AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Aku Sarj cihazinda AGM ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Akü Şarj cihazında AGM ne demek?​

AGM İngilizce Absorbed Glass Mat kelimesinin kısaltmasıdır. Türkçe anlamı ise emdirilmiş cam elyaf olarak tanımlanır. AGM aküler kuru akü olarak sınıflandırılır.

AGM akü şarj edilebilir mi?​

AGM akü şarj edilebilir mi?
– AGM akülerinin şarj edilmesi esnasında akü şarj cihazı (redresör) voltajı 14.40 V a sabitlenmelidir. Şarj esnasında 14.40 V geçilmemelidir. – EFB akülerinin şarj edilmesi esnasında akü şarj cihazı (redresör) voltajı 15.80 V a sabitlenmelidir. Şarj esnasında 15.80 V geçilmemelidir.

AGM akü mü jel akü mü?​

AGM akü mü jel akü mü?
AGM derin döngü akülerimiz üstün yüksek akım performansına sahiptir ve bu nedenle motor marşı gibi yüksek akım uygulamaları için önerilmektedir. Yapıları gereği jel aküler yüksek deşarj akımlarında daha düşük etkin kapasiteye sahiptirler.

AGM nin açılımı nedir?​

AGM, İngilizce Absorbed Glass Mat kelimesinin kısaltılmış şekli olmaktadır. Türkçede AGM kelimesinin anlamı cam elyafın emdirilmiş hali olarak tanımlanmaktadır. Ağır araçlarda daha yüksek performans sağlaması için AGM akülerin kullanımları tercih edilmektedir.

Aküde AGM EFB ne demek?​

Aküde AGM EFB ne demek?
EFB akü geliştirilmiş ıslak akü anlamına gelir. AGM akü ise emdirilmiş cam elyaf anlamındadır. Söz konusu iki akü çeşidi de start-stop özellikli taşıtlar için geliştirilmiş olan kendi arasında ayrışan bir yapıya sahiptir.

VARTA AGM akü nasıl şarj edilir?​

VARTA AGM akü nasıl şarj edilir?
Şarj cihazının uçlarını aküye bağlayın; kırmızı pozitif (+) ucu kırmızı (+) kutba ve siyah negatif ucu (-) siyah negatif (-) kutba bağlayın. Akü hala araçta ise, negatif ucu toprak olarak motor blokuna bağlayın. Kontak anahtarının ve diğer tüm aksesuarların kapalı olduğundan emin olun.
12V akü en fazla kaç volt ile şarj edilir?​
Bu işlemi yaparken eğer akünüz 12 volt ise 14 volta yakın voltajlarla şarj etmek gerekir. Amper olarak da 3 amper ile 8 amper arasında akünün tipine ve kapasitesine göre redresör seçmek gerekir. Eğer akününüzü 12 voltluk bir adaptörler şarj etmeye kalkarsanız hiç etkisi olmaz hatta daha da kötü olur.

AGM akü mü EFB akü mü?​

AGM akü mü EFB akü mü?
EFB aküler AGM akülerden daha gelişmiş bir yapıya sahiptir. AGM akülere kıyaslandığında daha az maliyetli olması nedeniyle yaygın olarak kullanılmaktadır. EFB akülerin alternatör tarafından sürekli şarj edilmesine gerek bulunmaz. Akü doluluğa ulaştığında alternatör ile olan bağlantı otomatik olarak kesilir.
 
AGM aküler, Absorbed Glass Mat kelimesinin kısaltması olan bir tür aküdür. Türkçe'de emdirilmiş cam elyaf olarak tanımlanır. Bu aküler kuru akü olarak sınıflandırılırlar ve özellikle yüksek akım performansı gerektiren uygulamalar için tercih edilirler. Genellikle ağır araçlarda ve start-stop özellikli taşıtlarda kullanılır.

AGM aküler şarj edilebilirler. Şarj işlemi sırasında akü şarj cihazının voltajı 14.40 V sabitlenmelidir ve bu değer aşılmamalıdır. EFB aküleri ise şarj edilirken şarj cihazının voltajı 15.80 V'a sabitlenmelidir. Akülerin önerilen şarj voltajlarına uymak, uzun ömürlü kullanımlarını sağlar.

AGM ve jel akü arasındaki farklar ise AGM akülerin yüksek akım performansına sahip olmaları ve jel akülerin düşük deşarj akımlarında daha düşük etkin kapasiteye sahip olmalarıdır. AGM aküler genellikle yüksek akım gerektiren durumlar için tercih edilirken, jel aküler daha düşük akım uygulamalarında tercih edilir.

EFB akü, geliştirilmiş ıslak akü anlamına gelir; AGM akü ise emdirilmiş cam elyaf anlamına gelir. Bu iki akü türü de start-stop özellikli taşıtlar için geliştirilmiş olup farklı özelliklere sahiptirler.

VARTA AGM aküyü şarj etmek için şarj cihazının uçlarını aküye bağlamanız gerekmektedir. Kırmızı pozitif (+) ucunu kırmızı (+) kutba, siyah negatif (-) ucunu ise siyah negatif (-) kutba bağlayın. Eğer akü hala araçta ise, negatif ucu toprak olarak motor blokuna bağlamanız gerekmektedir. Şarj işlemi sırasında akünün ve diğer aksesuarların kapalı olduğundan emin olun.

Son olarak, AGM akülerin gelişmiş özelliklerine rağmen EFB akülerin daha gelişmiş bir yapıya sahip olduğu belirtilmektedir. EFB aküler, AGM akülere göre daha az maliyetlidir ve alternatör tarafından sürekli şarj edilmelerine gerek duyulmaz. Doluluk seviyesine ulaşınca alternatör ile olan bağlantı otomatik olarak kesilir.
 
Geri
Üst