AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Abdestsiz dua okunurmu?

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.379
Tepkime puanı
1
Puan
1
Herhangi bir iş ile meşgul iken, abdestsiz olan bir kimsenin, duâ okumak, istigfar çekmek, salevat-ı şerife getirmek, kelime-i tehlil gibi zikirleri söylemesi uygun mudur?
CEVAP
Abdestsiz, duâ okumak, istigfar çekmek, salevat-ı şerife getirmekte mahzur yoktur. Boş dururken de, iş yaparken de bunları okumak çok iyi olur. Abdestli olursa daha çok sevap olur. Abdestsiz olursa da, hatta muayyen özürlü iken de mahzuru olmaz. Abdestsiz olarak ezberden Ayet-el Kürsi veya diğer surelerden, ayetlerden de okuyabilirsiniz. Yani abdestsiz olarak Kuran-ı Kerimden bildiğiniz herşeyi ezberden olmak şartı ile okuyabilirsiniz. Ayet-el Kürsi'nin faziletlerini öğrenmek için Burayı Tıklayın
Evet, bütün zikirler ve dualar abdestsiz okunabilir. Abdestsiz, dua okumak, istiğfar çekmek, salevat-ı şerife getirmekte mahzur yoktur.
Boş dururken de, iş yaparken de bunları okumak çok iyi olur. Ancak abdestli okumak elbette iyidir, daha çok sevap olur. Hele bir murat için okunan dua ve zikirleri abdestli okumaya çalışmalıdır.
Hayzlı kadın, Besmele, salevat-ı şerife, kelime-i tevhid, istiğfar ve bütün duaları okuyabilir, tesbih çeker, zikreder. Fâtiha, Rabbenâ âtina.., Rabbenağfirli... ve daha başka dua âyetlerini dua niyetiyle ezberden okuyabilir. Hayzlı iken kabir ziyaretine gidebilir, dua niyetiyle orada Fatiha okur.
Her namaz vaktinde abdest alıp, o namazı kılacak kadar zaman oturup zikreder, tesbih çekerse, en iyi kıldığı namazın sevabını kazanır.
Kuranı Kerim ayetleri de birer duadır. Ancak her dua Kuranı Kerim ayeti olmadığı için bir birinden ayırmak gerekir.
Kuranı Kerime abdestsiz dokunmak caiz değildir. Ancak Kuranı Kerim ayetleri de baş açık ve abdestsiz, dokunmadan bakarak veya ezberden okunabilir.
Bütün dualar vahiy değildir. Mesela bazı dualar İslam alimlerinin dualarıdır. Bu dualarda abdestsiz ve başı açık okunabilindiği gibi bunlara abdestsiz dokunmak da caizdir.
Abdest yokken Kur'an-ı kerime dokunmadan ezberden okumanın bir sakıncası yoktur.
Cünüp olan bir kimse ise Kuran’a el süremediği gibi onu okuyamaz da. Ayetelkürsi, Fatiha ve İhlas gibi ayet ve sureleri okumak isteyen kimse bunları dua niyetiyle okursa bir sakıncası olmaz. (bk. Hamdi Yazır, Tefsir, Vakıa 79. ayet in izahı; Celal Yıldırım, İslam Fıkhı, IV. 157)
 
Abdestsiz iken dualar okunabilir ve zikirler yapılabilir. Özellikle duâ okumak, istiğfar çekmek, salevat-ı şerife getirmek gibi güzel ibadetleri abdestsizyken de yapabilirsiniz. Abdestli olarak yapmanın daha fazla sevap getireceği doğrudur ancak abdestsiz iken de bu şekilde ibadetlerde bulunmakta sakınca yoktur.

Ayrıca, abdestsiz iken Kur'an-ı Kerim'den ayetler okumak da mümkündür. Mesela Ayet-el Kürsi gibi bazı sureleri ezberden okuyabilirsiniz. Abdestsizken Kur'an-ı Kerim'e dokunmak ise uygun değildir fakat ezberden okuyabilirsiniz.

Hayızlı olan bir kadın da Besmele, salevat-ı şerife, kelime-i tevhid, istiğfar gibi zikirleri yapabilir ve dualar okuyabilir. Kabir ziyaretine giderken Fatiha gibi duaları okuyabilir.

Tüm bu ibadetlerin sevaplarını almak için abdestli olmak elbette daha güzel olacaktır ancak abdestsiz iken de bu ibadetleri yapmakta herhangi bir sakınca yoktur. Dua etmek ve zikirlerde bulunmak, her an ve her yerde Allah'a yakın olmanın güzel bir yoludur.
 
Geri
Üst