6502 sayili Kanunda yer alan diger talepler ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

6502 sayılı Kanunda yer alan diğer talepler ne demek?​

– Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, – Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, – İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme.
Tüketicinin korunması hakkındaki kanunun 11 maddesine göre tüketiciye verilen haklar nelerdir?
MADDE 11- (1) Malın ayıplı olduğunun anlaşılması durumunda tüketici; a) Satılanı geri vermeye hazır olduğunu bildirerek sözleşmeden dönme, b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz …

Mal ve hizmetlerin insan ihtiyaçlarını karşılama özelliğine ne denir?​

Malları ihtiyaçları karşılama özelliğine ise “fayda” denir. Bazı mallar, insanların ihtiyaçlarını karşılama niteliği taşıyan bazı şeyler somut cinsten değillerdir. Bunlara da “hizmet” denir. Örneğin; bir masörün, bir berberin, bir garsonun yaptığı hizmetler gibi.
Erdemsiz mallar nelerdir?
Erdemsiz mal, ilk kez Richard Musgrave tarafından tanımlanan, erdemli malın aksine toplum sağlığını ve genel ahlakını bozan, negatif dışsallığı olan mal veya hizmettir.

b) Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme, c) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme, ç) İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme, seçimlik haklarından birini kullanabilir.

Tüketici Hakları ücret alıyor mu?​

Başvurudan herhangi bir ücret alınmamaktadır.
Sözleşmeden cayma hakkı kaç gün?
(5) Tüketici, on dört gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.

Ayıplı malın iade süresi ne kadar?​

Cayma hakkı nedir? 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun gereğince, alıcıların teslimat tarihinde itibaren 14 gün içinde cayma haklarını kullanarak herhangi bir sebep göstermeden ve “kargo ücreti ödemeden” ürünleri iade etme hakları vardır.
6502 sayılı Kanun neleri kapsar?
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunun temel amacı, tüketicilerin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını korumaktır. Taraflarından birinin tüketici olduğu her türlü sözleşme ile tüketicilere yönelik uygulamalar bu Kanun kapsamında değerlendirilmektedir.

Cayma hakkı kullanılamayacak ürünler nelerdir?​

Sağlık ve hijyen açısından iadeye uygun olmayan ürünler; (İç çamaşırı, mayo, kozmetik gibi hijyenik durumu hassas olan ürünleri iade edebilmenin koşulu; ürünün açılmamış ve denenmemiş olmasıdır.) Tarafınızdan açılmış olan ses veya görüntü kayıtları (DVD, CD ve Kaset vb.). Basılı ürünler (Kitap, dergi vb.).
Tüketici hakem Heyeti bilirkişi ücretini kim öder?
”Uyuşmazlıkla ilgili olarak tüketici hakem heyeti tarafından tüketici aleyhine verilen kararlarda tebligat ve bilirkişi ücretleri Bakanlıkça karşılanır.

Tüketici hakem Heyeti kaç tl’ye kadar 2021?​

15 bin 430 TL üzeri uyuşmazlıklarda mahkemeye gidilecek Bu üst limit 2021 yılı için 11 bin 330 TL olarak uygulanmıştı.15 bin 430 TL üzerindeki uyuşmazlıklarda başvuruların tüketici mahkemelerine, tüketici mahkemeleri bulunmayan yerlerde ise asliye hukuk mahkemelerine yapılması gerekiyor.
Cayma hakkı 7 gün mü 14 gün mü?
Tüketiciler, uzaktan yapılan alışverişlerde (İnternet, telefon yoluyla gibi) 14 gün, kapıdan satışlarda yine 14 gün ve taksitli alışverişlerde ise 7 gün içerisinde, hiçbir gerekçe ileri sürmeksizin ve cezai şart ödemeksizin cayma hakkına sahiptir.

Sözleşmeden cayma nasıl yapılır?​

MADDE 8 – (1) Tüketici, sözleşmenin kurulduğu tarihten itibaren on dört gün içinde, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. (2) Cayma hakkının kullanıldığına dair bildirimin bu süre içinde satıcıya noterlikler aracılığıyla yöneltilmesi yeterlidir.
Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?
2) Satılanın geri verilmesi istenilmiyorsa ayıp oranında indirim isteyebilir, 3) Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, tüm masraflar satıcıya ait olarak onarım isteyebilir, 4) İmkanı var ise ayıpsız bir benzeriyle değiştirilmesini talep edebilir.

Teslim Alinmamis ürün iptali olur mu?​

ÖNGÖRÜLEMEYEN SEBEPLERLE ÜRÜN SÜRESİNDE TESLİM EDİLEMEZ İSE: Satıcı’nın öngöremeyeceği mücbir sebepler oluşursa ve ürün süresinde teslim edilemez ise, durum Alıcı’ya bildirilir. Alıcı, siparişin iptalini, ürünün benzeri ile değiştirilmesini veya engel ortadan kalkana dek teslimatın ertelenmesini talep edebilir.
Malın ayıpsız misli ile değiştirilmesi ne demek?
Tüketici, satışa konu malın ayıplı çıkması durumunda kanundan doğan seçimlik haklarını kullanabilir. Bu seçimlik haklardan bir tanesi de “satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme”dir.

Hangi ürünler iade edilemez?​

Cayma Hakkı Kullanılamayacak Ürünler Niteliği itibarıyla iade edilemeyecek mal/hizmetler, hızla bozulan ve son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler, kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.
Cayma hakkı hangi tür satışlarda vardır?

– Satılanı alıkoyup ayıp oranında satış bedelinden indirim isteme. – Aşırı bir masraf gerektirmediği takdirde, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere satılanın ücretsiz onarılmasını isteme. – İmkân varsa, satılanın ayıpsız bir misli ile değiştirilmesini isteme.

Alınmayan hizmet bedeli ödenir mi?​

Tüketici hukuku açısından alınmayan bir hizmetin bedelinin ödenmesi mümkün değildir. Ödenmiş ise de mutlaka ücret iade edilmelidir. ” dedi.
Hizmet bedeli iade edilir mi?
Sonuç olarak, yapılan sözleşme gereği hizmet ifası olanaksız hale gelmişse veya hizmetin ifası mümkün olamamış ise önceden düzenlenen makbuz bedeli iade edilmelidir. Yapılan hizmet bir faturaya dayandırılmış ise “iade faturası” düzenlenebilecektir.

Hangi durumlarda cayma hakkı kullanılamaz?​

(1) Taraflarca aksi kararlaştırılmadıkça, tüketici aşağıdaki sözleşmelerde cayma hakkını kullanamaz: a) Tüketicinin istekleri veya kişisel ihtiyaçları doğrultusunda hazırlanan mallara ilişkin sözleşmeler. b) Çabuk bozulabilen veya son kullanma tarihi geçebilecek malların teslimine ilişkin sözleşmeler.
Iadesi olmayan ürünler nelerdir?

Hizmet faturasına iade faturası kesilir mi?​

 
Geri
Üst