AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Agro turizm ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Agro turizm ne demek?​

Agro turizm, tarım kaynaklı turizm türüdür. Turizm, bulunduğu yerin dışına çıkarak, ekonomik, coğrafi, ekoljik ve gastronomi ortamlarını görebilmek, deneyimlemek isteyenlerin faaliyet alanıdır. Mevsimsel turizm, inanç turizmi, kongre ve fuar turizmi gibi farklı türleri bulunmakta iken, Agro(Tarım) turizmi katıldı.
Ürün çeşitlendirme ne demek?
Ürün Çeşitlendirme ise, ürün gamına yeni ürünlerin eklenmesi anlamına gelir. Ürün çeşitlendirme iki türlü yapılabilir. İlki “Ürün Karmasını Derinleştirme” olarak tanımlanmaktadır ve aynı markanın altında bulunan ürün grubuna aynı çeşit yeni ürünler eklemek anlamına gelmektedir.

Turizm ürünü oluşturan unsurlar nelerdir?​

Turizm ürününü oluşturan unsurlar beşe ayrılmaktadır. Bunlar; çekicilik, etkinlikler, ulaşılabilirlik, turizm işletmeleri ve imajdır.
Butler destinasyon yaşam döngüsü nedir?
Butler’ın (1980) Turizm Yaşam Döngüsü modeli bir destinasyonun nasıl geliştiğini açıklamaya yönelik altı aşamalı bir modeli tanıtmıştır. Modelde turistik bölgenin yaşam seyri, Keşif, Gelişme, Büyüme, Doygunluk ve Durgunluk, Gerileme/Yeniden Canlanma dönemlerini kapsamaktadır.
Agro turizm; kırsal çevreyle, ürünle ve konaklamayla bağlantılı bir çiftlikte, kampta veya pansiyonda konaklama, eğitsel gezi, yeme-içme, rasyonel faaliyetler ve çiftlikte ürün ve el sanatlarının satılmasıyla ilişkili faaliyetler bütünü olarak tanımlamaktadır.
Tatuta ne demek?
Geçimlerini tarımla sağlayan çiftçilere işgücü sağlanması üzerine kurulu bu sistemin Türkiye’deki ayağı ise TaTuTa (Tarım, Turizm, Takas). Sistem gönüllü veya konuk olarak katılabileceğiniz ekolojik tarım ziyaretleri tasarlıyor. Yani çiftlik sahipleriyle doğal yaşama merak duyan insanları bir araya getiriyor.

Ürün farklılaştırma stratejisi nedir?​

Ürün Farklılaştırma Stratejisi, aynı sektörde faaliyet gösteren markaların satışını yaptıkları ürünlere ait özelliklerin bir ya da bir kaçını farklılaştırarak ve değiştirdiği stratejiye verilen isimdir.
Ürün farklılaştırma ilk olarak hangi dönemde yapılır?
Mevcut ürünün belirli bir dönem için (Örneğin son altı ay veya son bir yıl içinde) satış adetleri veya miktarı önceki döneme göre düşüşe geçmiş ise “ürün farklılaştırması” uygulamak, zamanlama açısından doğru bir strateji olabilir.
 
Geri
Üst