AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Aks mafsali nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Aks mafsalı nedir?​

Sabit hız mafsalları önden çekişli araçların aks millerinde kullanılır.Her bir aks milinde bir içte (diferansiyel bağlantısında) bir de dış tarafta (tekerlek göbeği bağlantısında) olmak üzere iki adet sabit hız mafsalı bulunur.

Iç aks bozulursa ne olur?​

Iç aks bozulursa ne olur?
Bir alternatifi olmadığı için aracın yürüme şansı yoktur. Aynı şekilde aksın diğer herhangi bir eklem parçaları kırılırsa da araç yine yolda kalacaktır. Bir diğer zararı ise aracın titreme yapması ve sürüş dinamiklerine zarar vermesidir.

Aks keçesi bozulursa ne olur?​

Bir süre sonra da yere damlamaya başlar. Bu belirtilerle karşılaşıyorsanız aks keçesinden şüphelenmeniz gerekli. Eğer inatla yağ kaçıran bir aks keçesini kullanırsanız vites kutusuna zarar vermenin dışında akan yağ fren balatalarına kadar uzanabilir.

Aks lalesi arızası nasıl anlaşılır?​

Aks lalesi arızası nasıl anlaşılır?
Aşınmış veya bozulmuş bir aks lalesi sürüş sırasında titreme yapar. Aks lalesi boş konumdayken titreme yapmaz, araç hızlanma ivmesine girdiğinde titreşimi hissedersiniz. Ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde titreşim kaybolur. Tekrar gaz pedalına dokunduğunuzda titreşim tekrar gelir.
Aks somunu nasil sokulur?​
Genelde 27-32 arası anahtar ölçüsündedir ve bazılarında somun gevşemesine karşı güvenlik klipsi bulunur. Varsa bu klipsi sökün, uygun ölçüde lokmayla somunu gevşetin. Bu kısımda gereken torku sağlamak için lokma kolunun ucuna bir boru takıp kolu uzatabilirsiniz. Bu somun çıktıktan sonra aks poryadan ayrılmaya hazırdır.

Iç aks kafası neden bozulur?​

Iç aks kafası neden bozulur?
Aks arızaları arasında en sık görülen problemlerden biridir. Genellikle dışarıdan alınan darbeler sonucunda oluşur. Bunun dışında rulmanların üzerinde zamanla oluşabilecek aşınmalar veya rulmanın olması gerekenden fazla sıcak olması da bozulmaya sebep olabilir.

Aks masrafı ne kadar?​

Aks kafası değişim maliyeti araçtan araca yani yapılacak işçiliğe göre değişiklik gösterebilir. ancak ortalama olarak 200₺ – 300₺ arası bir maliyetle aracınızın aks kafası değişimini gerçekleştirebilirsiniz.

Aks lalesi değişir mi?​

Aks lalesi değişir mi?
Aks lalesi değişim işçiliği zahmetli bir iştir. Aks lalesini yenisi ile değiştirmek için aksı komple sökmek gerekir bu da işçiliği zahmetli hale getirir. Ortalama aks lalesi değişim fiyatı 150 tl ile 300 tl arasında değişebilir. Bu fiyatlar orta segment araçlar için geçerlidir.

Aks boşluk yaparsa ne olur?​

Aks yalnız başına bir tutucu parça değildir. Bu nedenle akslarda oluşacak boşluk diğer takımlara da zarar vererek büyük masraflara yol açabilir. Aks boşluğunu kendiniz kontrol ederek anlayabilmek için tekerleri ellerinizde sağlamanız ve tekrardan herhangi bir sesin gelip gelmediğini kontrol etmeniz gerekmektedir.

Aks nasıl degisir?​

Aks nasıl degisir?
Aks değişimi nasıl yapılır?
- 1 Aracın poyrasını çıkartın.
- 2 Kamalı pimi aks somunundan çıkarın.
- 3 Aks somununu sökün.
- 4 Aracın uygun tarafını kaldırın.
- 5 Aracı kriko standlarına yerleştirin.
- 6 Tekerleği sökün.
- 7 Fren kaliperini sökün .
- 8 Dış rot kolunu direksiyon mafsalından sökün .
 
Aks mafsalı, sabit hız mafsalları olarak da adlandırılır ve önden çekişli araçların aks millerinde kullanılan önemli bir parçadır. Her bir aks milinde içte (diferansiyel bağlantısında) ve dış tarafta (tekerlek göbeği bağlantısında) olmak üzere iki adet sabit hız mafsalı bulunmaktadır. Bu mafsallar, aracın tekerleklerinin dönmesini ve süspansiyon hareketlerini iletmek için önemlidir.

İç aks bozulduğunda aracın yürümesi engellenebilir, diğer aks parçaları kırılırsa araç yolda kalabilir ve aracın sürüş dinamiklerine zarar verebilir. Aks keçesi bozulduğunda ise yağ sızıntısı başlar ve vites kutusuna zarar verebilir. Ayrıca, aks lalesi arızalandığında sürüş sırasında titreme yapabilir ve bu durum sürüş güvenliğini olumsuz etkileyebilir.

Aks somununun çıkarılması için genellikle 27-32 arasında bir anahtar ölçüsü kullanılır ve bazılarında somun gevşemesini engelleyen güvenlik klipsi bulunabilir. Aks kafası ise dışarıdan alınan darbeler sonucu, rulman aşınmaları veya aşırı ısınmalar nedeniyle bozulabilir. Aks kafası değişim maliyeti araç modeline ve işçilik ücretlerine göre değişiklik gösterir.

Aks değişimi yapmak için aracın poşu çıkarılır, kamalı pim aks somunundan çıkarılır, somun sökülür, araç kaldırılıp kriko standlarına yerleştirilir, tekerlek ve fren kaliperi sökülür, dış rot kolundan aks değiştirilerek işlem tamamlanır. Bu işlemler, uzman kişiler tarafından yapılmalı ve gerekli güvenlik önlemleri alınmalıdır.
 
Geri
Üst