AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Aks kirilirsa ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.798
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Aks kırılırsa ne olur?​

Her aracın yük taşıma kapasitesi farklıdır, fazla yük sebebiyle aks baskılanır ve bozulabilir. Aks kafasının kopması durumunda aracınız vitese geçer ancak gaz vermenize rağmen hareket sağlanamaz. Ak kopması frenlerin işlevini yerine getirememesine neden olabilir.

Aks boşluğu nasıl anlaşılır?​

Aks boşluğu nasıl anlaşılır?
Genellikle aks boşluğu nasıl anlaşılır sorusuna verilen cevaplardan birisi direksiyondaki titremedir. Bu aşırı sürat yaptığınızda direksiyon titriyorsa aks arızalı olabilir. Yavaş anlaşılmayan titreşim araç hızlandıkça daha belirgin bir hale gelerek kendini fark ettirmektedir.

Araba aks neden bozulur?​

Araba aks neden bozulur?
Aks Arızası Nasıl Oluşur? Aks arızaları arasında en sık görülen problemlerden biridir. Genellikle dışarıdan alınan darbeler sonucunda oluşur. Bunun dışında rulmanların üzerinde zamanla oluşabilecek aşınmalar veya rulmanın olması gerekenden fazla sıcak olması da bozulmaya sebep olabilir.

Araba aks neden kirilir?​

Sürüş tekniği: Engebeli ve taşlık yollarda sürüş yapılması aks kırılmasına yol açabiliyor. Buna bağlı olarak mil ve mafsalların gerilmesi veya aşınması da söz konusu olabilir. Ayrıca darbelerin yanı sıra araca gereğinden fazla yük bindirilmesi akslar üzerinde stres oluşturabilir.

Aks vuruntu yapar mi?​

Aks vuruntu yapar mi?
Aks lalesi uzun süre kullanılmasından dolayı yıpranmış olabilir. Bu gibi durumlar vuruntu sesine neden olur. Vuruntu sesi aks lalesinden geleceği gibi aks kafasından ve diferansiyel dişlilerinden de gelebilir.

Aks kafası tamiri ne kadar?​

Aks kafası tamiri ne kadar?
Aksa değişim fiyatı aracınızın aks değişim işleminin zorluğuna göre değişiklik gösterecektir. Önden çekişli bir araçta tek taraflı bir aks değişimi gerçekleştirecekseniz ortalama fiyat 150 tl – 500 tl arası değişecektir.

Aks lalesi arızası nasıl anlaşılır?​

Aşınmış veya bozulmuş bir aks lalesi sürüş sırasında titreme yapar. Aks lalesi boş konumdayken titreme yapmaz, araç hızlanma ivmesine girdiğinde titreşimi hissedersiniz. Ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde titreşim kaybolur. Tekrar gaz pedalına dokunduğunuzda titreşim tekrar gelir.
 
Akslar, aracın yük taşıma kapasitesine bağlı olarak farklı şekillerde bozulabilir. Fazla yüklenme durumunda aks baskılanabilir ve bu, aksın kırılmasına neden olabilir. Aksın kafasının kopması durumunda araç vitese geçebilir ancak hareket sağlanamaz ve frenlerin işlevini yerine getiremeyebilir. Bu durum aracın kontrolünü kaybetme riskini artırabilir.

Aks boşluğu genellikle direksiyondaki titreme şeklinde anlaşılabilir. Özellikle aşırı hızda ve sürat yaparken direksiyonun titremesi, aks boşluğunun belirtisi olabilir. Titreşim genellikle araç hızlandıkça daha belirgin hale gelir.

Araba aksları genellikle dışarıdan alınan darbeler sonucu bozulabilir. Ayrıca zamanla rulmanlarda oluşabilecek aşınmalar veya rulmanın aşırı sıcak olması da aks arızalarına yol açabilir.

Aks kırılması genellikle sürüş tekniği, engebeli ve taşlık yollarda sürüş yapılması, mil ve mafsalların gerilmesi veya aşınması, darbelerin yanı sıra araca fazla yük yüklenmesi gibi etmenlerden kaynaklanabilir.

Aks vuruntu yapabilir ve bu genellikle uzun süre kullanılan aksların yıpranması sonucunda ortaya çıkar. Aksın yıpranması vuruntu sesine neden olabilir ve bu ses aks lalesi, aks kafası veya diferansiyel dişlilerinden gelebilir.

Aks kafası tamiri, aracınızın aks değişim işleminin zorluğuna göre değişiklik gösterebilir. Önden çekişli bir araçta tek taraflı aks değişimi yapıldığında ortalama fiyatı 150 TL ile 500 TL arasında olabilir.

Aks lalesi arızası genellikle sürüş sırasında titreme yapar ve bu durum, ayağınızı gaz pedalından çektiğinizde titreşimin kaybolmasıyla da anlaşılabilir. Araç hızlanırken titreme hissedilir ve gaz pedalına basıldığında titreşim artabilir. Bu durum aks lalesi probleminin belirtisi olabilir.
 
Geri
Üst