AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Aday ogretmenlerin performans degerlendirmesini kim yapar?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Aday öğretmenlerin performans değerlendirmesini kim yapar?​

Aday Öğretmen Performans Değerlendirmesi Nasıl Olur? Değerlendiren kişiler il milli eğitim müdürlüğü kapsamında görev verilecek olan maarif müfettiş, aday öğretmenin eğitimini sürdürdüğü kurum ile eğitim kurumu müdürü görevlerinde danışman öğretmenlerden oluşmaktadır.

Öğretmen performansında ne göz önüne alınmalı?​

Öğretmen performansında ne göz önüne alınmalı?
Öğretmenin ruh sağlığı, mesleğe adanmışlığı, bilgi ve becerisi, güdülenme düzeyi, eğitim-öğretim faaliyetlerini doğrudan ve dolaylı bir şekilde etkiler. Bu sebeple, okulda öğretmenin performansının artırılması ve üst düzeyde öğretmenlerden verim alınması gerekir.

Öğretmen performans değerlendirmesi nedir?​

Öğretmen performans değerlendirmesi nedir?
Performans değerlendirmenin amacı MADDE 5- (1) Perforinans değerlendirmesi ile aday öğretmen ve öğretmenin; a) Görevindeki gayret, verimlilik ve başarısının tespit edilmesi, b) Bilgi ve beceri düzeyinin belirlenerek, gerekli eğitim ihtiyacının tespit edilmesi ve buna yönelik tedbirlerin alınması, c) Ödüllendirilmesinin …

Öğretmen değerlendirmesi nasıl yapılır?​

Aday öğretmenler, görev yaptığı eğitim kurumunda Ek-3 Performans Değerlendirme Formu üzerinden, göreve başladığı ilk dönemde bir, takip eden dönemde ise iki defa olmak üzere, değerlendiriciler tarafından toplamda üç defa değerlendirilir.

Adaylık Değerlendirme Komisyonu kimlerdir?​

Adaylık Değerlendirme Komisyonu kimlerdir?
Değerlendiriciler; il millî eğitim müdürünce görevlendirilecek maarif müfettişi, aday öğretmenin görev yaptığı eğitim kurumu müdürü ve eğitim kurumu müdürünün görevlendirdiği danışman öğretmenden oluşur.

Danışman öğretmen Kaç değerlendirme yapar?​

Danışman öğretmen Kaç değerlendirme yapar?
Oniki ayın sonunda Danışman Öğretmen, Okul Müdürü, Maarif Müfettişi veya Şube Müdürü tarafından MEBBİS üzerinden ÜÇÜNCÜ DEĞERLENDİRME yapılır.

Danışman öğretmen neye göre belirlenir?​

MADDE 10-(1) Danışman öğretmenin, aday öğretmenlerin yetiştirme sürecinde görevlendirildikleri eğitim kurumu müdürünce, adaylık dâhilen az on yıl hizmet süresine sahip öğretmenler arasından ulusal veya uluslararası projelerde koordinatör, danışman veya katılımcı öğretmen olarak görev almış olan, sosyal ve kültürel …

Öğretmenin okul yönetimine katkıları nelerdir?​

Öğretmenin okul yönetimine katkıları nelerdir?
Yönetici ve öğretmenlerin okulda ortak hareket etmeleri, eğitim- de kaliteyi ve okul içi motivasyonu arttırmanın yanı sıra, okul içindeki iş- lerin başarıyla yapılmasını sağlayabilir. Zümrelerin verimli çalışması, eğitim ve öğretim çalışmalarının başarıya ulaşmasına önemli katkılar sağlamaktadır.

Öğretmen performans yönetimi kavramı nedir?​

Öğretmen performans yönetimi kavramı nedir?
Performans değerlendirme sistemiyle, öğretmenlerin görevindeki gayreti, verimliliği, başarısı, bilgi ve beceri düzeyinin belirlenerek gerekli eğitim ihtiyacının tespiti ve buna yönelik tedbirlerin alınması hedefleniyor.

Performans Değerlendirme Sınavı Nedir?​

Performans sınavları, teslim edilen proje/teknik çizimlerin, belirtilen süreler dahilinde imalatına dayanmaktadır. Değerlendirici, adayların imalat süreçlerini gözlemlemekte ve ULUSAL YETERLİLİK içinde belirtilen kriterleri dikkate alarak puanlamaktadır.

Aday öğretmen 3 değerlendirme ne zaman yapılır?​

Aday öğretmen 3 değerlendirme ne zaman yapılır?
11. Altı ayın sonunda Danışman Öğretmen ve Okul Müdürü tarafından MEBBİS üzerinden İKİNCİ DEĞERLENDİRME yapılır. 12. Oniki ayın sonunda Danışman Öğretmen, Okul Müdürü, Maarif Müfettişi veya Şube Müdürü tarafından MEBBİS üzerinden ÜÇÜNCÜ DEĞERLENDİRME yapılır.

Aday öğretmen değerlendirmesi nasıl yapılır?​

Aday öğretmen değerlendirmesi nasıl yapılır?
Aday öğretmenler, görev yaptığı eğitim kurumunda ve eğitim ortamında bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Ek-3 Performans Değerlendirme Formu üzerinden, göreve başladığı ilk dönemde bir, takip eden dönemde ise iki defa olmak üzere, değerlendiriciler tarafından toplamda üç defa değerlendirilir.

Aday öğretmen Değerlendirme Komisyonu kimlerden oluşur?​

Aday öğretmen müdür değerlendirmesi nasıl yapılır?​

Aday öğretmen müdür değerlendirmesi nasıl yapılır?
İlk değerlendirme ilk dönem 60 iş günü sonrasında danışman öğretmen ve okul müdürü tarafından MEBBİS üzerinden yapılır. İkinci değerlendirme ikinci dönem 60 iş günü sonrasında danışman öğretmen ve okul müdürü tarafından MEBBİS üzerinden yapılır.
 
Aday öğretmenlerin performans değerlendirmesi genellikle il milli eğitim müdürlüğü ve eğitim kurumu müdürü gibi görevliler tarafından yapılır. Ayrıca, maarif müfettişleri ve danışman öğretmenler de değerlendirme sürecinde rol alırlar. Değerlendirme sürecinde aday öğretmenin görevdeki gayreti, verimliliği, bilgi ve becerisi, güdülenme düzeyi gibi faktörler önemlidir ve değerlendiriciler tarafından göz önünde bulundurulur.

Öğretmen performans değerlendirmesi, öğretmenin görevindeki gayret, verimlilik ve başarısının tespit edilmesi, bilgi ve beceri düzeyinin belirlenerek eğitim ihtiyaçlarının tespit edilmesi ve ödüllendirilmesi gibi amaçlarla gerçekleştirilir. Öğretmen performansının artırılması ve öğretmenlerden daha verimli sonuçlar alınması için bu değerlendirmeler önem taşımaktadır.

Öğretmen değerlendirmesi genellikle belirlenen performans kriterleri doğrultusunda yapılır. Aday öğretmenler, görev yaptığı eğitim kurumunda belirlenen performans değerlendirme formu üzerinden değerlendiriciler tarafından üç defa değerlendirilir. Değerlendiriciler arasında danışman öğretmen, okul müdürü, maarif müfettişi gibi görevliler bulunmaktadır.

Danışman öğretmenler, aday öğretmenlerin değerlendirilmesinde önemli bir rol oynarlar. Danışman öğretmenler genellikle en az on yıl hizmet süresine sahip, ulusal veya uluslararası projelerde görev almış olan öğretmenler arasından seçilirler. Danışman öğretmenler aday öğretmenlerin yetiştirme sürecinde rehberlik yapar ve performans değerlendirme süreçlerinde aktif rol alırlar.

Öğretmenlerin okul yönetimine katkıları, okuldaki başarıyı ve motivasyonu arttırmada önemli bir rol oynar. Yönetici ve öğretmenlerin iş birliği içinde çalışmaları, okuldaki eğitim kalitesini artırabilir ve öğrencilere daha iyi bir eğitim deneyimi sunabilir. Öğretmenlerin, zümreler halinde çalışarak başarıya ulaşmaları da bu sürece olumlu katkı sağlar.

Öğretmen performans yönetimi kavramı, öğretmenlerin performanslarının değerlendirilerek geliştirilmesini ve bu süreçte belirlenen hedeflere ulaşmalarını amaçlar. Performans değerlendirme sistemiyle öğretmenlerin gayreti, verimliliği, bilgi ve becerileri belirlenir ve ihtiyaç duyulan eğitimlerin planlanması sağlanır.

Performans Değerlendirme Sınavı, adayların teslim ettikleri projelerin belirli süreler içinde imalata dönüştürülmesiyle gerçekleşir. Değerlendirici, adayların bu süreçte gösterdikleri performansı gözlemleyerek belirli kriterlere göre puanlama yapar.

Aday öğretmenlerin değerlendirme süreci, genellikle ilk dönemde bir, takip eden dönemlerde ise toplamda üç defa gerçekleşir. Değerlendirme sürecinde danışman öğretmenler, okul müdürleri, maarif müfettişleri gibi görevliler de rol alır ve aday öğretmenlerin performanslarını değerlendirirler. Bu süreçte belirlenen performans kriterleri doğrultusunda değerlendirme yapılır ve aday öğretmenlerin gelişimine katkı sağlanır.
 
Geri
Üst