4 hava yastigi acilan arac pert olur mu?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
264.936
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

4 hava yastığı açılan araç pert olur mu?​

Aracın pert sayılabilmesi için sadece hava yastıklarının patlamış olması yeterli bir kriter kabul edilmiyor. Hava yastığının patladığı durumlarda araç diğer pert kriterlerini yerine getirmiyorsa hava yastığı tamiri dahil tüm hasarlar giderilerek otomobil tekrar kullanılabilir duruma getirilebiliyor.

Araçlarda hava yastığı ne demek?​

Otomobillerde çarpışma sırasında içerisine hava ya da gaz dolarak şişen, emniyet kemeri ile birlikte sürücünün ve yolcuların güvenliğini sağlayan sisteme hava yastığı deniyor. Hava yastıkları saniyenin 1/10’undan kısa sürede açılıyor ve ciddi yaralanmaların önüne geçiyor.

Araba hava yastığı kaç km hızda açılır?​

Araba hava yastığı kaç km hızda açılır?
Hava yastıklarının açılması için belli bir hız standardı mevcut. Bu standartlar Amerika’da 15 ile 20 KM/s, Avrupa’da 20 ile 25 KM/s. Bu hızlardaki çarpışmalarda airbag devreye girer. Çarpma anında kimyasal patlayıcının ateşlenmesiyle hava yastığına hızla nitrojen ya da argon gazı doluyor.

Her arabada hava yastığı var mı?​

Günümüz şartlarında üretilen neredeyse tüm araçlarda bulunan ve hayat kurtaran yardımcı koruma sistemi olan airbag, araçlarda çarpışma esnasında hava veya gaz dolmasıyla şişen, saniyenin 1/10’undan kısa sürede açılan bir güvenlik sistemidir.

Pert oranı yüzde kaç?​

Pert Araç Nedir? Kaza sonrası, aracın onarımı için harcanacak bedelin araç rayiç bedeline yakın olması yani aracın %60-70 oranda hasar görmesi durumunda bu araçlar pert araç olarak nitelendirilir.

Çarpışma sırasında hava yastığı sistemi kaç milisaniye de çarpışmayı algılar?​

Çarpışma sırasında hava yastığı sistemi kaç milisaniye de çarpışmayı algılar?
Çarpışma sırasında 30 milisaniye kadar kısa bir sürede gazla dolu bir balon açılır ve yastık görevi gördükten sonra söner. Hava yastığının ana görevi çarpışmayı göğüslemektir. Bu nedenle naylon iplikten üretilir. Naylon hafiftir patlama sırasında maruz kaldığı yüksek gaz sıcaklığına dayanıklıdır.

Yan hava yastığı sensörü nerede?​

Hava yastığı sensörü nerede bulunur sorusuna gelindiğinde ise araç içerisinde kapı içlerinde ve iki kapı arasında yer alan orta direkte yer almaktadır.

Ilk hava yastığı hangi arabada?​

Şu anda kullanılan tipte ilk hava yastığı 1980 yılında Mercedes-Benz W126 S-Class serisinde Supplemental Restraint Systems (SRS) adıyla kullanılmaya başlandı. İlk yolcu hava yastığı ise sürücü hava yastığıyla birlikte 1987 yılında Porsche 944’te kullanıldı.
 
Hava yastıkları ve araç pert olma durumuyla ilgili verdiğiniz bilgiler oldukça faydalıdır. Hava yastıklarının patlamış olması tek başına bir aracın "pert" sayılması için yeterli olmayabilir. Diğer pert kriterleri de hesaba katılmalıdır ve aracın onarılıp tekrar kullanılabilir duruma getirilip getirilemeyeceği de değerlendirilmelidir.

Araçlarda kullanılan hava yastıkları, çarpışma anında emniyet kemeri ile birlikte sürücü ve yolcuların güvenliğini sağlayan bir sistemdir. Hava yastıkları içine hava ya da gaz dolarak aniden şişerler ve çarpışma enerjisini absorbsiyonu sağlayarak ciddi yaralanmaların önüne geçerler.

Hava yastıklarının açılması için belirli bir hız standardı mevcuttur. Genellikle Amerika'da 15 ile 20 km/s, Avrupa'da ise 20 ile 25 km/s hızlarda çarpışma durumlarında hava yastıkları devreye girer.

Günümüzde neredeyse tüm araçlarda standart bir şekilde bulunan hava yastıkları, çarpışma anında devreye girerek sürücü ve yolcuların güvenliğini sağlarlar. Bu sistem sayesinde ciddi yaralanmaların önüne geçilir ve hayat kurtarıcı bir önlem olarak değerlendirilir.

Pert araçlar genellikle araç rayiç bedeline yakın miktarda hasar gören araçlar olarak nitelendirilir. Araçların %60-70 oranında hasar görmesi durumunda pert araç olarak değerlendirilebilirler.

Çarpışma sırasında hava yastığı sistemi, genellikle 30 milisaniye kadar kısa bir sürede çarpışmayı algılar ve devreye girer. Hava yastığının temel görevi çarpışma enerjisini absorbe etmek ve sürücü ile yolcuları korumaktır.

Hava yastığı sensörleri genellikle araç içinde kapı içlerinde ve iki kapı arasında yer alan orta direkte konumlanır. Bu sensörler çarpışma anını algılayarak hava yastığının ne zaman açılacağını belirlerler.

İlk hava yastığı tipi 1980 yılında Mercedes-Benz W126 S-Class serisinde kullanılmaya başlandı. İlk yolcu hava yastığı ise sürücü hava yastığıyla birlikte 1987 yılında Porsche 944'te kullanıldı. Bu sistemler zamanla geliştirilmiş ve yaygınlaşmıştır.
 
Geri
Üst