SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
Allah ile kul arasına giren engeller
imagesallahilekularasinagirenengeller5ad2bb7617d57
Allah yolunda kulun en buyuk engeli kendi nefsidir Manevi kirlerden temizlenmeyen nefis, Yuce Allah’tan uzaklaşmıştır Allah ile kul arasında bir perde olmuştur Bu yuzden kul ilahi sevgiden mahrum kalmıştır Bu hukum her devirde gecerli olmuştur
Azgın nefis insanı oyle esir alır ki, kul Yuce Allah’ı bırakır Nefsini ilah edinir Nitekim:
“Hevasını kendisine ilah edinen kimseyi gormedin mi? 749 ayeti, nefsin ne derece azdığını ve onun elindeki insanın ne kadar alcaldığını gostermektedir
İnsan imanı ve dini icin korkması gerekiyorsa, kendi nefsinden korkmalıdır Ayetten de anlaşıldığı gibi, pek cok insan nefsini kendine ilah yapmakta, ona Rabbine tapar gibi tapmakta, onun her istediğini yerine getirmektedir
Butun omrunu, nefsi ıslah etmek icin harcayan Allah dostlarını, Allah yolunda perde gormek veya gostermek de bu azgın nefsin bir vesvesesi, şeytanın ise hilesidir Cunku murşit, kotuluğu emreden nefis ve şeytanın duşmanıdır
Nefsin en kotu huyu benliktir İnsanı şirke duşuren nefsidir Şirki, nefse guzel gosteren de şeytandır Şirk, yaratılmış varlıkları Yuce Allah’a ortak gormektir Şirk Allah icin yapılacak bir ibadeti başkası icin yapmaktır Şirk, Allah’a ait olan yetki ve sıfatları kullara vermektir Şirk, tovbe edilmezse affedilmeyecek bir gunahtır
Allah Rasulu (sav), ummeti icin en fazla gizli şirkten korkmuş; gizli şirkin riya olduğunu belirtmiştir750 Oyle ki, riyayı ahir zamanda gelecek ve kullar ile Allah arasına girip en buyuk fitne olacak Deccal’dan bile daha tehlikeli bulmuştur751
Riya, Allah icin yapılacak bir ibadeti veya işi insanlar gorsun, sevsin ve ovsun diye yapmaktır Allah Rasulu, bu ummetin guneşe, aya, puta, taşa, insana tapmayacağını, fakat Allah rızasını unutup insanlar icin amel ederek dinlerini mahvedeceklerini bildirmiştir752
İnsan ile Rabbinin arasındaki en buyuk perdelerden bir diğeri de kibirdir Kalbinde zerre kadar kibir olan kimse, ondan temizlenmeden Cennete giremeyecektir
Bir diğer perde hasettir Haset, insanda hayır bırakmayan bir hastalıktır Ateşin kuru odunları yakıp kul ettiği gibi, haset de insanın yaptığı hayırlı amelleri yakmaktadır
Dunya sevgisi, gaflet, yalan, ibadetine guvenme, tovbeyi terk, Allah’ın takdirine karşı gelme gibi nefsin oyle hastalıkları vardır ki, her birisi hak yolunda ayrı bir perdedir, tehlikedir Kesin olarak tovbe edilmeyen butun gunahlar, Allah ile aramıza girmiş duşmanlardır
Allah ile insanlar arasına girip yolu tıkayanlardan birisi de dini dunyaya alet eden, menfaati icin ayet ve hadislerin kesin hukumlerini değiştiren din adamlarıdır
Din adına korkulacak en tehlikeli insanlar onlardır
İnsanın Allah’a giden yolunu kesen de onlardır Ehli olmadığı halde şeyh gozuken sahtekarlar da bu gruba girerler
Allah ile kulların arasını acanların birisi de kotu arkadaştır İnsan suretinde gozuken oyle şeytanlar vardır ki, insanı dindenimandan ederler Hadiste belirtildiği gibi her insan, sevdiklerinin davranışları ile hareket eder Oyleyse herkes kimi sevdiğine iyi bakmalı
Kısaca, ‘Allah ile kul arasına kimse giremez’ sozu, hak yolda rehber olan kamil murşitler icin soylenemez Cunku bu murşitlerin başında peygamberler gelmektedir Onları kendisi ile kulları arasına elci ve terbiyeci olarak bizzat Allahu Teala koymuştur
Oyle ki, peygambere itaat bizzat Allah’a itaat sayılmış, ona eli, dili ve her haliyle Allah’ı temsil yetkisi verilmiştir Peygamberin (sav) tasdik etmediği hicbir amel ilahi huzurda kabul gormeyecektir
Demek ki Allah’ı tanıma ve bilme (marifetullah) yoluna akılla değil, yolu bilen rehberle gidilir
Peki, bizzat peygamberi goremeyen mukelleflerin bu yolda rehberi, imamı ve delili kim olacak?
Sadece kitap mı, alim mi, muctehit mi, murşit mi yoksa insanın kendi aklı ve nefsi mi?!
Şuphesiz dini butun olarak yaşamak icin dinin kitabını okumak, dinin inceliklerini bilen alimlere uymak, murşitlere tabi olmak ve bu işte aklı iyi kullanmak lazımdır
İlk yapılacak en onemli iş, nefsi buna inandırmaktır
Bu arada cokca tartışılan şu soruya cevap aramak uygun duşecektir:
Şeyhi olmayanın şeyhi şeytan mıdır?!
Alıntıdır:
imagesallahilekularasinagirenengeller5ad2bb7617d57
Allah yolunda kulun en buyuk engeli kendi nefsidir Manevi kirlerden temizlenmeyen nefis, Yuce Allah’tan uzaklaşmıştır Allah ile kul arasında bir perde olmuştur Bu yuzden kul ilahi sevgiden mahrum kalmıştır Bu hukum her devirde gecerli olmuştur
Azgın nefis insanı oyle esir alır ki, kul Yuce Allah’ı bırakır Nefsini ilah edinir Nitekim:
“Hevasını kendisine ilah edinen kimseyi gormedin mi? 749 ayeti, nefsin ne derece azdığını ve onun elindeki insanın ne kadar alcaldığını gostermektedir
İnsan imanı ve dini icin korkması gerekiyorsa, kendi nefsinden korkmalıdır Ayetten de anlaşıldığı gibi, pek cok insan nefsini kendine ilah yapmakta, ona Rabbine tapar gibi tapmakta, onun her istediğini yerine getirmektedir
Butun omrunu, nefsi ıslah etmek icin harcayan Allah dostlarını, Allah yolunda perde gormek veya gostermek de bu azgın nefsin bir vesvesesi, şeytanın ise hilesidir Cunku murşit, kotuluğu emreden nefis ve şeytanın duşmanıdır
Nefsin en kotu huyu benliktir İnsanı şirke duşuren nefsidir Şirki, nefse guzel gosteren de şeytandır Şirk, yaratılmış varlıkları Yuce Allah’a ortak gormektir Şirk Allah icin yapılacak bir ibadeti başkası icin yapmaktır Şirk, Allah’a ait olan yetki ve sıfatları kullara vermektir Şirk, tovbe edilmezse affedilmeyecek bir gunahtır
Allah Rasulu (sav), ummeti icin en fazla gizli şirkten korkmuş; gizli şirkin riya olduğunu belirtmiştir750 Oyle ki, riyayı ahir zamanda gelecek ve kullar ile Allah arasına girip en buyuk fitne olacak Deccal’dan bile daha tehlikeli bulmuştur751
Riya, Allah icin yapılacak bir ibadeti veya işi insanlar gorsun, sevsin ve ovsun diye yapmaktır Allah Rasulu, bu ummetin guneşe, aya, puta, taşa, insana tapmayacağını, fakat Allah rızasını unutup insanlar icin amel ederek dinlerini mahvedeceklerini bildirmiştir752
İnsan ile Rabbinin arasındaki en buyuk perdelerden bir diğeri de kibirdir Kalbinde zerre kadar kibir olan kimse, ondan temizlenmeden Cennete giremeyecektir
Bir diğer perde hasettir Haset, insanda hayır bırakmayan bir hastalıktır Ateşin kuru odunları yakıp kul ettiği gibi, haset de insanın yaptığı hayırlı amelleri yakmaktadır
Dunya sevgisi, gaflet, yalan, ibadetine guvenme, tovbeyi terk, Allah’ın takdirine karşı gelme gibi nefsin oyle hastalıkları vardır ki, her birisi hak yolunda ayrı bir perdedir, tehlikedir Kesin olarak tovbe edilmeyen butun gunahlar, Allah ile aramıza girmiş duşmanlardır
Allah ile insanlar arasına girip yolu tıkayanlardan birisi de dini dunyaya alet eden, menfaati icin ayet ve hadislerin kesin hukumlerini değiştiren din adamlarıdır
Din adına korkulacak en tehlikeli insanlar onlardır
İnsanın Allah’a giden yolunu kesen de onlardır Ehli olmadığı halde şeyh gozuken sahtekarlar da bu gruba girerler
Allah ile kulların arasını acanların birisi de kotu arkadaştır İnsan suretinde gozuken oyle şeytanlar vardır ki, insanı dindenimandan ederler Hadiste belirtildiği gibi her insan, sevdiklerinin davranışları ile hareket eder Oyleyse herkes kimi sevdiğine iyi bakmalı
Kısaca, ‘Allah ile kul arasına kimse giremez’ sozu, hak yolda rehber olan kamil murşitler icin soylenemez Cunku bu murşitlerin başında peygamberler gelmektedir Onları kendisi ile kulları arasına elci ve terbiyeci olarak bizzat Allahu Teala koymuştur
Oyle ki, peygambere itaat bizzat Allah’a itaat sayılmış, ona eli, dili ve her haliyle Allah’ı temsil yetkisi verilmiştir Peygamberin (sav) tasdik etmediği hicbir amel ilahi huzurda kabul gormeyecektir
Demek ki Allah’ı tanıma ve bilme (marifetullah) yoluna akılla değil, yolu bilen rehberle gidilir
Peki, bizzat peygamberi goremeyen mukelleflerin bu yolda rehberi, imamı ve delili kim olacak?
Sadece kitap mı, alim mi, muctehit mi, murşit mi yoksa insanın kendi aklı ve nefsi mi?!
Şuphesiz dini butun olarak yaşamak icin dinin kitabını okumak, dinin inceliklerini bilen alimlere uymak, murşitlere tabi olmak ve bu işte aklı iyi kullanmak lazımdır
İlk yapılacak en onemli iş, nefsi buna inandırmaktır
Bu arada cokca tartışılan şu soruya cevap aramak uygun duşecektir:
Şeyhi olmayanın şeyhi şeytan mıdır?!
Alıntıdır: