AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

AKS kilitleme nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.368
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

AKS kilitleme nedir?​

Motor torkunu çekiş aksındaki tekerleklere aktararak bu tekerleklerin farklı hızlarda dönmesine imkan sağlıyor. Öte yandan kilitli diferansiyel ya da diferansiyel kilidi bu mantığın tam tersini işletiyor ve gerektiği zaman her iki tekerleğin de aynı hızla dönebilmesine olanak veriyor.

Diferansiyelin amacı nedir?​

Diferansiyel, motordan çıkan gücü tekerleklere iletir. Motordan gelen dönme aksiyonu şanzıman tarafından diferansiyele ulaştırılır ve buradan da tekerleklere iletilir. Diferansiyel bu gücü dönme açısıyla birlikte tekerleklere ulaştırarak virajın alınmasını sağlar.
Kilitli diferansiyel nasıl yapılır?​
Bu sistem sayesinde bir pilotun diferansiyel kilidi ayarını yapmak için yapması gerek sadece direksiyonun üzerinde bulunan silindir şekline sahip butonu sağa veya sola doğru çevirmektir. Bu eylemde bir tarafa doğru çevirince kilitlenme derecesi artarken, diğer tarafa doğru çevirince kilitlenme derecesi azalmaktadır.

Toyota Hilux diferansiyel kilidi var mı?​

Toyota Hilux diferansiyel kilidi var mı?
L200 ve Hilux’un 4×4 seçeneklerinde mekanik arka diferansiyel kilitleri standart olarak sunuluyor. Her üç rakibin de 4×4 sistemleri pratik şekilde yönetilebiliyor.

Diferansiyel kilidi nasıl devreye girer?​

Diferansiyel kilidi nasıl devreye girer?
Bu sistem tekerleklerin dönüş hızı arttığı zaman devreye girer. Yani otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman çalışır. Sistem devreye girdikten sonra halkalar fren levhalarını sıkıca bastırmaya çalışır.

Kaynak diferansiyel ne demek?​

Kaynaklı Diferansiyel Nedir? Kaynaklı diferansiyeller, normal diferansiyel dişli kutularının sökülüp iki tekerlek arasındaki kısmının kaynaklanması ile elde edilirler. Bu sayede sürekli olarak iki tekere eşit güç aktarılır. İki tekerleğe aktarılan gücün eşit olması, otomobilden beklentinizin ne olduğuna bağlıdır.

Diferansiyel takozu ne işe yarar?​

Diferansiyel kilidi diferansiyel dişlilerini birbirine bağlamakla görevlidir. Bu sayede de araç tekerleklerini aynı oranda dönmeye zorlar. Eğer bir araç viraj dönüyorsa tekerlekler farklı hızda dönmelidir. Bu, aracın virajı başarılı şekilde tamamlamasını ve devrilmemesini sağlar.
Elektronik diferansiyel ne işe yarar?​
Elektronik diferansiyel kilidi, lastik aşınmasını azaltır ve yaklaşık 40 km/s hıza kadar (4MOTION: yaklaşık 80 km/s kadar) çalışır. Elektronik diferansiyel kilidi, yazılım fonksiyonu olarak elektronik stabilizasyon programının “ESP” ve anti patinaj sisteminin “ASR” bir bileşenidir.

Diferansiyel kilidi nasıl çalışır?​

Diferansiyel kilidi nasıl çalışır?
Bu sistem tekerleklerin dönüş hızı arttığı zaman devreye girer. Yani otomobil patinaj yapmaya başladığı zaman çalışır. Sistem devreye girdikten sonra halkalar fren levhalarını sıkıca bastırmaya çalışır. Bu sıkıca bastırma işlemi otomobilin tekerleklerindeki dönüş momenti 1:1 olana kadar devam eder.
 
AKS kilitleme, araçların çekiş aksındaki tekerleklere eşit tork uygulayarak farklı hızlarda dönmelerine izin veren bir sistemdir. Bu sistem sayesinde maksimum çekiş gücü elde edilir ve zorlu arazi koşullarında daha iyi performans sağlanır.

Diferansiyel ise motordan gelen gücü tekerleklere ileten bir mekanizmadır. Motordan gelen dönme hareketi şanzıman aracılığıyla diferansiyele iletilir ve buradan tekerleklere aktarılır. Diferansiyel, viraj alma sırasında tekerleklerin farklı hızlarda dönmesine izin vererek aracın stabilitesini arttırır.

Kilitli diferansiyel ise diferansiyelin tam tersi olarak her iki tekerleğin de aynı hızda dönmesini sağlar. Pilot tarafından kumanda edilebilen bu sistem, kaygan zeminlerde ve zorlu arazi şartlarında daha iyi çekiş ve kontrol sağlar.

Toyota Hilux ve L200 gibi araçların 4x4 modellerinde mekanik arka diferansiyel kilitleri standart olarak sunulmaktadır. Bu sistemler sayesinde araçlar zorlu arazi koşullarında daha iyi performans sergiler.

Diferansiyel kilidi, tekerleklerin dönüş hızı arttığında devreye girer ve otomobil patinaj yapmaya başladığında çalışır. Bu sayede tekerleklerin eşit hızda dönmesi sağlanarak çekiş gücü arttırılır.

Kaynaklı diferansiyeller, normal diferansiyel dişli kutularının sökülüp iki tekerlek arasındaki kısmının kaynaklanması ile oluşturulur. Bu sistem sayesinde sürekli olarak iki tekerleğe eşit güç aktarılır ve çekiş performansı arttırılır.

Diferansiyel takozu, diferansiyel dişlilerini birbirine bağlamakla görevlidir ve araç tekerleklerini aynı oranda döndürerek viraj alma yeteneğini arttırır.

Elektronik diferansiyel kilidi, aracın lastik aşınmasını azaltır ve çekiş kontrolünde büyük rol oynar. Bu sistem, araçtaki elektronik stabilizasyon programının bir parçası olarak çalışır ve aracın stabilitesini arttırır. Aynı zamanda anti patinaj sisteminin bir bileşeni olarak da görev yapar.
 
Geri
Üst