AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

4 silindirli motorda subap ayari nasil yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

4 silindirli motorda subap ayarı nasıl yapılır?​

*Ateşleme sırası 1-3-4-2 olan 4 silindirli sıralı bir motorda önce 1. silindir senteye getirilir ve birinci silindire ait tüm suplaların boşluk ayarı yapılır. *Daha sonra krank mili YARIM TUR (180o derece) döndürülür , 3. silindir senteye gelir ve bu silindire ait tüm supapların ayarı yapılır.

Scooter subap ayarı bozuksa ne olur?​

Scooter subap ayarı bozuksa ne olur?
Ayarı bozulmuş supaplar motor ısınırken kararsız rölantiye neden olabiliyor. Hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimi meydana geliyor. Ateşleme sırasında motora uygun yakıt-hava karışımı gönderilmediği için motorda tekleme ve sarsıntı görülebiliyor.

Scooter subap ayarı kaç olmalı?​

motor yeni durumda ise rodaj bitene kadar 0.08 mm ayarlamanizi, daha sonra ise 1000 km sonunda 0.10 mm’ye cikartmanizi tavsiye ederim araliklari..

Motosiklet subap ayarı kaç km yapılır?​

Motosiklet subap ayarı kaç km yapılır?
Sübap ayarı daha uzun sürelerde 10-15 bin km gibi yapılması gerekir. Rodaj için ayrılan 1500 km de sübap ayarının bozulması pek olası değildir.

Scooter subap arızası nasıl anlaşılır?​

Diğer bazı belirtilerle de motosiklet subap ayarı bozulmaları tespit edilebilmekte olup bazıları şu şekilde sıralanabilir: Bozuk subap ayarı motorun ısınmasına nede olur ve düzensiz rölanti şeklinde hissedilebilir. Hava ve yakıt girişlerindeki düzensizlikle oluşan aşırı yakıt sarfiyatı bir neden olarak gösterilebilir.

Motosiklet subap arızası nasıl anlaşılır?​

Motosiklet subap arızası nasıl anlaşılır?
Subap Arıza Belirtileri
- Motor çekiş gücünün düşmesi,
- Motorda performans kaybı,
- Yakıtta aşırı artış,
- Motorun tekleyerek çalışması,
- Motor çalışırken vuruntu sesinin gelmesi,

Motosiklet subap ayarı ne kadar?​

Toplamda 1-1.5 saatlik işçiliği olur en fazla, işçiliğin de saatlik ücreti 50-100TL’dir.

Motosiklet subap ayarı neden bozulur?​

Motosiklet subap ayarı neden bozulur?
Subap ayarının bozuk olması ayrıca; ayar vidasının gevşemiş ya da aşınmış olması ihtimalinden, külbütör kapağının aşınmış olmasından, subap itici parçaların gevşemiş olmasından, subap yuvalarındaki gevşemelerden, subap yaylarındaki dirençsizlikten, yüksek ısıyla yanma gibi durumlarda subapların birbirine yapışmasından.

Motor neden subap vurur?​

Genellikle, triger kayışı kopmalarında görülür. Bu durumda subaplar yanlış zamanda açılıp kapanacağı için, pistonlar tarafından eğilebilir yada kırılabilirler. Böylesine bir durum yaşanırsa eğer, araç çalışmayacağı gibi pistonlara ve motor bloğuna zarar vereceğinden, büyük bir maddi zarara sokabilir.
 
4 silindirli motorda subap ayarı yapılırken belirli adımları takip etmek önemlidir. Ateşleme sırası 1-3-4-2 olan bir sıralı motorda, öncelikle 1. silindir senteze getirilir ve bu silindire ait tüm suplaların boşluk ayarı yapılır. Daha sonra krank mili YARIM TUR (180 derece) döndürülerek 3. silindir senteze getirilir ve bu silindire ait tüm supapların ayarı yapılır.

Scooter subap ayarı bozuk olduğunda çeşitli sorunlarla karşılaşabilirsiniz. Bozulmuş supaplar, motor ısındıkça kararsız rölantiye yol açabilir, hava ve yakıt girişindeki senkronizasyon bozularak yüksek yakıt tüketimine neden olabilir ve uygun yakıt-hava karışımı sağlanmadığı için motorda titreme ve sarsıntı görülebilir.

Scooter subap ayarı genellikle motorun yeni durumuna bağlı olarak belirlenir. Rodaj sürecinde, 0.08 mm olan ayar daha sonra 1000 km sonunda 0.10 mm'ye çıkarılabilir.

Motosikletlerde subap ayarı genellikle 10-15 bin km gibi uzun sürelerde yapılmalıdır. Rodaj için ayrılan 1500 km içerisinde sübap ayarının bozulması pek olası değildir.

Subap arızası belirtileri arasında motorda performans kaybı, artan yakıt tüketimi, düzensiz çalışma, vuruntu sesi gibi durumlar sayılabilir. Bu belirtilerle birlikte subap ayarının kontrol edilmesi önemlidir.

Motosiklet subap ayarı genellikle 1-1.5 saatlik bir işçilik gerektirir. İşçiliğin saatlik ücreti ise genellikle 50-100 TL arasında değişebilir.

Subap ayarının bozulmasının birkaç nedeni olabilir. Bunlar arasında ayar vidasının gevşemesi veya aşınması, külbütör kapağının aşınması, subap itici parçaların gevşemesi, subap yuvalarındaki gevşemeler, subap yaylarındaki dirençsizlik gibi durumlar yer alabilir.

Motorun subap vurması genellikle triger kayışı kopmalarıyla ilişkilidir. Bu durumda subaplar yanlış zamanda açılıp kapanabilir ve pistonlara zarar verebilir. Bu durum aracın çalışmasını engelleyebilir ve ciddi maddi zararlara yol açabilir. Bu tür durumlarda hemen uzman bir servise başvurmak önemlidir.
 
Geri
Üst