AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Ackerman acisi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Ackerman açısı nedir?​

Ackermann direksiyon geometrisi, farklı yarıçapların çevrelerini takip etmeye ihtiyaç duyan bir dönüşün içindeki ve dışındaki tekerleklerin, problemini çözmek için tasarlanmış, bir otomobilin veya başka bir aracın direksiyonundaki bağlantıların geometrik bir düzenlemesidir.

Toe açısı ne demek?​

toe in açısı tekerleklerin hareket yönünde üstten bakılınca ön kısımları ile arka kısımları arasındaki ölçü farkıdır. (toe İngilizce ayak parmağı demektir) Toe açısıyla tekerleklerin tutunması iyileştirilir, tekerlekler sarsıntıları azaltılır, mafsal boşluğu alınır.
Kaster açısı ne demek?
arabanın ön düzeninde (daha doğrusu araca yön veren tekerlekler üzerinde), direksiyon ekseninin tekerlek düşey ekseni ile yaptığı açıya denir. aracın, yan tarafından bakıldığında ve dikey tekerlek açısıyla karşılaştırıldığında direksiyon ekseninin öne ya da arkaya doğru eğim açısını ifade etmektedir.
Bir direksiyon kaç tur döner?
Dişliler ve rot kolu yardımıyla sağ ve sol dönüşlerde en kusursuz dönüş için tekerleklerin ne kadar eğimle döneceği ayarlanmıştır. Günümüz araçlarının çoğu sağa ve sola maksimum dönüş için 3 ile 4 tur arasında bir dönme miktarına sahiptirler.

Toe açısı kaç olmalı?​

Özel bir ayar veya uygulama söz konusu değilse iki tekerleğin birbirine paralel olması yani Toe değerinin “sıfır” olması en ideali ve sağlıklısıdır.

Toe in toe out nedir?​

Toe Açısı (Toe-in veya Toe-out) Araca hareket veren ön tekerleklere üstten bakıldığında görülen, tekerleklerin ön kısmının arkaya göre farklı mesafede olması durumudur. Ön tarafın arkaya göre kapalı olmasına toe-in, açık olmasına da toe-out denir.
Kaster açısı bozuk olursa ne olur?
Kaster açısının değişmesi direksiyon ekseninin lastiğin yere temas ettiği nokta arasındaki konumunun değişmesine neden olmaktadır. Bu değişiklik aracın yol tutuşundan, direksiyon hakimiyetine ve lastiklerin aşınmasına kadar birçok farklı dinamiğin etkilenmesine neden olabilir.
Arabada kaster nedir?
Taşıt tekerleklerine yandan bakıldığında görülen, aks piminin veya alt ve üst salıncak rotillerini birleştiren doğrunun taşıtın önüne veya arkasına doğru yaptığı eğime kaster denir.
 
Geri
Üst