AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Aku neden Sulfatlasir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.499
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Akü neden Sülfatlaşır?​

Akü deşarj olduğunda tam olarak şarj edilmeden kullanıcıya teslim edilirse sülfatlaşma meydana gelir. Kapı lambası, bagaj lambası ve çeşitli elektrikli düzeneklerde elektrik kaçağı oluşursa akü sülfatlaşır. Bu yüzden sonradan eklenen elektrik aksamı ve araçta elektrik tüketen diğer parçalar sık sık kontrol edilmelidir.

Jel akü neden bozulur?​

Jel akü neden arızalanır? Örneğin akünün kısa süreli şarj edilip uzun süre bekletilmesi de bir sülfatlaşma nedeni olabilir. Deşarj olmuş ve sülfatlanmış aküler, kendi asitli elektroliti ile kapasitesinin daha az değerinde bir akım ile şarj edilebilir. Jel akülerde bir diğer arıza nedeni de aşırı şarjdır.

Yeni akü neden boşalır?​

Yeni akü neden boşalır?
Araç akülerinin bitmesine veya azalmasına neden olabilecek birçok faktör vardır. Akünüzün bitmesinin en yaygın nedenleri farlarınızı veya araç lambalarınızı açık bırakmak, şarj sistemi arızası, korozyon veya arabanızı uzun süre park halinde bırakmaktır.

Akü neden fazla şarj eder?​

Akü neden fazla şarj eder?
Aşırı Şarj Sebepleri: Araçta 14,8 Volt üstü yüksek şarj. Araç elektrik sistemine ilave tesisat çekilmesi. Deşarj olmuş akünün redresörde, spekt üstü, yüksek akımla şarj edilmesi. Aküye asitli su ilavesi veya asitli suyun boşaltılması

Akü neden şişer?​

Akü şişme nedeni nedir? Aküler aşırı şarj edildiği zaman veya çok sıcak ortamda (25 0C’ın üzerinde) çalıştığı zaman akünün içinde aşırı reaksiyon meydana gelir. Bu durum iç basıncı aşırı derecede yükseltir ve sonunda deformasyon (kutu ve kapak kısmında şişmeler) meydana gelir.

Bozuk jel akü nasıl anlaşılır?​

Belirtileri:
- Bütün gözlerin elektrolit yoğunluklarının yüksek olması
- Maşalı voltmetre ile yükleme yapıldığında gözlerde kaynama.
- Aşırı ısınma.
- Aşırı ısınma sebebiyle asitli su seviyelerinin düşmesi.
- Plakalarda dökülme.
- Asitli su renginin koyulaşması
- Asitli su yüzeyine cam elyafların çıkması

Jel akü tamir olur mu?​

Jel akü tamir olur mu?
Akünün kullanıcılar tarafından tamiri ve geri döndürülmesi mümkün değildir.

Akü amper ne demek?​

Akü amper ne demek?
Ampere (Amp, A) Amper Saat (Amp-Hr, AH) – Amper olarak akımın saat olarak deşarj süresi ile çarpılması ile elde edilen bir akünün elektrik depolama kapasitesinin ölçü birimidir. (Örnek: 20 saat boyunca 5 amper veren bir akü 5 amper x 20 saat = 100 Amp-Hr (amper saat) kapasiteye sahiptir.)

Akü gücü nedir?​

Etiket değerinde yer alan 12V, akünün elektriksel gerilimini volt değeri olarak ifade eder. 60 Ah değeri, akünün kapasitesini belirtir, yani aküden çekilebilecek toplam enerji miktarıdır. 540A değeri de akünün EN standardına göre verebileceği -18C deki soğuk marş akımını belirtir.

Akü neden zayıflar?​

Akünün Hızlı Bitmesine Neden Olan Etkenler Nelerdir? Ancak çok basit bir tanımla, çok soğuk hava koşulları, araçtaki klima gibi elektrik tüketen unsurlar, sıklıkla kısa mesafeli araç kullanımı akünün çabuk bitmesinin nedenleri arasındadır.
 
Akü neden sülfatlaşır sorusunun cevabı genellikle akünün deşarj edilip tam olarak şarj edilmeden kullanıcıya teslim edilmesi durumunda ortaya çıkan sülfatlaşma olayıdır. Bu durum, kapı lambası, bagaj lambası ve diğer elektrikli parçalarda meydana gelen elektrik kaçaklarından da kaynaklanabilir. Aküyü sülfatlaşmaya karşı korumak için sonradan eklenen elektrik aksamı ve araçtaki elektrik tüketen diğer parçaların düzenli olarak kontrol edilmesi önemlidir.

Jel akülerin arızalanmasının bir diğer nedeni ise akünün kısa süreli şarj edilip uzun süre bekletilmesidir. Bu durum da sülfatlaşmaya yol açabilir. Jel akülerde aşırı şarj da bir başka arıza nedeni olabilir. Bu sebeplerden dolayı akülerin düzenli olarak bakımının yapılması ve uygun kullanım şartlarına dikkat edilmesi gerekmektedir.

Yeni akülerin boşalmasına neden olan birçok faktör bulunmaktadır. Farların veya araç lambalarının açık bırakılması, şarj sistemi arızaları, korozyon gibi durumlar ve aracın uzun süre park halinde bırakılması gibi etkenler akünün azalmasına veya bitmesine neden olabilir.

Akülerin fazla şarj etmesinin sebepleri arasında araçta yüksek voltajda şarj yapılması, ek tesisat çekilmesi, deşarj olmuş bir akünün yüksek akımla şarj edilmesi, asitli su ilavesi veya boşaltılması gibi durumlar sayılabilir. Aşırı şarj, akünün ömrünü kısaltabilir ve deformasyona neden olabilir.

Akünün şişmesi genellikle aşırı şarj veya çok yüksek sıcaklıkta çalışma durumlarında meydana gelir. Bu durum, iç basıncın artması ve akünün deformasyonu ile sonuçlanabilir. Akülerin doğru şekilde kullanılması ve aşırı şarjdan kaçınılması önemlidir.

Bozuk jel akü belirtileri arasında elektrolit yoğunluğunun yüksek olması, yükleme sırasında gözlerde kaynama, aşırı ısınma, plakalarda dökülme ve asitli suyun renginde değişiklik gibi durumlar bulunabilir. Jel akülerin tamir edilmesi genellikle mümkün değildir, bu nedenle bozulduklarında genellikle değiştirilmeleri gerekir.

Akü amper, akünün elektrik depolama kapasitesini ölçen bir birimdir. Ampere saat (Ah) olarak ifade edilen bu birim, akımın saat olarak deşarj süresi ile çarpılmasıyla elde edilir. Akü gücü ise akünün elektriksel gerilimini (volt), kapasitesini (Ah) ve soğuk marş akımını belirten değerleri kapsar.

Akünün zayıflamasına neden olan faktörler arasında çok soğuk hava koşulları, araçtaki elektrik tüketen unsurlar (like klima), sıklıkla kısa mesafeli araç kullanımı gibi durumlar sayılabilir. Bu etkenler dikkate alınarak akünün performansının korunması ve ömrünün uzatılması için düzenli bakım yapılması önemlidir.
 
Geri
Üst