AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

1 musteri iliskileri yonetiminin ozellikleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

1 müşteri ilişkileri yönetiminin özellikleri nelerdir?​

Müşteri İlişkileri Yönetiminin Temel Özellikleri Literatürde Müşteri İlişkileri Yönetimi’nin dört temel özelliğinin “satış gücü otomasyonu, müşteri hizmetleri ve desteği, saha hizmetleri ve pazarlama otomasyonu” olduğu ortaya konmuştur.

Müşteri ilişkilerinin amacı nedir?​

Müşteri yaşam döngüsü boyunca, müşterilerle olan ilişkileri geliştirmek, müşteri şikayetlerine olan hassasiyeti artırmak, müşteri davranış ve beklentilerindeki eğilimleri tespit ederek verimliliği en üst seviyeye çıkarmak CRM’in başlıca görevidir.
CRM diğer adı ile MİY (Müşteri İlişkileri Yönetimi) aşamaları 4 evreye ayrılır.
Müşteri ilişkileri yönetimi türleri nelerdir?
Müşteri İlişkileri Yönetim Türleri
MİY amacı nedir?
MİY, işletmelerin müşterilerini tanımalarını, onların farklılıklarını gözetmelerini, müşteriler ile empati kurarak onları elde tutmalarını ve yeni müşteriler elde etmelerini sağlar.

Müşteri faydası nedir?​

Naumann24, müşteri değerini, ürünlerden elde edilen faydaların, ürün faydası sağlamak için verilen ödünlere oranı olarak tanımlamaktadır.

Zor müşteri ile nasıl başa çıkılır?​

Zor müşterilerle başa çıkmak için stratejiler neler?
- 1- Umursadığınızı gösterin.
- 2- Ezberlenmiş ifadelerden uzak durun.
- 3- Uzun tartışmalardan kaçının.
- 4- Hızlı ve doğru çözüm önerin.
- 5- Konunun kızışmasına izin vermeyin.
- 6- Çalışanlarınızı eğitin ki işlerini düzgün yapsınlar.
- 7- Şikayetlere zemin hazırlamayın.
Müşteri odaklılık ve sadakat İyi müşteri ilişkileri yönetimi ise, müşterinin sürekli ve sadık olması sonucunu beraberinde getirir. Ayrıca, siz müşterinizi tanıdıkça, onlar da sizi daha iyi tanıyacaktır. Bu sayede karşılıklı beklentiler de daha iyi belirlenip karşılanır.
MİY uygulama sürecinin doğru sıralanışı nedir?
MİY uygulama süreci: • Strateji geliştirme süreci MİY uygulamalarının bir özelliği, sürekli güncellenmeleri ve hızla hayata geçirilmeleridir. Değer yaratma süreci • Organizasyon bölümlerini bütünleştirme süreci • Bilgi yönetimi süreci • Performans değerlendirme süreci aşamaları ile hayata geçirilir.
Müşteri ilişkileri yönetimi evreleri nelerdir?

Müşteri ilişkileri yönetimi uygulamaları nelerdir?​

Bu noktada Müşteri İlişkileri Yönetiminin amaçlarını aşağıdaki şekilde açıklayabiliriz.
 
Geri
Üst