AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

10 dakikalik bir sunum kac slayt?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
119.108
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

10 dakikalık bir sunum kaç slayt?​

Bir PowerPoint sunumu 10 slayttan oluşmalı, 20 dakikadan fazla sürmemeli ve 30 puntodan küçük font içermemelidir. 10 Slayt: On ideal bir rakamdır çünkü normal bir kişinin ondan fazla kavramı aklında tutması zor olmaktadır.

Slayt sıralaması nasıl yapılır?​

Slayt sıralaması nasıl yapılır?
Bir sunudaki slaytların sırasını değiştirebilirsiniz: Bilgisayarınızda, Google Slaytlar’da bir sunu açın. Solda, sırasını değiştirmek istediğiniz slaytı tıklayın. Birden çok slaytın sırasını değiştirmek istiyorsanız ÜstKrktr tuşunu basılı tutarak ilgili slaytları tıklayın.

Sunumda 3n kuralı nedir?​

Sunumda 3n kuralı nedir?
Fotoğrafçılıkla uğraşanların aşina olduğu bir kavramdan bahsedeceğim. 3’ler kuralı, sunumumuzda yer alan görselleri ve yazıları konumlandırırken Altın Oran’dan faydalanmamızı sağlayan pratik bir yöntem.

Bir sunum kaç slayt olmalı?​

6 slaytta bir grafik veya resim kullanılmalıdır. Powerpoint sunumu uzun tutulmamalıdır. Sunumun mesajı kullanılan doğru görsel materyalle desteklenmelidir.

Sunumlarda metin en az kaç punto olmalı?​

Sunumlarda metin en az kaç punto olmalı?
Başlıklar için 44 punto; Alt başlıklar için 32; Alt başlığı olmayan metinler için 32; Alt başlık metinler için 28 punto kullanmalısınız. Tüm slaytlardaki yazı karakterinin de aynı olmasına dikkat edin (resmiyete uygun olmayan Alba Super gibi yazı karakterlerini tabii ki seçmemelisiniz!).

Slaytta alt başlığa ne yazılır?​

Slaytta alt başlığa ne yazılır?
Altbilgi’nin altındaki kutuya, sunu başlığı gibi, istediğiniz metni yazın. Slaytlarınıza eklemek için tarih ve saat denetleyin. Slaytlarınıza slayt numarası eklemek için Slayt numarası’nı işaretleyin. Altbilginin başlık slaydınızda görünmesine son vermek için, Slaytta gösterme’yi işaretleyin.
Slayt düzenleme nasıl yapılır?​
Varolan düzeni değiştirme
- Görünüm sekmesinde, Asıl Görünümler grubunda Asıl Slayt öğesini tıklatın.
- Asıl slaytları ve düzenleri içeren bölmede, düzenlemek istediğiniz düzeni tıklatın.
- Düzeni düzenleyin.
- Kapat grubunda Asıl Görünümü Kapat’a tıklayın.

Sunum kaç satır olmalı?​

Sunum kaç satır olmalı?
Bir slaytta ortalama 6-7 satır arasında yazı olmalı (ne boş gözüksün ne çok dolu) Bir slaytta birden çok uyarıcı kullanmaktan çekinin. Slaytın içeriği ile uyumlu bir başlık kullanın. Slaytın zemini açık, yazıları koyu veya tam tersi olmalı. Kolay okunmayan görsel malzeme kullanılmamalı.

10 20 30 kuralı nedir?​

10 20 30 kuralı nedir?
PowerPoint’in 10/20/30 kuralı basit bir kavramdır: Hiçbir PowerPoint sunusu on slayttan fazla, 20 dakikadan uzun olmamalı ve 30 punto boyutundan küçük yazı tiplerini kullanmamalıdır. Guy Kawasaki tarafından geliştirilen kural, pazarlamacıların mükemmel PowerPoint sunumları oluşturmaları için bir araçtır.

PowerPoint sunum Punto kaç olmalı?​

Slayt başlığında her zaman 44 punto kullanınız. Cümle sığmıyor diye küçültmeyiniz. Cümlenizi gözden geçiriniz veya cümlenizi yarım bırakınız. Metin bölümünde 28 punto yazı büyüklüğünü kullanınız.

PowerPoint sunum yazı tipi ne olmalı?​

PowerPoint sunum yazı tipi ne olmalı?
Bu yüzden, bilgisayar destekli sunumlarınızda Sans-Serif yazı tipleri kullanmak daha uygundur: Sans-Serif kategorisindeki yazı tiplerinden bazıları: Arial, Helvetica, Tahoma ve Verdana.
 
Sunumla ilgili çok önemli bilgiler verilmiş. Genel olarak 10 dakikalık bir sunum için 10 slayt idealdir, çünkü insanların akıllarında o kadar kavramı takip etmesi zordur. Ayrıca sunumun süresi 20 dakikayı geçmemeli ve metinler en az 30 punto büyüklüğünde olmalıdır. Sunum sıralamasını değiştirmek için ise yapılması gereken adımlar anlatılmış: Bilgisayarınızda Google Slaytlar'da sunuyu açın, istediğiniz slaytı sola tıklayarak sürükleyerek sırasını değiştirebilirsiniz.

Sunumda kullanılacak görseller ve metinlerin konumlandırılmasında Altın Oran'dan faydalanmamızı sağlayan 3'ler kuralı da önemli bir bilgidir. 6 slaytta bir grafik veya resim kullanılması önerilir ve sunumun mesajı doğru görsel materyalle desteklenmelidir. Metin büyüklükleri de belirli punto değerlerinde olmalıdır: Başlık için 44 punto, Alt başlık için 32 punto, Alt başlık olmayan metinler için 32 punto ve Alt başlık metinleri için 28 punto.

Slaytlarda alt başlık hakkında da bilgi verilmiş. Altbilgi kutusuna istenilen metin yazılabilir ve slaytlarda tarih, saat veya slayt numarası gibi bilgiler eklemek mümkündür. Sunumlarda kullanılacak yazı karakterleri için Sans-Serif yazı tipleri önerilmiştir: Arial, Helvetica, Tahoma ve Verdana gibi. Bu tür yazı tipleri daha okunaklı ve profesyonel bir görünüm sağlar.

Ayrıca, sunuda her slaytta ortalama 6-7 satır arasında yazı bulunması önerilirken, birden fazla uyarıcı kullanmaktan kaçınılması gerektiği vurgulanmıştır. Sunumun görsel tasarımı da önemlidir, zemin açık renk olmalı ve yazılar koyu veya tam tersi olmalıdır. Kolay okunmayan görsel malzemelerden kaçınılmalıdır.

Son olarak, PowerPoint sunumunda 10/20/30 kuralı belirtilmiş: Sunu 10 slayttan fazla olmamalı, 20 dakikayı geçmemeli ve 30 punto boyutundan küçük yazılar kullanılmamalıdır. Bu kural, pazarlamacıların etkili sunumlar oluşturması için kullanabileceği bir rehberdir.

Konuyla ilgili detaylı bilgi almak isterseniz YouTube'da paylaşılan videoyu da izleyebilirsiniz. Emeği geçenlere teşekkürler!
 
Geri
Üst