AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

1 fazli motorlarda devir ayari nasil yapilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.299
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

1 fazlı motorlarda devir ayarı nasıl yapılır?​

Üniversal motorların devir sayısı ayarında; Şekil 1.18 a’da motor devresine seri bağlanan ayarlı bir dirençle veya şekil 1.18 b’de kutup sargılarının kademeli ve değişik sargılarından uç çıkarılarak kademeli anahtar yardımıyla yapılır. Sarım sayısı düştükçe devir yükselir, devir sayısı arttıkça devir düşer.

Motor neden fazla akım çeker?​

Motor neden fazla akım çeker?
Motorun sık durma ve kalkış yapması halinde, stator veya rotor sargılarında ısının artması. Şebeke frekansındaki aşırı dalgalanmalar sonucu, motorun fazla akım çekmesi. Soğutuculu motorlarda, soğutma düzeninin çalışmaması sonucu, özellikle çevre sıcaklığı fazla ise, stator ve rotordaki ısının artması.

Bir asenkron motorun çektiği akım neye bağlıdır?​

Asenkron motor; rotor sıkışması, iki fazda kalma, motor miline bağlanan aşırı yük gibi birçok nedenden dolayı şebekeden aşırı akım çekilmesine neden olur. Çekilen aşırı akım stator sargılarını ısı artışı meydana getirir.

Motor kondansatör arızası nasıl anlaşılır?​

Motor kondansatör arızası nasıl anlaşılır?
Çoğunlukla motorun içindeki bir santrifüj veya elektronik anahtar tarafından kapatılmadan önce devrede sadece birkaç saniye kalırlar. Tek fazlı motorda bir arıza söz konusuysa ve ilk birkaç denemede çalışmıyorsa, ilk hareket kondansatörü arızalı olabilir.

Kondansatör ters bağlanırsa ne olur?​

Kutuplu kondansatör ucu vardır. Bu uçların devreye düzgün şekilde bağlanması gerekir. Aksi halde ciddi hasarlar oluşur çünkü ters bağlama halinde bu kondansatörler patlar.

Üç fazlı asenkron motorlarda devir sayısı ayarı nasıl yapılır?​

Üç fazlı asenkron motorlarda devir sayısı ayarı nasıl yapılır?
3 fazlı asenkron motor devir yönünü değiştirmek kolaydır. Motora uygulanan R-S-T fazlarından herhangi ikisinin yeri şekildeki gibi değiştirildiği zaman stator sargılarının oluşturduğu manyetik alanın dönüş yönü değişir. Rotor önceki dönüş yönünün tersinde hareket etmeye başlar.

Tek fazlı motor nasıl baglanır?​

Bu tip motorlar, bir fazlı yardımcı sargılı motorun yardımcı sargısına bir kondansa- törün seri bağlanmasıyla oluşur. Kalkınma süresince ana ve yardımcı sargı birlikte çok yüksek başlama momenti üretir. Motor, yeterli hıza ulaştıktan sonra merkezkaç anahtarı açılarak yardımcı sargı ve kondansatör devre dışı bırakılır.

Yüksek akım neden olur?​

Yüksek akım neden olur?
Bir elektrik güç sisteminde aşırı akım, iletkenlik süresi boyunca beklenenden daha büyük bir elektrik akımı bulunduğunda aşırı ısı üretilmesi ve bununla birlikte yangın veya ekipman hasarına yol açılmasına sebep olan durumdur. Aşırı akıma sebep olan genel nedenler aşırı yük, yanlış tasarım veya topraklama hatasıdır.

Motor neden iki faza kalır?​

Bir üç fazlı endüksiyon motorunun ani olarak ikifaza kalmasına besleme fazlarından birindeki sigortanın yanması veya sık sık gö- rüldüğü gibi bakımı tam yapılmamış kontak- törün hatalı çalışması veya mevzii şartların ya- rattığı özel problemler sebep olur.

Asenkron motorlarda döner alan nasıl oluşur?​

Asenkron motorlarda döner alan nasıl oluşur?
Asenkron Motorlar Nasıl Çalışır? 3 fazlı asenkron motorlarda, 3 fazlı stator sargıları gerilim ile beslendikleri zaman makinede döner manyetik alan oluşur. Bu manyetik alan senkron hızda döner. Bu hızda dönen manyetik alandan dolayı durmakta olan rotor iletkenlerinde bir gerilim indüklenir.

Asenkron motorun rotor hızını etkileyen faktörler nelerdir?​

Rotor sarımlarında indüklenen akımın nedeni stator manyetik alanın dönmesidir. Yani rotor sarmallarındaki akım değişimlerine karşı rotor döner stator manyetik alanın yönünde dönmeye başlayacaktır. İndüklenen rotor akım büyüklüğü ve tork uygulanan yükü dengeleninceye kadar rotor hız kazanır.

Motor sargısı neden yanar?​

Motor sargısı neden yanar?
Motor çalışırken manyetik bir gürültü şeklinde belirir. Şayet kopukluk bir fazda oluşmuş ise motor iki faza kalır. Bir zaman sonra aşırı akım çeken iki faz sargıları ısınır ve eğer bir koruma elemanı yok ise yanar.
 
1 fazlı motorlarda devir ayarı genellikle seri bağlanan ayarlı bir direnç veya kutup sargılarının kademeli olarak değiştirilmesi ile yapılır. Sarım sayısı azaldıkça devir artar, arttıkça devir düşer. Bu ayarlar genellikle motorun hızı veya performansı değiştirmek amacıyla yapılır.

Motorun fazla akım çekmesinin birkaç sebebi olabilir. Bunlar arasında sık durma ve kalkış yapması, şebeke frekansındaki aşırı dalgalanmalar, soğutma düzeninin bozulması gibi durumlar sayılabilir. Bu durumlar motorun içindeki sargıların ısınmasına ve fazla akım çekmesine sebep olabilir.

Asenkron motorlarda çekilen akım genellikle rotor sıkışması, iki fazda kalma, aşırı yük gibi durumlar nedeniyle artar. Bu aşırı akım stator sargılarını ısıtarak motorun zarar görmesine yol açabilir.

Motor kondansatör arızası genellikle motorun başlamaması veya devirinin düzensiz olması gibi durumlarla anlaşılabilir. Eğer motor ilk başta çalışmıyorsa veya sürekli devir dalgalanması yaşıyorsa, kondansatörde bir arıza olabilir.

Kondansatörün ters bağlanması durumunda ciddi hasarlar oluşabilir ve hatta kondansatör patlayabilir. Bu nedenle kondansatör uçlarının devreye doğru şekilde bağlanması önemlidir.

Üç fazlı asenkron motorlarda devir sayısı ayarı genellikle faz tellerinin yer değiştirilmesiyle yapılır. Bu şekilde stator sargılarının manyetik alanı değişerek motorun devri ayarlanabilir.

Yüksek akım genellikle aşırı yük, yanlış tasarım veya topraklama hatası gibi durumlardan kaynaklanır. Bu durum aşırı ısı üretimine ve ciddi hasarlara neden olabilir.

Asenkron motorların iki faza kalması genellikle besleme fazlarından birindeki sigortanın yanması veya kontakörün hatalı çalışması gibi durumlardan kaynaklanabilir.

Asenkron motorlarda döner alan, stator sargılarındaki 3 fazlı gerilimin etkisiyle oluşur ve rotor üzerinde bir indükleme yaratır. Bu manyetik alan sayesinde rotor hareket eder.

Motor sargısının yanması genellikle faz kopukluğu gibi durumlardan kaynaklanabilir. Eğer motor iki faza kalırsa, faz sargıları aşırı akım çekerek ısınır ve korumasız ise yanabilir. Bu durum genellikle motorun çalışması sırasında anlaşılabilir.
 
Geri
Üst