AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Aile ikamet iznini kimler alabilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.947
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Aile ikamet iznini kimler alabilir?​

Aile ikamet izni, yabancı eşe, ergin olmayan yabancı çocuğa veya bağımlı yabancı çocuğa, ikincil koruma sahiplerine, mültecilere ve 5901 sayılı Türk Vatandaşlığı Kanunu’nun 28. maddesi uyarınca Türk vatandaşlığını kaybetmiş olanlara verilir.

Öğrenci ikametgah nasıl alınır?​

Öğrenci ikametgah nasıl alınır?
Öğrenci ikamet izni başvurusu yapabilmek için yabancı vatandaşın burada Yüksek Öğretim Kurumuna ya da Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı bir kurumda örgün öğretim kaydının bulunması gerekmektedir. Bu kayıt beyan edilerek ikamet izni başvurusu yapılacaktır.

Oturma izinleri neden iptal oluyor?​

Yabancının, kamu düzeni veya kamu güvenliği açısından ciddi tehdit oluşturması, Sağlık, eğitim ve ülkesindeki zorunlu kamu hizmeti dışında bir nedenle kesintisiz bir yıldan fazla süreyle Türkiye dışında bulunması, hallerinde uzun dönem oturma izni iptal edilir.

Aile ikameti nasıl alınır?​

Aile ikameti nasıl alınır?
Aile İkamet İzni İçin İstenen Belgeler
- İkamet İzni Formu;
- Pasaportun aslı ve fotokopisi;
- 4 Adet fotoğraf;
- Evlilik Cüzdanı;
- Destekleyici eşin nüfus cüzdanının aslı ve fotokopisi;
- Destekleyicinin eşi;
- Sağlık sigortası (Tüm aile fertlerini kapsayacak şekilde olmalı);
- Destekleyicinin gelir düzeyini gösteren belge;

Oturma izni için nereye başvurulur?​

Oturma izni, yabancının ikamet edeceği ilde yer alan Göç İdareleri’ne başvurularak alınır. Başvurular uzman danışmanlarımız tarafından online ortamda yapılır. Randevu belgesi ve diğer gerekli belgeler hazırlanır ve yabancı randevu günü belgelerini Göç İdaresi memuruna teslim eder.

Aile ikamet izni kaç günde çıkar?​

Aile ikamet izni kaç günde çıkar?
İkamet izni başvuruları, başvurunun işleme alınmasından itibaren en geç doksan gün içinde sonuçlandırılır. Doksan günlük süre, bilgi ve belgelerin tam olarak yetkili makama teslim edildiği tarihten başlar. Sürenin uzaması halinde yabancıya bilgi verilir.

Yabancı Uyruklu öğrenci ikametgah nasıl alınır?​

Yabancı öğrenci statüsünde bu ikamet iznine başvuracak yabancıların, Türkiye’ye Türk Konsolosluklarından alınmış öğrenim/eğitim vizesi ile giriş yapmaları gerekmektedir. Yabancı öğrencilerin, Türkiye’ye gelişlerini müteakip bir ay içerisinde öğrenci ikamet iznine başvurmaları gerekmektedir.

Geçici ikametgah belgesi nasıl alınır?​

Geçici ikametgah belgesi nasıl alınır?
Bu sorunla karşılaşan vatandaşların nüfus müdürlüğüne gelerek işlemlerini yaptırması gerekmektedir. Nüfus müdürlüklerince yapılacak kimlik kartı, sürücü belgesi, pasaport ve diğer işlemlerde ise Alo 199 ya da www.nvi.gov.tr internet adresinden randevu alınması gerekiyor.

Ikamet iptal edilir mi?​

Aile ikamet izninin, veriliş amacı dışında kullanılması durumunda, Aile oturum izin koşullarından birinin veya birkaçını yerine getirilmemesi halinde, Yabancı kişi hakkında, sınır dışı etme ya da ülkeye giriş yasağı bulunması durumunda izin iptal edilir.

Ikamet izni geçiş başvurusu ne demek?​

Ikamet izni geçiş başvurusu ne demek?
Yabancının Türkiye’de kalış amacı değiştiğinde ikamet geçiş başvurusu yapması gerekir. Örneğin kişi, Türkiye’de öğrenci ikamet izni ile kalıyorsa ve mezun olmuşsa 6 aylık turistik ikamet iznine başvuru yapabilir. …
 
Aile ikamet izni, yabancı eşe, ergin olmayan yabancı çocuğa veya bağımlı yabancı çocuğa, ikincil koruma sahiplerine, mültecilere ve Türk vatandaşlığını kaybetmiş olanlara verilir. Öğrenci ikamet izni almak için ise yabancı vatandaşın ülkede bir Yüksek Öğretim Kurumuna ya da Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı bir kurumda örgün öğretim kaydının bulunması gerekmektedir.

Oturma izinleri genellikle ciddi tehdit oluşturma durumunda, uzun süre Türkiye dışında kalma durumunda veya belirli koşulların yerine getirilmemesi durumunda iptal edilebilir.

Aile ikameti almak için gerekli belgeler arasında ikamet izni formu, pasaport, fotoğraflar, evlilik cüzdanı, destekleyici eşin nüfus cüzdanı, sağlık sigortası ve gelir beyanını gösteren belgeler bulunmaktadır.

Aile ikamet izni başvurusu yapıldıktan sonra sonuçlanması en geç doksan gün sürebilmektedir. Bu süre, tam bilgi ve belgelerin yetkili makama teslim edildiği tarihten başlar ve uzamışsa yabancıya bilgi verilir.

Yabancı uyruklu öğrencilerin ikametgah alabilmeleri için Türkiye'ye Türk Konsolosluklarından alınmış öğrenim/eğitim vizesi ile giriş yapmaları ve gelişlerini takip eden bir ay içinde başvuru yapmaları gerekmektedir.

Geçici ikametgah belgesi almak isteyenlerin nüfus müdürlüğüne başvurarak işlemlerini yaptırmaları veya çeşitli belgeler için Alo 199 veya NVİ internet sitesinden randevu almaları gerekmektedir.

İkamet izni geçiş başvurusu ise yabancının Türkiye'deki kalış amacının değişmesi durumunda yapılması gereken bir başvuru türüdür. Örneğin, öğrenci iken mezun olan bir kişi turistik amaçlarla kalmak istediğinde bu geçiş başvurusunu yapmalıdır.
 
Geri
Üst