor mili üzerinde bulunan küçük bir AA jeneratörüdür. Jeneratörün üç faz çıkışı, mil üzerine monte edilmiş olan üç fazlı bir doğrultucu devre ile doğru akıma dönüştürülür. Ve sonra ana DA alan sargısını besler.

Alternatör voltajı kaç olmalı?​

Rölantide sadece motor çalışırken 14.2-14.4 Volt arası olmalıdır. Sıfır alternatör bu değeri verir. Rölantide sadece motor çalışırken 14.2-14.4 Volt arası olmalıdır.

Alternatör bozuksa ne olur?​

Alternatör işini yapmıyorsa, sistemde elektrik kalmayıncaya kadar akü boşalacaktır. Ardından araç basit bir tabirle ölür. Tekrar çalışmaz, çünkü bataryada marş motoru için gerekli enerji yoktur.

Alternatör kömürü bittiği nasıl anlaşılır?​

Alternatör kömürü bittiği nasıl anlaşılır?
Bu doğrultuda marş motoru kömürünün bittiğinin ön belirtileri aşağıdaki gibi olmaktadır:
- Marş dinamonuzun hızında anlık değişiklikler oluyorsa;
- Aracınızın marş alma süresinde bir uzama durumu yaşanıyorsa;
- Aracınızın marşı eskisi kadar seri bir şekilde dönmüyorsa;

Alternatör bakımı nasıl yapılır?​

Ama ortalama olarak bakım 100.000 Km olarak belirlenebilir. Periyodik bakımlarda kablolar ve bağlantı yerlerinin durumu kontrol edilir. Bağlama cıvatalarına bakılır, fırçalar kontrol edilerek gerekirse değiştirilir. Belirli zamanlarda Alternatör sökülerek içerisindeki parçalar temizlenir.

Ikaz rotoru nedir?​

İkaz sistemleri, generatörün rotor sargıları veya alan sargıları için doğru akım üretmek için kurulmuş sistemlerdir. Bununla beraber generatörün gerilimini ve reaktif güç akışını kontrol eder, güç sisteminin kararlılığının yükselmesine yardımcı olur ve önemli koruma fonksiyonları sağlar.

Bir jeneratör kaç saat çalışır?​

Bir jeneratör kaç saat çalışır?
Portatif jeneratörler sürekli olarak en fazla 5 saat çalıştırılmalıdır. Bu süre sonunda motorun soğuması için 1 saat dinlendirilmelidir. Akülü modellerde jeneratör uzun süre çalıştırılmazsa akü boşalabilir. Motorun yağlanması, uzun ömürlü olması ve akünün şarjı için jeneratörün haftada bir çalıştırılması gerekmektedir.

Akü voltajı kaç volt olmalı?​

Akünün araca montajından önce mutlaka yüzey voltajı ölçülmelidir. Akünün kabul kriteri minimum 12.6 volt değerinde olmalıdır. Akü voltajı 12,4 ve altında ise bu akünün kullanıma uygun değildir. Çünkü aküde sülfatlaşma reaksiyonu başlamış demektir.

Akü kaç voltta marş basar?​

Akülerin gerçek voltajı 13,6 volttur.

Şarj dinamosu yolda bırakır mı?​

Şarj dinamosu yolda bırakır mı?
Evet şarj dinamosu bozuk araç çalışır. Uzun yola da gider ancak akü bitene kadar.

Alternatör ömrü ne kadardır?​

Bir alternatörün ömrü ortalama 10 – 15 yıl civarındadır çabuk bozulan bir parça değildir.

Şarj dinamosu kömürleri biterse ne olur?​

Şöyle ki şayet aracınızda volant dişlisi bölümünde bir arıza yaşarsanız; aracınız bir çalışıp bir çalışmayabilir. Ancak bu durum marş dinamosu kömürü için geçerli olmamaktadır. Zira marş dinamosu kömürü bittiğinde artık aracınız çalışmayacaktır.

Şarj Dinamosunda kömür var mı?​

Şarj Dinamosunda kömür var mı?
Parça kapsamında şarj dinamosu kasnağı ve şarj dinamosu kömürü gibi parçalar bağlantı noktalarını ve çalışma prensibini gerçekleştirmek için var olan parçalardır. Şarj dinamosu kömürü bu noktada sistemin çalışmasını sağlar.
 
Alternatör bozuk olduğunda belirtileri fark etmek önemlidir. Şarj voltajının düşük olması veya elektrik yüklerine yeterli akım sağlayamaması gibi durumlar alternatörün test edilmesini gerektirir. Alternatörün düzgün çalışmamasının yaygın nedenlerinden biri, şarj devresindeki zayıf elektrik bağlantıları olabilir.

Alternatörler, manyetik alan değişikliği ile iletkenlerde akım oluşturarak çalışırlar. Modern alternatörlerde rotor ve stator denilen bileşenlerle çalışırlar. Rotor mıknatıslar taşırken, stator sabit iletken sargılardan oluşur ve rotor etrafında döner.

Fırçasız jeneratörler, fırça yerine alan sargısı statoruna ve motor mili üzerinde bir endüvi devresine sahiptir. Üç fazlı çıkışları doğru akıma dönüştürmek için üç fazlı bir doğrultucu devre kullanılır ve ana alan sargısını besler.

Alternatörün voltajı ölçüldüğünde, rölantide sadece motor çalışırken 14.2-14.4 Volt arasında olması idealdir. Alternatör bozuk olduğunda sistemin elektriği tüketerek aküyü boşaltacağı ve aracın çalışamayacağı durumlar ortaya çıkabilir.

Alternatör kömürlerinin bittiğini anlamanın bazı belirtileri şunlar olabilir:
- Marş motorunun hızında anlık değişiklikler,
- Marş alma süresinde uzama,
- Marş motorunun eskisinden daha yavaş veya düzensiz dönmesi.

Alternatör bakımı önemlidir ve genellikle 100.000 km aralıklarla yapılabilir. Bakımda kablolar, bağlantı noktaları, ve fırçalar kontrol edilir, gerekirse değiştirilir. Alternatörün belirli periyotlarda sökülerek temizlenmesi de bakım rutinlerinden biridir.

Şarj dinamosu, bozuk olsa da aracı çalışır durumda tutabilir ancak akü boşalana kadar sürdürebilir. Alternatörlerin ömrü genellikle 10-15 yıl civarındadır. Şarj dinamosu kömürlerinin tükenmesi durumunda aracın çalışmayabileceği belirtilmektedir. Şarj dinamosunda kömür bulunur ve sistemin çalışmasını sağlar.
 
Geri
Üst