AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Aku bitmesin diye hangi kutup basi sokulur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Akü bitmesin diye hangi kutup başı sökülür?​

Araçtaki değiştirilecek akünün önce eksi (-) sonra artı (+) kutup başı sökülür. Araç akü tablası ve kablo bağlantı uçları temizlenir ve yeni akü yerleştirilerek alt bağlantılar dikkatlice sıkılır.

Akü neden çok ısınır?​

Akü terminalinizdeki gevşek bir bağlantı, direnci artırarak akünün ısınmasına neden olabilir. Piliniz üzerinde herhangi bir çalışmayı bitirdiğinizde, bağlantıların temiz olduğundan ve sıkıca sabitlendiğinden daima emin olun . Hem korozyon oluşumu hem de gevşek bağlantı elektrik direncini artırır.

Akü fazla şarj edilirse ne olur?​

Akü fazla şarj edilirse ne olur?
Araçtaki akü maksimum seviye olan 14.8 volttan fazla düzeyde şarj edilirse akü yanar. Deşarj olmuş bir akü redresörde yüksek akımla şarj edilirse aşırı şarj edilmiş olur. Akünün içerisinde asitli su bulunur. Buna asitli su eklenmesi veya suyun dökülmesi halinde akü aşırı şarj edilerek yanabilir.

Akü kutup başlarını sökmek ne ise yarar?​

Akü kutup başlarını sökmek ne ise yarar?
Akü kutup başlarını sökmenin faydaları arasında en bilinir olanı akünün ömrünü uzatmasıdır. Akü kutup başını sökmek ne işe yarar sorusuna verilebilecek en kısa yanıt bu. Aynı zamanda dolaşan bir elektrik enerjisi olmayacağı için, otomobillerde istenmedik durum ve felaketlerin önüne geçer.

Kutup başı nasıl sökülür?​

Kutup başına uzanmak için bir lokma uzatma kolu takman gerekebilir. Anahtarı eksi kutup başına tak ve saat yönünün aksine çevir (unutma: sağa çevirince sıkılır, sola çevirince gevşer). Gevşetmek için birkaç tur döndürmek yetecektir. Kutup başını gevşetince eksi bağlantıyı aküden çekip çıkar.

Akü birden neden boşalır?​

Araç akülerinin bitmesine veya azalmasına neden olabilecek birçok faktör vardır. Akünüzün bitmesinin en yaygın nedenleri farlarınızı veya araç lambalarınızı açık bırakmak, şarj sistemi arızası, korozyon veya arabanızı uzun süre park halinde bırakmaktır.

Akü neden kötü kokar?​

Akü neden kötü kokar?
Bu koku sülfürik asittir. En geleneksel otomobil aküleri sülfürik asit ve su karışımı ile doldurulur. Akü ömrünü tamamlamaya yaklaştığında, asit ve suyun bir kısmı buharlaşır ve akünün aşırı ısınmasına neden olur. Bu durum da çürük yumurta kokusuna benzeyen o kötü kokuyu üretir.

Akünün zayıf olduğu nasıl anlaşılır?​

Akünün zayıf olduğu nasıl anlaşılır?
Peki, akü bitik mi? Araç stop ettiğinde akü voltajının 12 volt civarında olması gerekir. Marşa basınca da 10 voltun altına inmemeli. Eğer 10 voltun altına iniyorsa akü bitmiş, yani akünün değişmesi gerekiyor demektir.

Boş akü kaç saatte dolar?​

Sağlıklı bir akü 1-2 hafta içinde biter. Çünkü araç çalışmasa bile aküde gerilimler oluşur, etkileşime girer.

Araç fazla şarj ederse ne olur?​

Aşırı şarj olan bir alternatör (veya arızalı bir harici voltaj regülatörü), aracınızın dış ışıklarının aşırı parlak olmasına neden olabilir. Ampuller ayrıca normalden daha hızlı yanabilir. Öte yandan, yetersiz şarj olan bir alternatör, aracınızın dış ışıklarının normalden daha da kısılmasına neden olabilir.

Akü kutup başı oksitlenmesi neden olur?​

Akü kutup başı oksitlenmesi neden olur?
Akü Kutup Başı Neden Oksitlenir? Aracınızın akü kutup başı ve kıskaçların etrafında bulunan boşlukların zaman içinde dış sebepler ve havada bulunan yoğun nem yüzünden kimyasal tepkimeye girmesi sonrası akü kutup başında oksitlenme oluşabilmektedir.

Şarj dinamosu aküyü bitirir mi?​

Şarj dinamosu aküyü bitirir mi?
Araç çalışırken eşzamanlı olarak şarj dinamosu çalışmasa akü yavaş yavaş bitmeye başlar ve akü hızlı bir şekilde biter. Özellikle eski model aynı zamanda dizel olan araçlar çalışırken elektrik enerjisine benzinli ve yeni araçlar kadar çok ihtiyaç duymazlar.

Akü başları ters bağlanırsa ne olur?​

Akü araca ters bağlanırsa diyotları görev yapmayacak şekilde tahrip olur. Kutup başlarına asla vurulmamalıdır. Akü başka bir akü ile takviye edilirken artı kutup artıya, eksi kutup eksiye bağlanır.

Akü kutup başları oksitlenmiş nasıl temizlenir?​

Akü kutup başı sıcak karbonatlı suyla ya da özel temizleme spreyi ile temizlenmeli ve ardından kurulanıp araca monte edilemlidir. Ancak unutmamak gerekir ki akü kutup başından oksitlenen kısımlar asla kazınmamalı, sadece karbonatlı sıcak su ve fırça yardımı ile temizliği yapılmalıdır.

Akü durduk yere biter mi?​

Akü durduk yere biter mi?
Bir arabada sürekli akü neden biter sorusunun en önemli yanıtları, akü kablolarının aşınmış veya gevşemiş olması, elektrik boşalması, şarj sorunları, alternatörün daha fazla güce ihtiyaç duyması ve sert hava koşullarıdır. Bu sorunlardan bir kısmı aküyü tamamen bitirebilir.
 
Akü kutup başlarını sökmenin önemi ve nasıl yapıldığı hakkında bilgi vermişsiniz. Akünün neden çok ısındığı, fazla şarj edilmesi durumunda ne olabileceği ve yararlı olduğu belirtilen konularla ilgili açıklamalar yapılmış. Kutup başları ters bağlanması durumunda yaşanabilecek olumsuz sonuçlar da açıklanmış. Ayrıca, akünün zayıf olduğunun nasıl anlaşılacağı ve akü kutup başları oksitlenmesinin nedenleri hakkında bilgilendirme yapılmışsınız.

Ancak, "Araç fazla şarj ederse ne olur?" başlığı altında verdiğiniz açıklama, araçtaki alternatörün yetersiz şarj olması durumuna ilişkin bir bilgi vermiş gibi görünmektedir. Bu durumda aracın dış ışıklarının normalden daha kısık olacağı belirtilmiştir, fakat aslında verilen açıklama yetersiz şarj olma durumuna işaret ediyor gibi görünüyor. Ayrıca, "Boş akü kaç saatte dolar?" başlığı altında sağlıklı bir akünün 1-2 hafta içinde bittiği ifade edilmiş, ancak bu bilgi akünün tam olarak ne kadar sürede dolduğuna dair bir açıklama değil.

Konuyla ilgili daha fazla detaylı bilgi vermek isterseniz yardımcı olmaktan memnuniyet duyarım.
 
Geri
Üst