AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Aldigimiz bir urun bozuk cikarsa nereye basvurmaliyiz?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Aldığımız bir ürün bozuk çıkarsa nereye başvurmalıyız?​

Alınan mal veya hizmet bozuk, eksik veya kusurlu ise hakkınızı önce satıcı veya üretici firmayla görüşerek arayın. Sonuç değişmiyorsa tüketici derneklerinden yardım alabilirsiniz.

Kullanılan telefon iade edilir mi?​

Tüketici, kural olarak herhangi bir gerekçe göstermek zorunda kalmadan ve herhangi bir şekilde ceza ödemeksizin sözleşmeden cayabilir. Buna cayma hakkı denmektedir ve on dört içinde kullanılması gerekir. Paketi ya da ambalajı açılmış ürün internetten alınmışsa, tüketici kural olarak cayma hakkına sahiptir.
Aldığımız mal bozuk arızalı çıkmışsa ne yapmalıyız?
Aldığınız ürün arızalı çıktığında faturanızın bir fotokopisini saklayın, sonra faturanızın aslıyla birlikte satıcı firmaya başvurun. Satıcı firma ürününün arızalı olup olmadığını belirlemek için servise göndermek isteyecektir. Bu durumda size “Servis Formu” doldurup imzalatacaklardır.
Arızalı ürün nereye şikayet edilir?
Tüketici, ikametgahının bulunduğu veya işlemin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine başvuruda bulunabilir. Bu aşamada tüketici uyuşmazlık konusu bilgi ve belgeleri tüketici hakem heyetine sunmalıdır.

Ambalajı açılmış telefon iade edilir mi?​

Ambalajı açılmıs ancak kullanılmamıs ürün (tekrar paketlenebilir ürünlerde geçerlidir. yapılabilir. Bu kapsamda bedel iadesi yapılamamaktadır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un hükümleri geregince ürünün ayıplı oldugunun servis raporu (DOA) ile onaylanması durumunda iade/degisim talep edilebilir.

Kutusu açılmamış telefon iade edilir mi?​

Kutusu açık veya kapalı satışa uygun olmayan ürünler için iade değişim işlemleri yapılamaz.
Tüketici hakları ihlalinde ne yapılmalı?
Alınan herhangi bir mal hatalı çıktığı zaman, ilk 15 gün içinde, değiştirilmesi, paranın geri verilmesi, ücretsiz tamir edilmesi, ayıbın neden olduğu değer kaybının malın bedelinden indirilmesi talep edilebilir. Eğer ayıp, gizli ise ve tüketici de bunu sonradan fark ediyorsa, o zaman 15 gün sınırı, 2 yıla çıkar.
Bozuk bir malı satıcı geri almazsa başvurulması gereken yer neresidir?
Aldığım yere gider ürünü teslim ederim, eğer almıyorlarsa tüketici koruma derneğine başvururum.

Bir ürün bozuk çıkarsa ne yapmalıyız?​

 
Geri
Üst