AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

1 kapsayici dil ogretiminin hedef grubu ogrenciler kimlerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.755
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

1 kapsayıcı dil öğretiminin hedef grubu öğrenciler kimlerdir?​

Kapsayıcı eğitimin ilk olarak gündeme gelişi, özel eğitime gereksinim duyan ve/veya engelli öğrencileri normal eğitim süreçlerine dahil etme amacıyla gerçekleşmiştir. Zamanla bu kavramın kapsamı, dezavantaja sahip tüm grupları (engelliler, düşük gelirliler, azınlıklar, kız çocukları vb.)

Kapsayıcı öğrenme ortamı nedir?​

Kapsayıcı eğitim için söz konusu olan ortak bir öğrenme ortamıdır. Farklı ihtiyaçlara ve yeteneklere sahip bireylerin kapsayıcı bir ortamda birlikte öğrendikleri ortam söz konusudur. Bu ortak öğrenme ortamları öğrencilerin normal eğitim zamanlarının çoğunu kapsar.

Kapsayıcı dil eğitimi nedir?​

Kapsayıcı dil eğitimi nedir?
Kapsayıcı eğitim; toplum içinde varlık gösteremeyen, toplum tarafından dışlanmış, eğitimde fırsat eşitsizliğine uğrayan, eğitime ulaşmakta güçlük çeken çocuklar için oluşturulmuş bir eğitim süreci ve programıdır.

Kapsayıcı eğitim neleri kapsar?​

Kapsayıcı eğitim neleri kapsar?
Kapsayıcı eğitim tüm çocukların gelişimsel, sosyokültürel ve bireysel özellikleri ile gereksinimleri doğrultusunda eğitim almalarını amaçlayan bir süreç olarak tanımlanabilir.

Kapsayıcı eğitim yaklaşımı hedef grubu nedir?​

Bugünkü anlamda kapsayıcı eğitim, özel gereksinimi ve/veya engeli olsun veya olmasın, sosyal, kültürel, eğitimsel, yaşamsal aktivite ve fırsatlara tüm toplum üyeleri ile eşit düzeyde erişimde güçlük yaşayan bütün çocukları kapsamakta ve bu çocukların diğer akranlarıyla birlikte eğitim alma hakkını vurgulamaktadır.

Kapsayıcı eğitimde ayrımcılık nedir?​

Kapsayıcı eğitim, UNESCO tarafından “öğrenenlerin farklı gereksinimlerine, onların eğitime, kültüre ve topluma katılımını artırarak ve eğitim sisteminin içindeki ayrımcılığı azaltarak cevap verme süreci” olarak tanımlanmaktadır.

Kapsayıcı eğitim hangi grup öğrencilerle ilgilidir?​

Kapsayıcı eğitim hangi grup öğrencilerle ilgilidir?
Kapsayıcı Eğitim adlı Özel eTwinning grubu, özel ihtiyaçları olan, öğrenme zorluğu çeken veya bazı durumlarda üstün yetenekli olan öğrencilerle ilgilenen eğitimcileri hedeflemektedir.

Farklılaştırılmış öğretim ne demek?​

Farklılaştırılmış öğretim ne demek?
Farklılaştırılmış öğretim, bireyin öğrenmelerini sağlamak amacıyla öğretim sürecinin boyutlarının her öğrencinin kendi düzeyine uygun öğrenmeye sahip olmasını sağlayacak şekilde düzenlendiği öğretim yaklaşımı olarak tanımlanmaktadır (Heacox, 2002; Tomlinson, 2001).

Ayrımcılık türleri nelerdir?​

6701 sayılı Kanun kapsamına giren ayrımcılık türleri şunlardır:
- Ayrı tutma.
- Ayrımcılık talimatı verme ve bu talimatları uygulama.
- Çoklu ayrımcılık.
- Doğrudan ayrımcılık.
- Dolaylı ayrımcılık.
- İş yerinde yıldırma.
- Makul düzenleme yapmama.
- Taciz.

Eğitimde ayrımcılık nedir?​

1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu’nun “Türk Milli Eğitiminin Temel İlkeleri” başlığı altındaki 4. maddesinde ” Eğitim kurumları dil, ırk, cinsiyet, engellilik ve din ayrımı gözetilmeksizin herkese açıktır. Eğitimde hiçbir kişiye, aileye, zümreye veya sınıfa imtiyaz tanınamaz.” ifadesi yer almaktadır.

Bütünleştirme Yoluyla eğitim Nedir?​

Bütünleştirme Yoluyla eğitim Nedir?
Bütünleştirme Eğitimi Nedir? Bütünleştirme eğitimi özel gereksinimi ya da engelli olup olmamasına bakmadan eğitim, sosyal ve kültürel yaşam, aktivite ve fırsatları toplum üyeleri ile eşit seviyede erişimde güçlük yaşayan tüm çocukları kapsar.

Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı nedir kpss?​

Farklılaştırılmış öğretim yaklaşımı nedir kpss?
Farklılaştırılmış öğretim, öğrencilerin öğrenme ilgileri ve yetenekleri, öğrenme stilleri ve öğrenme gereksinimleri bakımından bireysel farklılıklara sahip oldukları düşüncesine dayanır. Üstün yetenekli öğrenciler için farklılaştırılmış öğretim tasarımı bir seçenek olarak düşünülebilir.

Katli öğretim nedir?​

Katlı öğretimin temel amacı öğrencilerin aynı kazanımlara ulaşmasını amaçlarken, öğretmenlerin içerik, süreç ve ürünü esnek bir şekilde planlamalarına imkan sağlayan, öğrencileri seviyele- rine göre katlara yerleştirdiği anlayışına dayanan bir yöntemdir.

Tür ayrımcılığı nedir?​

Irk, renk ve etnik köken temellerinde ayrımcılık: Irk ayrımcılığı siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel ve toplumsal yaşamın herhangi bir alanında ırk, renk, soy ya da ulusal veya etnik kökene dayanan ayrımcılık temelidir.

Nedenlerine göre ayrımcılık türleri nelerdir?​

Nedenlerine göre ayrımcılık türleri nelerdir?
Ayrımcılık temelde; ‘cinsiyet ayrımcılığı ve ücret ayrımcılığı’ ekseninde yoğunlaşmış olsa da yargı kararlarına yansıyan örneklere bakıldığında ‘ırk ayrımcılığı, dil ayrımcılığı, din ayrımcılığı, engelli birey ayrımcılığı, köken ayrımcılığı’ gibi ayrımcılık çeşitleri de mevcuttur.
 
Kapsayıcı dil eğitimi, kapsayıcı eğitim kapsamında değerlendirilen bir eğitim sürecidir. Bu eğitim türü, toplum içinde varlık gösteremeyen, toplum tarafından dışlanmış, eğitimde fırsat eşitsizliğine uğrayan, eğitime ulaşmakta güçlük çeken çocukları hedefler. Kapsayıcı dil eğitimi, öğrencilerin dil öğrenimi sürecinde yaşadıkları zorluklar, fırsat eşitsizlikleri ve dil edinimindeki engelleri göz önünde bulundurarak bu öğrencilere destek olmayı amaçlar.

Kapsayıcı dil eğitimi, dil becerilerinde gerilik yaşayan öğrencilere yönelik öğretim yöntemleri ve materyalleri içerebilir. Örneğin, görsel materyaller, dil gelişimini destekleyen etkinlikler, bireysel veya grup çalışmaları gibi yöntemler kapsayıcı dil eğitiminin bir parçası olabilir. Bu şekilde, dil öğrenme sürecinde farklı ihtiyaçlara sahip olan bireylerin de desteklenmesi ve eğitimden faydalanmaları sağlanabilir.

Kapsayıcı dil eğitiminin amacı, dil becerilerini geliştirmek, iletişim yeteneklerini artırmak ve dil öğrenimine yönelik engelleri aşmak olan öğrencilere destek olmaktır. Bu sayede dil öğrenme sürecindeki fırsat eşitsizliklerinin azaltılması ve her öğrencinin dil becerilerini geliştirmesi hedeflenir. Bu yolla, kapsayıcı dil eğitimi dil öğreniminin her öğrenci için erişilebilir olmasını sağlar ve dil öğrenme sürecinde adalet ve eşitlik ilkesini destekler.
 
Geri
Üst