Aku lambasi yanarsa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
244.583
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Akü lambasi yanarsa ne olur?​

Eğer hareket halindeyken, akü lambası kırmızı yanıyor ise bu aracınızın gerekli şarjı yapmadığı anlamına gelir. Aracınız ihtiyacı olan elektriği, aküde bulunan elektrikten harcıyor demektir. Kırmızı akü lambası yandığında, sıkıntıya girmemek için aracınızı stop etmeden, en yakın elektrikçiye gitmeniz gerekir.
Şarj dinamosu aküyü bitirir mi?
Şarj dinamosu bozuk araç çalışır mı sorusuna kısa ve net olarak şunu söylemek gerekir. Evet şarj dinamosu bozuk araç çalışır. Uzun yola da gider ancak akü bitene kadar. Şarj dinamosu olmayan bir aracı Tamamen dolu bir akü ile 50 km yol götürdük.

Akü lambası neden sönük yanıyor?​

Seyir halindeyken akümülatör lambası, kayış kopması veya alternatör içinde herhangi bir arıza nedeniyle yana. Akümülatör ikaz lambasının yanması şarj devresinde ve sisteminde arıza olduğu anlamına gelir. Akümülatör ikaz lambası yandığı zaman şarj edilmez.
Akünün arızalı olduğu nasıl anlaşılır?
Belirtileri:
- Bütün gözlerin elektrolit yoğunluklarının yüksek olması
- Maşalı voltmetre ile yükleme yapıldığında gözlerde kaynama.
- Aşırı ısınma.
- Aşırı ısınma sebebiyle asitli su seviyelerinin düşmesi.
- Plakalarda dökülme.
- Asitli su renginin koyulaşması
- Asitli su yüzeyine cam elyafların çıkması

Akü şarj dinamosu kömürü bittiği nasıl anlaşılır?​

Bu doğrultuda marş motoru kömürünün bittiğinin ön belirtileri aşağıdaki gibi olmaktadır:
- Marş dinamonuzun hızında anlık değişiklikler oluyorsa;
- Aracınızın marş alma süresinde bir uzama durumu yaşanıyorsa;
- Aracınızın marşı eskisi kadar seri bir şekilde dönmüyorsa;
Şarj dinamosu aküyü neden şarj etmez?
Şarj problemleri, alternatördeki veya voltaj regülatöründeki elektrik arızalarından, akü veya alternatördeki zayıf kablo bağlantılarından veya kayma ve kopuk tahrik kayışından kaynaklanabilir. Alternatörün ürettiği gerçek çıkış voltajı sıcaklığa ve yüke bağlı olarak değişecektir.

Şarj dinamosu konjektör arızası nasıl anlaşılır?​

Sabitlenirse voltaj değerleri 14 V ile 14,5 V arasında olması gerekmektedir. Bunların sonucunda konjektör arızalı ise rölantide ve 5,500 devirde avometrenin gösterdiği değer yaklaşık 12,0 ve 13,0 arasında olup konjektörün aküye yeterli derecede enerji göndermediği ve şarj etmediğini gösterir.
Şarj dinamosu ömrü ne kadardır?
Bir alternatörün ömrü ortalama 10 – 15 yıl civarındadır çabuk bozulan bir parça değildir.
 
Geri
Üst