- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 144.874
- Çözümler
- 15
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Web sitesi
- forumsitesi.com.tr
4P ye sonradan eklenen 3P nedir?
Klasik olarak, Pazarlamanın 4p si karmasına ek olarak 3 yeni kavram eklenilmiştir. People (insan), Physical Evidance (Fiziksel olanaklar), Process (süreç).Pazarlamada 4c neyi ifade ediyor?
Müşteri Değeri (Customer Value) Müşteri Maliyeti (Customer Cost) Müşteriye Kolaylık (Customer Convenience) Müşteri İletişimi (Customer Communication)4P kuralı nedir?
Pazarlama karması denilince akla gelen ilk şey 4P’dir. Dünyada pazarlama denilince ilk akla gelen isim olan Philip Kotler tarafından literatüre kazandırılan “4P” adını Ürün (Product), Fiyat (Price), Dağıtım (Place), Tutundurma (Promotion) almaktadır.
3P karma elemanları nelerdir?
7P kavramının ilk 4P’si ürün pazarlamasında kullanılan geri kalan 3P ‘si ise hizmet pazarlamasında etkin olan pazarlama karmasıdır;
4P VE 4C nedir?
60’lı yılların başında 4P olarak ortaya atılan pazarlama karışımı kavramı, müşteri odaklı pazarlama stratejilerinin gelişimiyle beraber 4C ile birlikte anılmaya başlamıştır. Satışa dayalı anlayış 4P’yi ortaya çıkarırken, müşteriye odaklı anlayış 4C’yi ortaya çıkarmıştır.7 P nedir?
Pazarlama ; Product, Price, Place, Promotion, People, Process, Physical olmak üzere şimdilik toplam 7P’den oluşmaktadır.7 C nedir?
“7C” Pazarlama karması elemanlarına tüketici yönlü bakıldığı Pazarlama Karması “7C” olarak ele alınmaktadır ; Müşteri değeri, Müşteri kolaylığı, Müşteri maliyeti, Müşteri iletişimi, Değer Page 11 11 verilme (Consideration), Koordinasyon–Süreç (Coordination) ve Onaylama–Süreç (Confirmation).
4P deki dağıtımın 4C deki karşılığı nedir?
Promotion-tanıtım 4C karşılığı Customer commmnication müşteri iletişimi=4P Tanıtım olarak değerlendirilirken 4C tanımda ise sunum faaliyetleri, iletişim olarak değerlendirilmelidir.