AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

657 Aday Memur

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Aday memur pratik bilgiler
Namzet memur nedir
657 Aday Memur
1 Adaylık döneminde takvim izin kullanılır mı?
657 sayılı Kanun'un 102'nci maddesinde “Devlet memurlarının yıllık izin süresi, hizmeti bir yıldan on yıla kadar (on sene dahil) olanlar için yirmi gün, hizmeti on yıldan artı olanlar için 30 gündür hükmü yer almaktadır 154 seri nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliği'nde; bundan böyle sadece halk kurum ve kuruluşlarında geçen hizmet süreleri yok, millet kurum ve kuruluşlarında geçmese dahi devlet memurunun kazanılmış hak aylığında değerlendirilen süreler de takvim müsade sürelerinin tespitinde dikkate alınacaktır
Bunu örneklendirmek gerekirse; Memuriyetten önce özel sektörde emekçi olarak çalışan, daha sonra da Teknik Hizmetler sınıfında veya Afiyet Hizmetleri sınıfında (657 36C hükmündeki şartlara uygun bir şekilde) bir kadroya atanan memurun işçilikte geçen hizmet sürelerinin kazanılmış adalet aylığında değerlendirilen süresi yıllık izin süresinin tespitinde değerlendirilecektir Mesela, kamu görevinden önce de 8 yıl özel sektörde çalışan bir memurun, özel sektörde geçen 8 yıllık hizmet süresinin 6 yılı kazanılmış yargı aylığında değerlendirildiğinden (657madde 36C) bu 6 yıllık süre, yıllık izin süresinin tespitinde de değerlendirilecek, dolayısıyla ilgili kişiye 6 sene hizmeti olduğundan 20 gün izin verilmesi gerekecektir Yani bu kişinin bir takvim hizmeti dolmadığı gerekçesiyle takvim izin kullandırılmaması olası değildir Hangi sürelerin kazanılmış hak aylığında değerlendirildiğine ilişkin ayrıntılı tanımlama için tıklayınız
Ama, bu vb istisnalar haricen bir takvim süre dolmadan yıllık müsade kullanılamaz
2 Namzet memurlar harcırah alabilir mi?
6245 sayılı Harcırah Kanunu hükümleri çerçevesinde birincil defa ya da tekrar atanan memurlara harcırah ödenmemektedir Ama, başka kurumlarda memur olarak tayin yapmakta iken KPSS sonuçlarına tarafından aday memur olarak naklen atananlar ikametgah mahalli dışına atanmışlarsa harcırah alabilirler
3 Aday memurların göreve başlama derece ve kademesi
Liseyi bitirenlerin memuriyete açılış derece ve kademesi 13 3 dür Lise dengi mesleki ya da teknik öğrenimi bitirenlerin memuriyete başlangıç derece ve kademesi 12 2 dir İki takvim yüksek öğrenimi bitirenler 102, 4 takvim yüksek öğrenimi bitirenler 9 1 den memuriyete başlarlar Bu durumun istisnalarına ise 657 sayılı Kanun'un 36'ncı maddesinde yer verilmiştir
4 Aday memurlardan yükseköğrenimde hazırlık görenler ek bir aşama alır mı?
Yükseköğrenimde hazırlık sınıfı okuyanlar için 1 kademe ilerlemesi verilmez Bu açıklamamızın dayanağı 657 sayılı Kanun'un 36A6b maddesinde yer alan “Ortaokul ve dengi, lise ve dengi okulların, olağan öğrenim süresinden fazla olduğu takdirde, başarılı her öğrenim yılı için bir aşama ilerlemesi uygulanır hükmüdür Bu hükümde sadece ortaokul ve dengi ile lise ve dengi ifadelerine yer verilmiştir Yükseköğrenim denmediği için yükseköğrenimde bir yıl hazırlık okuyanlara bir aşama verilmez Ayrıca, ortaokul ve dengi ile lise ve dengi okulların bayağı öğrenim süresinden pozitif olması nedeniyle alınan ek kademeler namzet ya da asil memur ayrımı gözetilmeksizin verilir
5 Namzet memur, hangi halde naklen geçebilir?
Bir kamu kurumunda namzet memur olarak çalışıyorum Asaletim onay olmadan başka bir millet kurumuna geçiş yapabilir miyim?
657 sayılı Kanun'un 54'üncü maddesinde; “Namzet olarak atanmış devlet memurunun adaylık süresi bir yıldan az iki yıldan fazla olamaz ve bu vakit içinde namzet memurun başka kurumlara nakli yapılamaz hükmüne yer verilmiştir
Bu hükme kadar asaleti tasdik olmayan memurların diğer kurumlara nakli mümkün değildir
Fakat, uygulamaya esas düşünceler veren Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı bu hükmü yumuşatmıştır Başkanlık verdiği görüşte; özel yarışma sınavları ile girilmesi koşul olan mesleklere ait antre sınavını kazanan namzet memurun bu madde hükmü kapsamına girmediğini belirtmiştir Buna göre bir aday memur eğer diğer bir millet kurumundaki müfettiş, uzman, denetmen kontrolör yardımcılığı gibi bir kadroya atanmaya hak kazanması halinde naklen geçebilir Hem, KPSS sonuçlarına tarafından yerleştirmeyi de bu kapsamda değerlendirmektedir
6 Aday memur 399'a alt KİT'lere geçebilir mi?
diğer taraftan bu hüküm 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tâbi kadrolar arasındaki geçişler için söz konusudur Ayrı personel kanunlarına tâbi kadrolar aralarında bu hükmün geçerliliği yoktur Örneğin Bayındırlık Bakanlığı'nda namzet memur olarak çalışan biri 399 sayılı KHK'ya tâbi bir KİT'teki sözleşmeli pozisyona istifa ederek geçebilir Yeniden bu memur KPSS sonuçlarına tarafından Sıhhat Bakanlığı'na yerleşmişse adaylık durumu nakline engel teşkil etmez
7 Aday memurun askere gitmesi halinde memurluğu biter mi? )
(Bu yıl KPSS'de bir kuruma atandım 4 ay daha sonra askere gidiyorum Asaleti almadan gittiğim için memurluğuma zararı olur mu?
Atamanızın yapılması ve işe başlamanız ile birlikte bundan böyle aday memur statüsüne girmiş olacaksınız Bu aşamadan sonradan askerlik konusunda, asil memurlar ne hakka sahip ise siz de o haklara sahip olacaksınız Buna göre, teciliniz bittiğinde, adaylığı yarım bırakarak askerlik görevine başlayacak, askerlik görevi dönüşünde ise kaldığınız yerden memuriyete devam edeceksiniz Askerliğin memuriyetinize hiçbir olumsuz etkisi yoktur Dönüşünüzde de problem olmayacaktır
8 Memur adayının, üç üstteki dereceye atanması mümkün müdür?
Devlet memuriyetine giriş derece ve kademeleri öğrenim durumuna tarafından tek belirlenmiştir Örneğin liseyi bitirenler 133'ten başlamaktadır Tekrar 2 sene süreli yüksek öğrenim mezunları 102'den, 4 yıllık yüksek öğrenim mezunları ise 91'den başlamaktadır
Bu giriş derece ve kademeleri, 657 sayılı Kanunun 36'ncı maddesinde azıcık daha ayrıntılı bir şekilde belirlenmiştir Dileyen okurlar, 36'ncı maddedeki tabloya bakabilir
Giriş derecelerine eklenen unsurlar
dahası, antre derece ve kademelerine bazen ekleme yapılabilmektedir Bunun dayanağı da yeniden 36'ncı maddedir 36'ncı maddedeki eklemeler;
1 Mezun olunan bölüm fakülte,
2 Alınan sertifika ve belgeler,
3 Girilen kadro unvanı,
4 Mezuniyetin üzerine alınan öğrenimler,
5 Memuriyet öncesi hizmetler,
gibi unsurlara kadar değişebilmektedir
Yerinde manâsız kadro olmaması
Memuriyete giren bir kişinin, kadro derecesine ilişkin olarak karşılaşacağı konulardan birisi uygun kadro derecesinin bulunmamasıdır Kamu kurumlarında bulunan manâsız kadroların dereceleri, her yıl halk kurumları göre “abes kadro değişikliği aracılığıyla bitmiş belirlenebilmektedir Fakat bu tespit için Bakanlar Kurulu Kararı gerekmektedir
Fazla saçma gibi görünse de bir millet kurumundaki mesela mühendis kadrolarının derecelerinin değiştirilmesi için Bakanlar Kurulu Kararı olmaksızın derece değişikliği yapılamamaktadır
Bu hususu şu nedenden nedeniyle açıklama gereği duyduk: Bir Takım ziyaretçilerimiz bir ulus kurumuna, lisans mezunu olduğu için 9'uncu dereceye atanması gerekirken 6'ncı derece ile atandığını belirterek bunun nedeni öğrenmek istemektedir
Bu uygulamanın nedeni 657 sayılı Kanun'un 45'inci maddesidir 45'inci madde, ulus kurumlarının, 36'ncı maddede belirtilmiş öğrenim durumları itibariyle saptama olunan yükselinebilecek dereceyi aşmamak ve karşılık gösterilecek kadro derecesi kazanılmış adalet aylık derecelerinin üç üst derecesinden pozitif olmamak kaydıyla, kişileri üç derece altında atayabileceğini hükme bağlamıştır
Dilekçe 515 dereceler için geçerlidir
Ancak bu dilekçe 515 dereceler arası geçerlidir Bir misal verecek olursak millet kurumu eğer 9'uncu dereceli abes kadroya sahip değilse 3 derece yüksek olan 6'ncı dereceye ödev yapabilir Oysa bir halk kurumunun (68'inci madde hükümleri gizli kalmak kaydıyla) 6'daki bir kişiyi 4'e ataması olası değildir Zira atamaların 515 aralarında olması gerekmektedir
Bu halde maaş nereden alınacaktır?
Burada belirtilmesi gereken bir diğer husus ise maaşın nereden ödeneceğidir Bu konudaki hüküm ise 45'inci maddenin son fıkrasında yer almaktadır Bu fıkrada bulunan hükme tarafından birey üç üst derecedeki kadroya atanmış olsa da maaşını müktesebi olan derece ve kademeden alacaktır Yani 4 takvim fakülte mezunu bir memur 6 ncı dereceli bir kadroya atanabilir Oysa, bunların müktesebi yeniden 9' dur ve ödemeler buna kadar yapılır
8 Adaylık Süresi 24 Ay Olarak Belirlenebilir mi?
657'ye tabi aday memur olarak çalışmaktayım Adaylık sürem 14 ayı geçmesine rağmen asaletim hala onaylanmamıştır İdarenin keyfi bir tutum ile bu süreyi 24 avuç içi uzama hakkı var mıdır?
Devlet Memurları Kanununun 54'üncü maddesinde; Aday olarak atanmış Devlet memurunun adaylık süresi bir yıldan az iki yıldan çok olamaz ve bu vakit içinde namzet memurun diğer kurumlara nakli yapılamazhükmü, 55'inci maddesinde ise; Aday olarak atanan memurların önce bütün memurların müşterek vasıfları ile ilgili temel eğitime, bilahare sınıfları ile ilgili hazırlayıcı eğitime ve staja emrindeki tutulmaları ve Devlet memuru olarak atanabilmeleri için başarılı olmaları şarttırhükmü yer almaktadır
Bu hükümlere dikkatlice bakıldığında iki yıldan önce adaylığın kaldırılması yönünde idareyi mecburi bir kuralın olmadığı görülmektedir Hem, çoğu kurumda adaylık süresi iki sene olarak uygulanmaktadır
9 İstisnai Kadrodan Başka Bir Kadroya Atananların Adaylık Durumu
Memuriyete Bakanlık Müşaviri olarak başlayan ve halen bu görevde bulunan bir memurun sonradan diğer bir kadroya geçmesi halinde adaylık karşısındaki durumu nedir?
657 sayılı Kanunun İstisnai Memurluklardan Ayrılanların Durumunu aranjör 163'üncü maddesinde; Bu Kanuna ast olmayan kurumlardan atananlar, bu Kanuna yan kurumlarda bir göreve atanmayı istedikleri takdirde, istisnai memuriyette geçirilen süre (a) fıkrasındaki esaslara tarafından ve girilecek derecenin imtihan veya seçmesini yerine geçmek kaydiyle, derece ve aşama ilerlemesine sayılır
Bu gibiler için adaylık hükümlerinin uygulanmayacağı hüküm altına alınmıştır
Bu konuyla ilgili olarak Danıştayın vermiş olduğu bir kararda özet olarak; İstisnai memuriyete atananlara 657 sayılı Yasanın aday memurlara ilişkin hükümlerinin uygulanamayacağına karar verilmiştir(ENo:19958281, KNo:1998348, T:1621998, DD: S97, s737) SONUÇ OLARAK istisnai kadrolardan adaylık süresi dolmadan ayrılanların diğer bir kadroya atanması halinde adaylık hükümlerinin yani eğitimlerin uygulanması mümkün değildir Dolaysısıyla bu kadrolarda bulunanlar diğer kurumlara da bu vakit içerisinde naklen atanabilirler
10 Adaylık Süresinde İstifa Etmenin Olumsuz Yönü varmıdır?
Asaletim az önce tasdik olmadı Asaletim tasdik olmadan terketmek istiyorum Bunun olumsuz yönleri nelerdir?
657 sayılı Kanunun Adaylığa Kabul Edilmeyi düzenleyen 54'üncü maddesinde; Namzet olarak atanmış Devlet memurunun adaylık süresi bir yıldan eksik iki yıldan fazla olamaz ve bu süre içinde namzet memurun diğer kurumlara nakli yapılamazhükmü yer almaktadır
Bu hükümler çerçevesinde, Başbakanlık Devlet Personel Başkanlığı adaylık döneminde istifa eden memurların ancak, kendi kurumlarına dönebileceği yönünde mütalaa vermiştir Uygulamada Devlet Personel Başkanlığının bu görüşü uygulanmaktadır Buna kadar, adaylık dönemi sona ermeden istifa etmeniz halinde ancak, kendi kurumunuza dönebilirsiniz Itibar tasdikinden sonra ise herhangi bir kurumdaki durumunuza yerinde bir kadroya dönmeniz mümkündür Keza, istifa sonrası dönüşlerde kurumların geniş takdir hakları mevcuttur bunun dışında diğer da bir olumsuz şart söz konusu değildir
11 Aday Memurken İstifa Edenlerin Memuriyete Geri Dönüşü nasıldır?
Daha önce bir devlet kuruluşunda 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu'na tâbi olarak çalışırken asaletim onaylanmadan terketmek zorunda kaldım Şimdi aynı kadroya diğer bir devlet kuruluşunda, Devlet Personel Başkanlığı'ndan izin alarak, açıktan atanabilir miyim?
657 sayılı Kanun'un Memurluktan Çekilenlerin Bitmiş Atanmalarınıdüzenleyen 92'nci maddesinde iki defadan fazla olmamak üzere memurluktan kendi istekleriyle çekilenlerin ya da 657 sayılı Kanun'a tarafından çekilmiş sayılanların (ayrıldıkları sınıfta manâsız kadro bulunmak ve bu sınıfın niteliklerini taşımak şartıyla) yeniden memuriyete dönebileceği belirtilmiştir Bu hükmün yorumuna ilişkin olarak Devlet Personel Başkanlığı vermiş olduğu görüşlerde aday memurken istifa edenlerin yalnızca kendi kurumlarına dönebileceğini açıklama etmiştir Bu bağlamda, açıktan ödev izni alarak sadece ayrıldığınız kuruma atanmanız mümkündür *
 
Merhaba,

Aday memur olma durumu, KPSS sonucuna göre bir devlet kurumunda aday olarak atanmış olan kişileri ifade eder. Bu süreçte bazı pratik bilgilerinize değinmek istiyorum:

1. Adaylık döneminde takvim izni kullanılıp kullanılmayacağı konusunda, aday memurların yıllık izin süreleri genelde hizmet sürelerine göre belirlenir. Ancak bazı özel durumlar söz konusu olabilir, bu nedenle hizmet geçmişiniz ve çalışma koşullarınızı dikkate almak önemlidir.

2. Namzet memurlar genellikle harcırah alamazlar, ancak bazı durumlarda özel şartlar ya da farklı atanma koşulları bu durumu etkileyebilir.

3. Aday memurların göreve başlama derece ve kademesi genellikle eğitim durumlarına göre belirlenir. Lise mezunları farklı bir derece ve kademe ile başlar, yükseköğrenim mezunları ise daha farklı bir derece ve kademe ile göreve başlarlar.

4. Yükseköğrenimde hazırlık sınıfı okuyanlar için genellikle ilave bir aşama veya kademe verilmez, ancak bu durumun kanuni ve yönetmeliklere uygun şekilde değerlendirilmesi önemlidir.

5. Namzet memurların başka kurumlara naklen geçmesi konusunda bazı kısıtlamalar olabilir, ancak özel durumlar veya belirli koşullar altında bu geçiş mümkün olabilir.

6. Aday memurların farklı kadrolara geçişlerinde dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. 399 sayılı KHK'ya tabi kadrolara geçiş konusunda özel durumlar ve kısıtlamalar olabilir.

7. Aday memurların askere gitmeleri durumunda memurlukları genellikle devam eder, ancak belirli prosedür ve süreçlere uyulması gerekebilir.

8. Memur adaylarının üst derecelere atanması genellikle belirli kurallara ve kanuni düzenlemelere tabidir. Herhangi bir ihlal olmaksızın bu tür atamalar yapılabilecektir.

9. İstisnai kadrolardan başka bir kadroya atanacak olan memurların adaylık durumu genellikle farklı şekilde değerlendirilir, ancak belirli kurallar ve yönetmeliklere uyulması gerekmektedir.

10. Adaylık süresinde istifa etmenin olumsuz yanları, aday memurların hizmet süreleri ve devam eden süreçler dikkate alınarak değerlendirilir. Uygun prosedürler izlenmelidir.

11. Aday memurken istifa edenlerin memuriyete geri dönüşü ile ilgili belirli kanuni düzenlemeler ve prosedürler bulunur. Bu süreçler doğru şekilde takip edilmelidir.

Umuyorum verdiğim bilgiler faydalı olmuştur. Başka sorularınız varsa sormaktan çekinmeyin.
 
Geri
Üst