AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

8 Valf ile 16 Valf Arasindaki Fark Nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.502
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

8 Valf ile 16 Valf Arasındaki Fark Nedir?​

8 VALF = Üstten Tek Eksantrikli (SOHC = Single Over Head Camshaft), her silindir başına 1 Emme ve 1 Eksoz Valfi olan “eski” sistem. 16 VALF = Üstten Çift Eksantrikli (DOHC = Double Over Head Camshaft), her silindir başına 2 Emme ve 2 Eksoz Valfi olan “yeni” sistem.

Motosiklette valf ne demek?​

Valf, bütün içten yanmalı motorlarda motorun farklı zamanlarında açılıp kapanarak o anda gerekli olan işlevi gerçekleştiren motor parçasının ismidir. Daha detaylı açıklamak gerekirse, araçlarda kullanılan motorlar genellikle dört zamanlı motorlardır. Bu zamanlar; emme, sıkıştırma, yanma ve egzoz.

16 valf motor ne demek?​

16 valf motor ne demek?
Gördüğümüz 16 valve yazan bir dört silindirli arabanın her silindirinde iki tane egzoz, iki tane emme subabı olduğu anlamına gelir.

Valf subap ne demek?​

Valf olarak da bilinen supaplar motorun yanma odasına gönderilen hava ve yakıtın girişinden sorumlu parçalara deniyor. Pistonların silindir içindeki aşağı ve yukarı yönlü hareketine bağlı olarak açılıp kapanan bu parçalar aynı zamanda egzoz gazının tahliyesini de sağlıyor.

Palio motorun 8 valf mi 16 valf mi olduğunu nasıl anlarız?​

aynı iki motorda tek fark valf sayısı ise 8v olan 16v olandan kesinlikle daha az devir çevirebilir.yaklaşık 1500-2000 devir kadar. araç benzinli olduğu halde 8bin devire yaklaşamıyosa 8v. araç benzinli olduğu halde 8bin devire yaklaşamıyosa 8v.

4 valf ne demek?​

4 valf ne demek?
İterken de aynı şekilde itmeye karşı direnç gösterir. Bu sayede 4 sübaplı olan motorlar daha yüksek devirlere çıkabilirler ve aynı hacimde daha fazla güç üretirler. Ayrıca hava girişi sırasında hava yakıt karışımı daha hızlı ve homojen olur, bu da yanma verimini iyileştirir yani yakıt tüketimi de düşük olur.

8 valf ne demek?​

Normal olarak bir silindirde emme ve egzoz subabı olmak üzere 2 subab bulunmaktadır. Toplam olarak dört silindirli bir aracı göz önünde tutarsak toplam 8 subab olması gereklidir. Yani araç 8 valve olarak adlandırılır.

Valf sayısı gücü etkiler mi?​

Genel olarak 4 silindirli bir motor 8 valf ise 1 egzoz 1 emme subabı bulunuyor. 16v ise iki katına çıkıyor bu rakam. Valf sayısı arttıkça motorun içerisine alabileceği hava ve tahliye edebileceği egzoz gazı artıyor ancak bunu düşük hızlarda doldurması da bir o kadar zorlaşıyor.

Motor subap ayarı bozuksa ne olur?​

Motor subap ayarı bozuksa ne olur?
Hava ve yakıt girişlerindeki düzensizlikle oluşan aşırı yakıt sarfiyatı bir neden olarak gösterilebilir. Subap parçalarının düzensiz hareketi ile motora hava ve yakıt karışımına tam ulaşmaması motorda sarsıntı ve tekleme şeklinde gözlemlenebilir.

8V 16V ne demek?​

Şuan Fiat, Renault gibi birçok marka tarafından bu motorlar kullanılmaktadır. Bu motorlar SOHC(Single Over Head Camshaft) Üstten tek eksantrikli olarak adlandırılır. 16V MOTOR: 8V motorların aksine her piston için 2 emme, 2 egzoz subabı mevcuttur. Yani dört silindirli bir motor için 16 subap bulunur.

Arabada 8 valf ne demek?​

8v 16V ne demek?​

8v 16V ne demek?
 
Valfler, içten yanmalı motorlarda motorun farklı zamanlarda açılıp kapanarak hava ve yakıtın motorun yanma odasına girişinden ve egzoz gazının tahliyesinden sorumlu parçalardır. Birçok motor, dört zamanlı motor prensibine göre çalışır: emme, sıkıştırma, yanma ve egzoz.

8 valf ve 16 valf arasındaki temel fark, valf sayıları ve çalışma prensipleridir. 8 valf motorlar genellikle "üstten tek eksantrikli" (SOHC = Single Over Head Camshaft) olup, her silindirde 1 emme valfi ve 1 egzoz valfi bulunur. Öte yandan, 16 valf motorlar genellikle "üstten çift eksantrikli" (DOHC = Double Over Head Camshaft) olup, her silindirde 2 emme valfi ve 2 egzoz valfi bulunur.

Valf sayısının motor performansı üzerinde önemli bir etkisi vardır. 16 valfli motorlar, daha fazla valf sayesinde daha iyi hava alıp egzoz çıkarabilirler, bu da genellikle daha yüksek güç ve tork üretmelerini sağlar. Ancak, bu durum düşük devirlerde motorun performansını etkileyebilir, çünkü valfler daha fazla hava-yakıt karışımı işlemesi için yeterli süreye sahip olmayabilir.

Motor subap ayarlarının bozuk olması durumunda aşırı yakıt tüketimi, düzensiz motor çalışması, güç kaybı ve sarsıntı gibi sorunlar görülebilir. Bu nedenle düzenli aralıklarla motor subap ayarlarının kontrol edilmesi ve gerektiğinde ayarlanması önemlidir.

Sonuç olarak, valf sayısı motorun performansını etkileyebilir ve doğru valf ayarlarıyla daha verimli bir motor çalışması sağlanabilir.
 
Geri
Üst