Akimli termostat nasil calisir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
184.233
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Akımlı termostat nasıl çalışır?​

Genel çalışma şekilleri de söyle özetlenebilir. Tüm termostatlar kontak uçlarına sahiptir. Ortamdaki ısı değişimi sonucu otomatik olarak kontak uçları konum değiştirir ve bunun sonucu olarak ısıtma sistemini çalıştırır veya durdurur.
Araba su termostatı nasıl çalışır?
Otomobillerdeki termostatlar, motor ilk çalıştığında kapalı kalarak soğutma suyunun devirdaim etmesini engelleyen valflere sahiptirler. Devirdaim etmesi engellenen soğutma suyu ile motor daha çabuk istenilen sıcaklığa gelir. Daha sonra açılan termostat, soğutma suyunun soğutma kanalları içinde dolanmasını sağlar.
Termostat devresi nasıl çalışır?
Soğutma sistemlerinde kullanılan termostatlar ise istenen soğukluğa erişildiğinde kompresör adı verilen parça devre dışı kalır. Ancak sıcaklık yükselmeye başladığında hemen devreye girerek soğutma görevini üstlenir. Bu yönüyle enerji bakımından da tasarruf sağlar.

Kombi Oda termostatı nasıl çalışır?​

Oda termostatından ayar 23° seçildiğinde kombi; termostatın yer aldığı odanın sıcaklığını 23° olana dek tesisat suyunu 50° de sabit tutacaktır. Oda sıcaklığı ayarlanan dereceye geldiğinde yani 23° olduğunda kombi çalışmayı durduracaktır. Bu değerin altına düştüğü zamansa kombi yeniden çalışmaya başlayacaktır.
Ütü termostatı nasıl çalışır?
Rezistansın sıcaklığını ise, termostatla sabit tutarız. Gelelim termostata, termostatın çalışma prensibi tamamen metallerin genleşmesi prensibine dayanır. Yalnız burada ısınınca genleşerek devreden akım geçmesini sağlamıyor, tam tersi bir tasarımla ısınınca metalin teması engellenerek devre açılıyor ve akım kesiliyor.
Motor soğutma suyu nasıl çalışır?
- Motor soğutma sistemi belli bir miktar sıvının bulunduğu kapalı bir sistemdir.
- Sistem içerisindeki soğutma sıvısı sirkülasyon pompası sayesinde sürekli olarak döner.
- Çalışma sonucu sıcaklığı artan motorun ısısı soğutma kanallarında dolaşan soğutma sıvısına transfer olur ve bu sıvı ısınır.
Isı her zaman sıcak olan kaynaktan soğuk olana doğru hareket eder. Rezistans ısınınca ısı suya iletilir ve böylelikle su kaynama noktasına gelir. Kettle içindeki su kaynadığı zaman buharın etkisi ile termostata bir basınç uygular (termostata doğru bir buhar kanalı vardır) ve ısıtıcıyı devreden çıkarır.
Termostat arızası araca zarar verir mi?
Termostatın Kapalı Kalması: Radyatöre ulaşamadığı için soğuyamaz. Su devamlı ısınacağı için motor çok fazla ısınır ve hararet yapar. Hararet sonucunda aracınız conta yakabileceği gibi piston dahi eritebilir. Bu durum da komple motor revizyonu gerektirir.
 
Geri
Üst